Hva betaler dere i forsikring?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Returningcustomer
Innlegg: 25
Registrert: 30 jul 2023, 08:26
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Returningcustomer »

Jeg er ikke sånn supergira på Storebrand. Hadde Nemi i årevis, og ble tvunget over på Storebrand da de ble kjøpt opp. Da forsvant alle fordelene (for meg og mitt behov den gangen), og jeg byttet til Gjensidige da de hadde bedre vilkår for hund blandt annet. De har vel noen sånn utbytteting også, 4-5000 i året.
Det er jo sånn at man må ha minst 2 eller 3 forsikringer i samme selskap for å forsikre hund. Nå er hunden såpass gammel at forsikringen hennes avsluttes ved neste hovedforfall, så da er det kanskje riktig tid for meg å shoppe litt rundt hos de forskjellige selskapene?
Er den noen som har hatt skade og/eller hatt bruk for tjenestene hos forskjellige selskaper og synes prosessen gikk greit? Jeg orker ikke krangle hvis ikke jeg må :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg brukte Storebrand når ei dame rygga på meg med sykkelen jeg hadde før. Ryddig og effektiv saksgang. Overhodet ikke noe å klage på for min del.

Returningcustomer
Innlegg: 25
Registrert: 30 jul 2023, 08:26
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Returningcustomer »

Bjerknez skrev: 23 mai 2024, 10:00 En Tracer 900 GT hadde kostet meg dette:

tracer.JPG
Kan du prøve med en Tracer 9gt også? Jeg prøver, men får bare feilmelding på Storebrands sider.
Ja
Ingen under 35
Ja
Ja
Ja
Ingen

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Returningcustomer skrev: 23 mai 2024, 10:43
Bjerknez skrev: 23 mai 2024, 10:00 En Tracer 900 GT hadde kostet meg dette:

tracer.JPG
Kan du prøve med en Tracer 9gt også? Jeg prøver, men får bare feilmelding på Storebrands sider.
Ja
Ingen under 35
Ja
Ja
Ja
Ingen
Testet med 9 GT og fikk feilmelding jeg også. Vet ikke hvorfor. Men det burde vel ikke være noe forskjell i pris på 900GT og 9GT. Er vel samme sykkelen med annet kallenavn?

Returningcustomer
Innlegg: 25
Registrert: 30 jul 2023, 08:26
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Returningcustomer »

Nei, det er forskjellige sykler. 900 er gammel, 9 er ny

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Men gjensidige skulle ha 8.600 kr. for 9 GT.

Som vanlig ganske høy pris fra Gjensidige. Storebrand er rimeligere. Vertfall for min del.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Returningcustomer skrev: 23 mai 2024, 10:52 Nei, det er forskjellige sykler. 900 er gammel, 9 er ny
Ja, det vet jeg. Men det betyr jo ikke at den ene burde være dyrere enn den andre. Motor og sykkeltype ellers er jo nærmest identisk.

Returningcustomer
Innlegg: 25
Registrert: 30 jul 2023, 08:26
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Returningcustomer »

Ja, de er temmelig like, men for sammenligningens del er det like greit å bruke samme sykkel. Kan hende forsikringsselskap mener en 5 år gammel sykkel ikke er det samme som en som er ny. Verditap? Sjanse for tyveri? Jeg vet ikke, det har sikkert ikke så mye å si.
Enn så lenge får jeg null respons hos Storebrand, så jeg tar en tur ut i solen. Kan kose meg med forsikring når det regner i stedet :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Returningcustomer skrev: 23 mai 2024, 10:58 Ja, de er temmelig like, men for sammenligningens del er det like greit å bruke samme sykkel. Kan hende forsikringsselskap mener en 5 år gammel sykkel ikke er det samme som en som er ny. Verditap? Sjanse for tyveri? Jeg vet ikke, det har sikkert ikke så mye å si.
Enn så lenge får jeg null respons hos Storebrand, så jeg tar en tur ut i solen. Kan kose meg med forsikring når det regner i stedet :)
Man velger jo årsmodell tidligere i kalkulatoren og den setter jo premisset for hvor gammel sykkelen er. Om man da velger 9 GT eller 900 GT burde være mindre viktig med tanke på sykkelens alder da denne er gitt tidligere uansett.

