Import av Ducati 620 Monster fra Irland

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
hallgeirbakken
Innlegg: 24
Registrert: 29 jan 2010, 20:46
Motorsykkelen din: ikkeno for øyeblikket :(
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Import av Ducati 620 Monster fra Irland

Legg inn av hallgeirbakken »

Skal for første gang importere en sykkel fra utlandet, nærmere bestemt Irland. Har begynt å lese meg opp, men kjenner jeg blir litt «ør». Sykkelen er en Ducati Monster 620 CC 97 mod, med litt karbon deler, bla potte. Har blitt tipset om at det kan være lurt å sette på original potte når den fremvises til Biltilsynet, men siden sykkelen har hatt to eiere, så er den ikke å oppdrive. Sykkelen kjøpes privat, så det begrenser seg også hva som finnes av tidligere kvitteringer etc.

Er det noen som har kunnskap/erfaring rundt tematikken? Hvilke skjemaer skal fylles ut, hvilke type «krav» stiller tollvesenet og Biltilsynet når man importerer brukt og som privatperson?

Takk for seriøse innspill!

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: Import av Ducati 620 Monster fra Irland

Legg inn av Mysil »

Eg kom over denne for ikkje lenge sida.

Tror kanskje du kan finne noe lurt der.

Lykke til med infoen :-)

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Import av Ducati 620 Monster fra Irland

Legg inn av hansraymond »

Sykkelen er bygget i Europa, så det skal være noenlunde likt der, men lurt å være helgardert med tanke på info og papirer.
Ang, Potta: dersom den kan åpnes, kan du åpne og legge noe mere Demperull inni så den ikke støyer for mye. :D
Lykke til med import, og hold oss oppdatert på hva som skjer! :thumleft
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Re: Import av Ducati 620 Monster fra Irland

Legg inn av Pollti »

Potta må være E merket. Samme hvor det bråker bare potta er E merket må vite. ellers burde det meste av annet være rett fram. Har du uflaks vilk de ta støytest. Så mye uflaks har du sikkert ikke.

Brukeravatar
hallgeirbakken
Innlegg: 24
Registrert: 29 jan 2010, 20:46
Motorsykkelen din: ikkeno for øyeblikket :(
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: Import av Ducati 620 Monster fra Irland

Legg inn av hallgeirbakken »

Hey! Takk Mysil, hansraymond og Pollti for gode innspill :=D>
Har bedt selger om å sende meg en kopi av vognkortet så jeg får sett hvor detaljert det er - har lest i et forum om at engelske vognkort var for lite detaljerte iht vekt for Biltilsynet, så da spørs det om også det irske er like mangelfult. Og så blir det en runde for å grine seg til CoC-dokumentet av Løvaas eller Ducati-fabrikken. Juhu.

Svar