Da har nok tiden snart kommet for å si farvel til min 07 BMW K1200 GT, for å gi plass til en ny eller pent brukt retro sykkel. Den har vært eksemplarisk mot meg og jeg føler at det blir faktisk litt trist og avslutte forholdet mitt til BMW K serien, men alt har en ende
Triumph Tiger 900GT Pro har kommet på gården og etter 4500km, så tror jeg at dette blir min nye tur kompis noen år framover og jeg føler at vi har fått til en bra greie sammen de 4 mnd vi har kjent hverandre.
Men en sykkel ut, betyr en sykkel inn
Tigeren dekker de fleste områder som jeg bruker sykkelen til, men jeg kunne tenke meg en ny gammel sykkel som ser litt gammel ut, men holder dagens standard når det gjelder vedlike hold, kjøre egenskaper, og holdbarhet. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt meg en BSA Golden Flash A10, eller etterfølgeren A65. Nå snaker vi sykler som ble produsert fra rundt 1950 - 1972, 650 motor og rundt 38 Hk. For ikke å snakke om min store kjærlighet Norton Commando 750 eller 850, vi snakker om 58 Hk ( 750 ), og en toppfart på 185 km/t. Jeg må vise et bilde fra en 73 mod 850 Comanndo
Nå prekær vi sykkel - to syl, luftkjølt parallell twin

Vi tåler et bilde til i riktige farger -
Men jeg er nok redd for at det hadde blitt mye skruing pr. kjørte km ( og dele problemer ) i stedet for da og se på en ny gammel sykkel, eller moderne retro om man vil. Jeg skal bruke august og høsten til å sette opp en liste på hva jeg kunne tenke meg å prøvekjøre, teste og til slutt få inn i garasjen i bytte med BMW'en og selskap til Tigeren.
Bruksområde - Søndags kjøring eller rekreasjons kjøring og til beundring i garasjen
Listen blir levende, som betyr at nye kan komme til og falle i fra.
Dere må gjerne kommentere og anbefale etter hvert, og listen ser nok slik pr. nå
- BSA 650 Golden Star 1syl 45 hk
- Royal Enfield Interceptor
- Triumph Speed Twin 900 og 1200
- Triumph Bonneville T100 / T120
- Kawasaki W800 ( Her var siste produksjons år 2020, så ikke sikker jeg finner bra nok eksemplar )
- Moto Guzzi V7 Stone
- Moto Guzzi V7 Special
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.