Returningcustomer
Innlegg: 25
Registrert: 30 jul 2023, 08:26
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Returningcustomer »

Ja, det har du rett i. Jeg visste ikke at det fantes 23 modell 900. My bad :)

kaLARSnikov
Innlegg: 226
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av kaLARSnikov »

Returningcustomer skrev: 23 mai 2024, 09:50 Det ser ut til at jeg betaler veldig mye av en eller annen grunn. Dette må jeg snoke litt på:

Yamaha Tracer 9gt, full kasko, ansvar og ulykke, 75% 3. år

Forsikring 9527
Rabatter -2153
Sum forsikring 7374
TFA +2233
Pris per år 9607

-Fordelsprogram 2 (sikkert alle de andre forsikringene?)
-Alle førere er over 23 år
-Andre rabatter (?)

Bor på landet, parkerer i garasje, er gammel og har aldri hatt uhell eller brukt forsikring for å rydde opp i noe.
Høres mye ut synes jeg!
Stusser på at TFA er høyere enn hva jeg får noe som helst sted, selv om jeg legger inn samme sykkel som du har. Blir 1909,- overalt jeg sjekker.

Storebrand utkonkurrerer faktisk Gjensidige på nettopp denne sykkelen, til tross for YS-rabatten min. Merkelig at de er billigere på denne, men vesentlig dyrere på Tiger 900 Rally Pro.

Om jeg var deg ville jeg kanskje tatt en telefon (eller sendt en epost) til forsikringsselskapet da jeg mistenker at du ligger inne med feil TFA. Og der hvor det er én feil er det gjerne flere...

Returningcustomer
Innlegg: 25
Registrert: 30 jul 2023, 08:26
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Returningcustomer »

Takk for tips, men TFA er riktig så vidt jeg kan se. Sykkelen ble registrert på meg i februar, da er prisen 6,10. Idiotisk system, men heldigvis ikke store forskjellen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

kaLARSnikov skrev: 23 mai 2024, 12:05
Returningcustomer skrev: 23 mai 2024, 09:50 Det ser ut til at jeg betaler veldig mye av en eller annen grunn. Dette må jeg snoke litt på:

Yamaha Tracer 9gt, full kasko, ansvar og ulykke, 75% 3. år

Forsikring 9527
Rabatter -2153
Sum forsikring 7374
TFA +2233
Pris per år 9607

-Fordelsprogram 2 (sikkert alle de andre forsikringene?)
-Alle førere er over 23 år
-Andre rabatter (?)

Bor på landet, parkerer i garasje, er gammel og har aldri hatt uhell eller brukt forsikring for å rydde opp i noe.
Høres mye ut synes jeg!
Stusser på at TFA er høyere enn hva jeg får noe som helst sted, selv om jeg legger inn samme sykkel som du har. Blir 1909,- overalt jeg sjekker.

Storebrand utkonkurrerer faktisk Gjensidige på nettopp denne sykkelen, til tross for YS-rabatten min. Merkelig at de er billigere på denne, men vesentlig dyrere på Tiger 900 Rally Pro.

Om jeg var deg ville jeg kanskje tatt en telefon (eller sendt en epost) til forsikringsselskapet da jeg mistenker at du ligger inne med feil TFA. Og der hvor det er én feil er det gjerne flere...
Husk at det også har en betydning hvor du bor og tyveristatistikken i området etc. Jeg bor på landet et stykke utenfor Fredrikstad. Et rolig område hvor det er svært litt om noe kriminalitet. Alle kjenner alle.

Returningcustomer
Innlegg: 25
Registrert: 30 jul 2023, 08:26
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Returningcustomer »

Storebrand tryllet frem dette svaret etterhvert. Det er litt lavt beregnet TFA, så totalen blir 6171 og ikke 5856 som det står i tilbudet.
Kan hende det blir enda litt avvik ved evt bestilling, avhengig av andre rabatter og slikt.
Uansett er det stor nok forskjell til at det er verdt å sjekke litt opp i dette, med noen tusen per forsikring blir det jo endel kroner i løpet av et år som godt kan brukes på noe morsommere.
Storebrand pris.jpg
Edit:...litt mere snoking viser meg at Gjensidige gir meg to forskjellige priser for TFA.
Gjensidige 1.jpg
Fra "min side", og
Gjensidige 2.jpg
fra forsikringsvilkårene.

Sånn skal det jo ikke være. Jeg hater sånne her ting, men bør nok barske meg opp og ta en telefon. Det er nok mye som kan fikses på her. Med to sykler, to biler, hus og hjem baller det fort på seg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva betaler dere i forsikring?

Legg inn av Bjerknez »

Storebrand har alltid vært billigst på MC forsikring i mine tilfeller vertfall. :)

Svar