Snorkfroken2006 skrev: 10 jun 2024, 18:31
Er det noen som har noen tips til oppkjøring?
Jeg har oppkjøring om drøyt en uke, begynder å bli ganske nervøs
Hva er det sensor ser mest på, vektlegger osv?
Slik jeg har forstått det er det generelt slik at sensor ser på helheten. Så om du skulle komme til å gjøre en liten feil er det om og gjøre å ikke henge seg opp i dette, men fortsette med "arbeidsoppgavene", som idrettsfolk gjerne sier , til du er i mål.
Så mitt råd er å senke skuldrene, puste rolig gjennom nesen og gjøre det du har gjort gjentatte ganger allerede under veiledning fra kjørelæreren din.
Dette fikser du! Stol på egne ferdigheter .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Nå er det lenge siden eg hadde oppkjøring på A, men har no hatt noen i diverse klasser, og mitt beste tips må vel være å innrømme feil eller situasjoner du egentlig ville/kunne ha løst annerledes. Det vitner om at du har fulgt med.
Jeg var rimelig shaky på oppkjøringen og fant god hjelp i å lukke øynene i to sekunder og puste dypt inn og ut før hver øvelse i kjøregården.
I den trafikale biten gjelder det å legge eventuelle feil man gjør bak øret, men ikke tenke noe mer på de før dere er tilbake på trafikkstasjonen. Det er ikke verdens undergang med noen feil så lenge de ikke er alvorlige, så ikke la de ødelegge resten av turen - MEN dra de frem når sensor spør etterpå hvordan du syns det gikk. Da viser du at du er oppmerksom på forbedringspunkter og hva du kan gjøre bedre.
Det er ingen forventning om at du skal være helt perfekt, bare at du er trygg nok til å slippe ut i trafikken på egenhånd. Ellers er det bare å prøve å gjøre som du har blitt lært.