Øvelseskjøring i Follo/Ski

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
TGS
Innlegg: 11
Registrert: 25 mar 2024, 14:42
Motorsykkelen din: BMW k1200gt

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av TGS »

Takk for gode råd Bjerknez. Jeg er i alle fall klar med de to første, sykkel og utstyr. Jeg vil øvelseskjøre så mye som mulig, og er med på alle type turer så lenge noen er villige til å være ledsager. Regner med at det blir oppkjøring i Mysen, fikk melding fra kjøreskolen med oppkjøring der 13. juni, så tenker å være mye i kjøregården og kjøre rundt nær trafikkstasjonen for å være kjent før oppkjøring. Hadde håpet å få til kjøring i påsken, men skjønner at været er for kaldt. Håper på bedre vær i april og mest mulig kjøring fra da🤞😊

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av Bjerknez »

TGS skrev: 27 mar 2024, 09:58 Takk for gode råd Bjerknez. Jeg er i alle fall klar med de to første, sykkel og utstyr. Jeg vil øvelseskjøre så mye som mulig, og er med på alle type turer så lenge noen er villige til å være ledsager. Regner med at det blir oppkjøring i Mysen, fikk melding fra kjøreskolen med oppkjøring der 13. juni, så tenker å være mye i kjøregården og kjøre rundt nær trafikkstasjonen for å være kjent før oppkjøring. Hadde håpet å få til kjøring i påsken, men skjønner at været er for kaldt. Håper på bedre vær i april og mest mulig kjøring fra da🤞😊
Jeg kan som nevnt gjerne øvekjøre med deg, men det ser ikke ut til at det blir denne uken for å si det sånn. Å i Oslo området er det vel ikke lenge siden det snødde?

Jeg tenker vi lett kan utsette det et par uker vertfall :thumleft

TGS
Innlegg: 11
Registrert: 25 mar 2024, 14:42
Motorsykkelen din: BMW k1200gt

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av TGS »

Jeg setter stor pris på det Bjerknez. Det snødde i går og er fortsatt noe snø igjen. Jeg er superivrig så hadde kjørt uansett hva temperaturen er så lenge det er forsvarlig, men greit å være fornuftig og😅 Ser frem til å møte deg og få øvelseskjøre om noen uker😊

Online
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av SveinHa »

TGS skrev: 27 mar 2024, 09:58Jeg er i alle fall klar med de to første, sykkel og utstyr. Jeg vil øvelseskjøre så mye som mulig, og er med på alle type turer så lenge noen er villige til å være ledsager.
Det høres ut som en god plan. Mange km under vesten er aldri feil. Poden har fått time til A1 oppkjøring om 4 uker og vi hadde oss 4000 km med "L" på ryggen i fjor høst. Det var godt nok til at han bare hadde noen få kjøretimer i fjor og da ville ikke kjørelæreren se han igjen før slutten av februar... Så nå er han i gang igjen med en dobbelttime hver uke.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

kaLARSnikov
Innlegg: 185
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av kaLARSnikov »

TGS skrev: 27 mar 2024, 09:58 Takk for gode råd Bjerknez. Jeg er i alle fall klar med de to første, sykkel og utstyr. Jeg vil øvelseskjøre så mye som mulig, og er med på alle type turer så lenge noen er villige til å være ledsager. Regner med at det blir oppkjøring i Mysen, fikk melding fra kjøreskolen med oppkjøring der 13. juni, så tenker å være mye i kjøregården og kjøre rundt nær trafikkstasjonen for å være kjent før oppkjøring. Hadde håpet å få til kjøring i påsken, men skjønner at været er for kaldt. Håper på bedre vær i april og mest mulig kjøring fra da🤞😊
Da kommer vi nok nesten garantert til å se hverandre utover, jeg er fra området og kjører forbi trafikkstasjonen der på vei til/fra jobb. Mankerer ennå et par år med lappen før jeg får lov til å være ledsager, så nettopp øvelseskjøring kan jeg dessverre ikke være behjelpelig med, men jeg ønsker deg lykke til!

Mysen er en helt kurant stasjon å kjøre opp på. Litt liten kjøregård som gjør at den, slik jeg har forstått, er litt annerledes fra de fleste i at den har en sving i starten av unnamanøver- og nødbrems-øvelsene. Derimot bonuspoeng for at sensor jeg hadde var meget ålreit. Litt samme vibber som tannleger som spesialiserer seg i å avvæpne tannlegeskrekk.

Selv henter jeg ut sykkel i dag og håper på en liten tur på søndag, er foreløpig spådd 10-12 grader i området som er godt over smerteterskelen min ;) I dag derimot blir nok turen kanskje litt mindre hyggelig, men ser ut til at det kommer til å ligge på 5-6 grader når jeg skal utpå.

TGS
Innlegg: 11
Registrert: 25 mar 2024, 14:42
Motorsykkelen din: BMW k1200gt

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av TGS »

Takk kaLARSnikov. Håper jeg får en sensor som du fikk🤞 Kos deg på tur. Vet du om kjøregården er åpen for øvelseskjøring på kvelder og helger? Leste et sted at kjøregårdene ble stengt utenom åpningstider på grunn av at det hadde vært ulykker i dem. Jeg har en blå bmw k1200gt. 2007 modell. Hvis du ser meg er det hyggelig om du kommer for å hilse på.

kaLARSnikov
Innlegg: 185
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av kaLARSnikov »

TGS skrev: 27 mar 2024, 13:11 Takk kaLARSnikov. Håper jeg får en sensor som du fikk🤞 Kos deg på tur. Vet du om kjøregården er åpen for øvelseskjøring på kvelder og helger? Leste et sted at kjøregårdene ble stengt utenom åpningstider på grunn av at det hadde vært ulykker i dem. Jeg har en blå bmw k1200gt. 2007 modell. Hvis du ser meg er det hyggelig om du kommer for å hilse på.
Så vidt meg bekjent så er det nye fra i fjor at man ved privat øvelseskjøring i kjøregård må ha ledsager bakpå sykkelen, og kjørelærer bakpå sykkelen ved kjøreskoletimer frem til man er på siste trinn av opplæringen.

Iflg. nettsiden så kan man kjøre privat i kjøregården utenfor åpningstid, men det tror jeg ikke etterfølges da oppgitt åpningstid er 0600-2300 som vil si at man kun kan kjøre privat på natten...

https://www.vegvesen.no/fag/trafikk/god ... ard-mysen/

Kjøregården på Mysen er åpen, altså uten fysiske avsperringer, så man kommer alltid inn på området. Jeg tror ikke det er noe problem å bruke den så lenge man holder seg unna mens førerprøver pågår og ellers koordinerer med kjørelærere som er der med sine elever. På kveldstid og i helgene så er det gjerne ganske stille der.

TGS
Innlegg: 11
Registrert: 25 mar 2024, 14:42
Motorsykkelen din: BMW k1200gt

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av TGS »

Takk. Det høres bra ut. Da håper jeg å kunne komme meg til kjøregården så snart som mulig🤩🤞

TGS
Innlegg: 11
Registrert: 25 mar 2024, 14:42
Motorsykkelen din: BMW k1200gt

Re: Øvelseskjøring i Follo/Ski

Legg inn av TGS »

@utc Hei Utc. Tenkte jeg ville sende en melding her. Klarer ikke å få sendt deg privat melding dessverre. Nå er det meldt sol og mer varmegrader. Hvis du har mulighet til å kjøre en tur med meg en dag hadde det vært utrolig hyggelig😊

Svar