Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

Tile helgen, hvis været bli ok, så tenkte jeg å ta en tur i området rundt Flisa for å besøke en kompis. Vi tenkte å ta en tur på Dogans Sportsbar i Flisa lørdag kveld.

Hvis det er noen her som er i nærheten så stikk gjerne innom :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg laget meg barduner og festet på "stainless steel" karabinkroker samt strammere som skal brukes til Tarpen jeg har kjøpt til sommerturen. De gule løkkene er "strammeløkker" som festes der det er behov og det sorte tauet brukes som "ridged line" mellom to trær til å feste eller henge tarpen over. :)
IMG_1376.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1624
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 04 mai 2024, 08:40Poenget med tarpen er egentlig å lage et tak delvis over inngangen på teltet for å skape en stor uteplass hvor man kan sitte under tak/tarp.
En annen viktig funksjon med tarp er at om har lite telt uten all verdens plass i forteltet (om kan kalle det det på små telt) så har man et sted å gjøre av kjøreutstyr så det får luftet/tørket seg og ikke blir klissvått av regn og kondens i løpet av natta. Tar en del plass med støvler, hjelm, bukse, jakke, ryggskinne/brynje ++, og vil jo ha litt god plass til dette så får luftet seg godt, ikke gunstig å bare legge det i en haug. Hadde først (lite) tarp+lite telt men endte med fjelltelt med litt størrelse på fortelt.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 10 mai 2024, 13:59
Bjerknez skrev: 04 mai 2024, 08:40Poenget med tarpen er egentlig å lage et tak delvis over inngangen på teltet for å skape en stor uteplass hvor man kan sitte under tak/tarp.
En annen viktig funksjon med tarp er at om har lite telt uten all verdens plass i forteltet (om kan kalle det det på små telt) så har man et sted å gjøre av kjøreutstyr så det får luftet/tørket seg og ikke blir klissvått av regn og kondens i løpet av natta. Tar en del plass med støvler, hjelm, bukse, jakke, ryggskinne/brynje ++, og vil jo ha litt god plass til dette så får luftet seg godt, ikke gunstig å bare legge det i en haug. Hadde først (lite) tarp+lite telt men endte med fjelltelt med litt størrelse på fortelt.
Ja, det er vertfall poenget. Sist jeg campet så sov jeg under åpen himmel. Var vel rundt 10 grader på natten. Det var helt nydelig. Så det kan godt hende jeg bare sovner under tarpen også.

Det er uansett koselig å sitte ute å fyre et bål under tarpen mens det regner litt. Istedenfor å ligge sammenkrøket inne i teltet. Jeg tror tarpen kommer til å bli flittig brukt. Det er derfor jeg investerte i lengre barduner og kabinkroker etc. for lettere oppsett. Jeg har også ved hjelp av Youtube lørt meg noen grunnleggende knuter som er kjekke og kunne. Strammeknuter er jo uunværlige npr man setter opp tarp etc.

Disse gule løkkene er laget for at dem skal fungere som random oppheng under tarpen som lett kan skyves fra side til side, men samtidig kan man stramme opp tarpen da dem biter seg fast i tauet hvis dem blir dratt i løkken sidelengs. Ganske smart :)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1624
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 10 mai 2024, 15:18
pingvin skrev: 10 mai 2024, 13:59Sist jeg campet så sov jeg under åpen himmel. Var vel rundt 10 grader på natten. Det var helt nydelig. Så det kan godt hende jeg bare sovner under tarpen også.
Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille sandkasse...

Legg inn av Bjerknez »

Haha, kan fort skje det der :lol
Sist redigert av Bjerknez den 13 mai 2024, 15:16, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 08 mai 2024, 10:45 Tile helgen, hvis været bli ok, så tenkte jeg å ta en tur i området rundt Flisa for å besøke en kompis. Vi tenkte å ta en tur på Dogans Sportsbar i Flisa lørdag kveld.

Hvis det er noen her som er i nærheten så stikk gjerne innom :)
Siterer meg selv med å si at da blir det tur i morgen. Skal som nevnt besøke en kompis som bor omtrent midt i mellom Kirkenær og Flisa. Planen er å ta noen pils samt besøke Dogans Sportsbar på Flisa utover kvelden.

Hvis noen er i området som nevnt, så er det bare å stikke innom å huke tak i meg :thumleft

Sykkelen er ferdig pakket. Nå må jeg bare bestemme meg for hvilken rute jeg tar...
IMG_1379.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

Havnet i feil tråd og ble slettet av undertegnede...
Sist redigert av Bjerknez den 13 mai 2024, 15:49, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5358
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av dypen »

God tur :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

Har allerede vært der :)

Men får ikke lagt inn bildene fra hverken iPad eller iPhone, da dem dukker opp som sorte firkanter, så dem kommer senere en gang, hvis jeg får benket meg forran den stasjonære PC'en :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg byttet batteri på den trådløse nøkkelen samt festet en Apple AirTag til den. Mister jeg denne nøkkelen er jeg fucked, så derfor vil jeg gjerne minske den sjansen :)
IMG_0583.jpeg
IMG_0584.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

Den bittelille campinglykten lyser bra opp under tarpen i mørket. :)
IMG_0585.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5358
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 13 mai 2024, 17:07 Har allerede vært der :)

Men får ikke lagt inn bildene fra hverken iPad eller iPhone, da dem dukker opp som sorte firkanter, så dem kommer senere en gang, hvis jeg får benket meg forran den stasjonære PC'en :)
Da er det mulig du har aktivert «live» foto …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23087
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' sin lille campingplass...

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: I dag, 01:18
Bjerknez skrev: 13 mai 2024, 17:07 Har allerede vært der :)

Men får ikke lagt inn bildene fra hverken iPad eller iPhone, da dem dukker opp som sorte firkanter, så dem kommer senere en gang, hvis jeg får benket meg forran den stasjonære PC'en :)
Da er det mulig du har aktivert «live» foto …
Nope. Det har jeg aldri aktivert.

Svar