En påminnelse.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Butikkturene mine ble visst bare barnemat sammenlignet med det Nils og Ronny presterte å gjøre da jeg så på programmet deres forleden kveld. De var i India(?) og lånte seg motorsykler. Begge kledd i lette sommerklær, uten hjelm og hansker, og Nils bruker venstrehånda til å holde sigaretten istedenfor å holde styret.

Mener å huske en nyhetssak som fortalte at mange nordmenn skader seg når de låner seg mopeder og motorsykler når de er i syden på ferie. Man skjønner altså hvorfor.. :)
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy...
Har hørt om de som låner seg sykkler og kjører rundt en hel dag i syden. På grund av at de er i fart og vinden kjøler dem ned, merker de ikke at de blir solbrendte. Marerittet kommer på kvelden, når de kjenner det koker på lår og rygg..... :D
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Kjøreutstyr er helt klart ett must for meg. Jakke, hansker og hjelm er minimum, og det er kun på småturer f. eks inn til sentrum. 3-4 km ca.

Ellers er det hele pakke. Jakke, bukse, hansker, støvler og ikke minst hjelm.
I fjor sommer fikk jeg smertelig, heldigvis mest smertelig økonomisk, erfare viktigheten av sikkerhetsutstyr.

Skled ca. 50-60 meter på bar asfalt og kom unna med ødelagte klær og ett lite skrubbsår på magen der jakka hadde sklidd litt opp, den var ikke godt nok kneppt igjen. Uten sikkerhetsutstyr kunne det liksågodt være jeg som sto på de bildene der.

Eneste laget som beskytta huden min var det innerste vannavstøtende laget jeg hadde på underarmen. Resten var smeltet bort, og på beina var det helt inntil underklærne, som ikke var annet enn en skjorte. Heldigvis stoppa jeg å skli der.

De kreftene og den friksjonen som virker når du sklir bortover på bar asfalt er sinnssykt store, så er ikke direkte overrasket over hvordan hun så ut når hun var slapp/lat/dum da det gjaldt sikkerhetsutstyr.

Det at sikkerhetsutstyret mitt er komplett og i orden er alfa og omega for kjøreopplevelsene mine. Føler meg ikke trygg uten, så klarer ikke nyte turen.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Godt utstyr burde være en selvfølge for oss.
Hørte en historie fra Tromsø, Han skulle bare.....veltet , og sklei på den ene rattataen med bare olabukse..... Han slipte bort den ene rævkjæken.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar