Meg og min BMW K 1200 GT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: 29 apr 2024, 18:44 Da kom det en pakke fra Tutoro auto i dag, og Tigeren er klar for å få litt automatiske kjede smøring :)
Dette blir bra :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1071
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Domino »

Jeg er veldig fornøyd med å ha automatisk kjedesmøring på min Tiger. Selv om den ikke heter Tutoro.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 29 apr 2024, 18:55
Tore L skrev: 29 apr 2024, 18:44 Da kom det en pakke fra Tutoro auto i dag, og Tigeren er klar for å få litt automatiske kjede smøring :)
Dette blir bra :thumleft !
Ja det blir bra. Bra er det også at du skriver kjedesmøring og ikke skjedesmøring som mange av den yngre garde uttaler det. Må innrømme at det har blitt noen artige episoder i butikken med dette :crazy:

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1071
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Domino »

Begge deler er viktig!!

kaLARSnikov
Innlegg: 198
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av kaLARSnikov »

Tore L skrev: 13 apr 2024, 13:42 Se der ja, da skjønner jeg at du sitter bedre beskyttet fra vind og vær i forhold til min :) Skal sjekke ut hva som finnes til min, ser at det er litt forskjellig de tilbyr fra årsmodell til årsmodell.
Flott sykkel :)
Da har jeg omsider bestilt denne til min 2020 Rally Pro:

https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... en/d6418st

Skal prøve å huske på å slenge inn en tilbakemelding her når jeg har fått montert og testet den. Sammenlignet med varianten som ev. er aktuell for din modell så er min litt smalere, så om ikke annet så bør vel den fungere enda bedre enn den jeg nå har bestilt.

Når det er sagt så syns jeg egentlig ikke det er noe problem å kjøre med originalskjermen. Det har blitt noen mil nå og jeg har fortsatt visiret oppe 95% av tiden akkurat som før og det går kun ned periodevis for å få tilbake varmen i fjeset når det bikker nedover mot frysepunktet.

Ellers så syns jeg generelt det er en helt rå sykkel :) Passe med kraft, utrolig lettkjørt og til tross for at den er vesentlig høyere enn V-Strom'en så virker den mye bedre balansert.

Gleder meg til å få testet den på litt grus, men siden jeg hadde en brokkoperasjon for bare noen få uker siden så skal jeg få lurt med meg en kamerat eller to bare i tilfelle sykkelen går i bakken...

Det største (og omtrent eneste) minuset jeg har funnet så langt er turtellerdesignet, som er helt bak mål... og korrigert på din 24-modell.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 801
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av Tore L »

kaLARSnikov skrev: 30 apr 2024, 09:48
Tore L skrev: 13 apr 2024, 13:42 Se der ja, da skjønner jeg at du sitter bedre beskyttet fra vind og vær i forhold til min :) Skal sjekke ut hva som finnes til min, ser at det er litt forskjellig de tilbyr fra årsmodell til årsmodell.
Flott sykkel :)
Da har jeg omsider bestilt denne til min 2020 Rally Pro:

https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... en/d6418st

Skal prøve å huske på å slenge inn en tilbakemelding her når jeg har fått montert og testet den. Sammenlignet med varianten som ev. er aktuell for din modell så er min litt smalere, så om ikke annet så bør vel den fungere enda bedre enn den jeg nå har bestilt.

Når det er sagt så syns jeg egentlig ikke det er noe problem å kjøre med originalskjermen. Det har blitt noen mil nå og jeg har fortsatt visiret oppe 95% av tiden akkurat som før og det går kun ned periodevis for å få tilbake varmen i fjeset når det bikker nedover mot frysepunktet.

Ellers så syns jeg generelt det er en helt rå sykkel :) Passe med kraft, utrolig lettkjørt og til tross for at den er vesentlig høyere enn V-Strom'en så virker den mye bedre balansert.

Gleder meg til å få testet den på litt grus, men siden jeg hadde en brokkoperasjon for bare noen få uker siden så skal jeg få lurt med meg en kamerat eller to bare i tilfelle sykkelen går i bakken...

Det største (og omtrent eneste) minuset jeg har funnet så langt er turtellerdesignet, som er helt bak mål... og korrigert på din 24-modell.
Hel enig med deg kaLARSnikov om beskrivelsen av Tigeren :)
Har bare fått kjørt 110 mil og akkurat tatt førstegangs servicen, så har ikke all verden av timer i salen enda, men så langt veldig fornøyd.
Fikk litt trøbbel med quickshifter etter servicen, kom stadig feilmeldinger på at den ikke virket, så AGM har bestilt ny og den blir skiftet 13 mai.

Hvis jeg skal sette fingeren på noe så er det stabiliteten på motorvei i + 120 km/t, den er mottakelig for side vind og merker det godt i sykkelen når det blåser litt. Jeg er vant med et lokomotiv når det gjelder litt hastighet på motorvei, og som ikke påvirkes i samme forhold som Tigeren. Men dette er egentlig en ikke sak, da jeg ikke skal bruke veldig mye tid på motorvei med Tigeren, det får BMW'en ta seg av :)

Takk for tips fra GIVI, og jeg tror jeg sender inn en bestilling på denne - https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... en/d6415st

Ser du har Østfold i avataren din - bor du langt i fra Sarpsborg?
Kanskje våres mc veier krysses en gang :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

kaLARSnikov
Innlegg: 198
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Meg og min BMW K 1200 GT

Legg inn av kaLARSnikov »

Hadde samme problem med forrige sykkel, det ble helt borte etter at jeg monterte en såkalt "fork brace". Har kjent litt på at Rally Pro'n ikke er fullt så stabil ift. sidevind, men samtidig ikke så ille som V-Strom'en var før gaffelstøtta kom på plass.

Har prøvd å finne noe tilsvarende til Tiger 900, men foreløpig har jeg ikke klart å grave opp noe annet enn noen universale Kina-varianter som jeg ikke føler for å prøve meg på.
Tore L skrev: 30 apr 2024, 10:41 Ser du har Østfold i avataren din - bor du langt i fra Sarpsborg?
Kanskje våres mc veier krysses en gang :)
Under en halvtime unna så det gjør de helt sikkert :)

Svar