Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1063
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Domino »

dypen skrev: 22 apr 2024, 12:48 Flott handel der @Domino … Carbon look hjelm :thumleft
Jeg måtte dobbeltsjekke. Det er ikke bare "look"!
IMG_20240423_184214_edit_1187034176801162.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Staurheim
Innlegg: 61
Registrert: 17 des 2021, 07:30
Motorsykkelen din: Dr350

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Staurheim »

Hva kosta denne?

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1063
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Domino »

Kr 5.495, men jeg fikk 10% siden det var den siste de hadde inne og den hadde stått i utstillingen. Passer godt til mitt ovale avlange hode.

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 381
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av SveinHa »

Domino skrev: 22 apr 2024, 09:31Jeg har gått og tenkt på å kjøpe åpningshjelm, og LS2 skriver at deres hjelmer passer til lang oval hodeform. Så jeg prøvde en hjelm i L og den satt som et skudd! Jeg vet at man bør gå litt rundt med hjelmen og aller helst kjøre en tur, men det ble nå handel likevel. Og innakningen er det ingenting å si på!
Jeg har "normal" svart utgave og er strålende fornøyd med den. Virker som en vel gjennomtenkt konstruksjon på alle områder. Har aldri tenkt på meg som "lang oval hodeform" men passer godt likevel...

Veldig kjekt med baugporten og den er godkjent for kjøring med åpen port også.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1063
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Domino »

Ja, det siste var viktig for meg. Jeg har en Kamelbak sekk jeg liker å bruke på litt lengre turer på varme dager. Og det er et lite helvete å få slangen til munnen med helhjelm på. Så er jeg jo spent på Pinlock. Har aldri hatt det før, men det virker som et bra konsept.

KiMedic
Innlegg: 243
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av KiMedic »

Domino skrev:Ja, det siste var viktig for meg. Jeg har en Kamelbak sekk jeg liker å bruke på litt lengre turer på varme dager. Og det er et lite helvete å få slangen til munnen med helhjelm på. Så er jeg jo spent på Pinlock. Har aldri hatt det før, men det virker som et bra konsept.
PinlockBilde funker kjempebra! Det fulgte med en Caberg hjelm jeg kjøpte i 2016. Men i år løsnet den. Prøvde å vaske å feste på nytt, men må nok kjøpe ny. Viktig at den sitter «støpt» inntil. Koster noen hundrelapper. Har ALDRI hatt dugg på visiret.

Pinlock fester seg til visiret og «låser» inn luft mellom visir og pinlock. Dermed ligger lufta i et slags vakuum og påvirkes ikke av kulden ute eller varmen du puster.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1606
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 10 apr 2024, 15:39 I dag har jeg bestilt meg Insta360 X3 kamera :)
Tror du blir fornøyd, man må forske litt for å finne ut hva som fungerer. Det jeg IKKE synes fungerer er på hjelm på stang (prøvd 2 varianter), ganske tung til tross for kompakt størrelse så merkes når kjører og blir for mye moment med vind etc så vanskelig å få den til å holde seg på plass. Men feste rett på hjelmen uten forlenger SOM HER er OK. Beste er kanskje på stang bak sykkelen.

Og veldig enkelt å redigere fra app på mobilen :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 769
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 22 apr 2024, 22:58 Det KAN være uvant og kjlre inn i mørke vestlandstuneller med sotet visir, men modrne tuneller med god belysning er null problem.

Det kan jeg skrive under på og jeg tror du skal lete lenge etter en moderne tunell på vestlandet og nordover i kongeriket. Jeg kan ikke huske å ha kjørt i en i hvert fall. Det er stort sett mørke og triste med sleip veibane som kommer av vann innsig så her bær alle vise aktsomhet som det så fint heter.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22974
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 24 apr 2024, 11:26
Bjerknez skrev: 22 apr 2024, 22:58 Det KAN være uvant og kjlre inn i mørke vestlandstuneller med sotet visir, men modrne tuneller med god belysning er null problem.

Det kan jeg skrive under på og jeg tror du skal lete lenge etter en moderne tunell på vestlandet og nordover i kongeriket. Jeg kan ikke huske å ha kjørt i en i hvert fall. Det er stort sett mørke og triste med sleip veibane som kommer av vann innsig så her bær alle vise aktsomhet som det så fint heter.
De fleste tuneller jeg har kjørt i langs hovedveiene har god nok belysning til at jeg ikke trenger å brå åpne visiret. Men på vestlandet er det mange småtunneller som KAN være skumle. Men det er jo bare å lukke opp visiret evt. Fordelene overgår uansett bakdelene med sotet visir synes jeg.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1302
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 24 apr 2024, 11:29
Audi Mannen skrev: 24 apr 2024, 11:26
Bjerknez skrev: 22 apr 2024, 22:58 Det KAN være uvant og kjlre inn i mørke vestlandstuneller med sotet visir, men modrne tuneller med god belysning er null problem.

Det kan jeg skrive under på og jeg tror du skal lete lenge etter en moderne tunell på vestlandet og nordover i kongeriket. Jeg kan ikke huske å ha kjørt i en i hvert fall. Det er stort sett mørke og triste med sleip veibane som kommer av vann innsig så her bær alle vise aktsomhet som det så fint heter.
De fleste tuneller jeg har kjørt i langs hovedveiene har god nok belysning til at jeg ikke trenger å brå åpne visiret. Men på vestlandet er det mange småtunneller som KAN være skumle. Men det er jo bare å lukke opp visiret evt. Fordelene overgår uansett bakdelene med sotet visir synes jeg.
Noen av de trange og søkkvåte tunellene som ble laget pga. kraftutbygging og "gitt" til det offentlige etterpå er helt grusomme.
Klissvåte ujevne fjellvegger som sluker det bittelille lyset som er mer ledelys enn noe annet, luftfuktighet så høy at man blir våt.
Greit å ha visiret nede av den grunn og er det sotet ser man garantert ikke noe i de mørkeste av de, f.eks. Hol-Aurland.

Jeg pleier å kjøre med tonet visir i tillegg til integrert solbrille, men skal jeg på vestlandet bytter jeg til et uten.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22974
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har kjørt i de aller fleste vestlandstuneller, opp til flere ganger og ser fortsatt ikke at det totalt sett veier mot sotet visir. Klart og sotet visir har begge sine fordeler og ulemper, men for meg som stort sett kjører i fint vær den lyse tiden av året så blir det klare visiret alt for slitsomt for øynene. Den minste defekt i visiret sprer sollyset og man sitter konstant og myser inne i hjelmen.

Med sotet visir slipper man dette. Så kan jeg leve med at det er litt i mørkeste laget og eller må lukke opp visiret den bittelille tiden i løpet av året jeg fysisk befinner meg inne i en tunell som attpåtil er for mørk. :)

Men klart... på tidlig vår og høst så kjører jeg ikke med sotet visir hvis det er mørkt ute. Da bruker jeg det klare. Jeg snakker kun om den lyseste tiden av året og da altså de 2-3 sommer månedene. :)

Svar