Siteringen over var egentlig ment til FredrikE24 å ikke deg dypen
Uansett... den beste sykkelen er den man trives best på
Siteringen over var egentlig ment til FredrikE24 å ikke deg dypen
Har passert mange på motorveien jeg med både hayabusaer og andre sportstourere. Jeg er ganske sikker på at selv om jeg "vant" så er en Hayabusa eller lignende sykkel langt mer egnet for hlye hastigheter på motorvei. Det kan jo hende at føreren ikke følte å henge seg på.FredrikE24 skrev: ↑17 mar 2024, 22:22 Vi kjørte ikke om kapp, men det er klart at vi kunne holde, og tidvis holdt vidt forskjellig marsjfart.
Det har med sykkel å gjøre i stor grad.
Jeg poengterer bare fordelen med en «klassisk» sportstourer til asfaltkjøring. Adventure-segmentet har liksom overtatt.
Du må ikke se på fra prisene på disse BMW'ene. Du kan lett slenge på 50.000 kroner med utstyr som jeg mener bør være med. Med bagasje oppsett samt dynamic pakke etc samt effektpotte og annet småtteri havner den fort tett oppunder 300.000. R1250RS er en fin sykkel synes jeg, men ikke en vaskeekte sportstourer. Ene og alene grunnet vibrasjoner og ubehageligheter ved turbulens i høyere hastigheter. Dog er ikke dette den værste sykkelen jeg har kjørt med vindskjerm.dypen skrev: ↑18 mar 2024, 20:49 Over til Sport Tourer, det var det tråden handla om … BMW R1200RS begynner det å bli litt hyggelige priser på, R1250RS er både nyere og dyrere. @Solo-rider her inne har en R1250RS Begge er flotte sykler, langtest av R1200RS her:
https://www.cycleworld.com/sport-rider/ ... term-test/
Isle of Man til Kiel er rett i underkant av 1600km, pluss to ferjer. Det er sinnsykt imponerende å ha kjørt det på en dag.FredrikE24 skrev: ↑17 mar 2024, 22:34 Nå kjørte vi typ 8 sykler i følge over to uker. Det var ikke noe tilfeldig dette. Fra Isle of Man til Kiel på en dag.
Jeg bodde i Singapore et år og der kjøpte jeg en F800GSA for å pendle til jobben. Dette var den første adv sykkelen jeg hadde. For meg var det en flott sykkel å pendle med. Sitter høyt og har god oversikt i bytrafikken.chrissp skrev: ↑07 sep 2020, 15:22 Hei,
Jeg har kjørt en Kawasaki Versys 650 i sommer. Det er en finfin sykkel; lettkjørt og "smooth". Men det er ikke den mest spenstige motoren og mister litt spenning når man kommer opp i hastighet. Den funket bra når det var min første sesong med lappen, men ønsker litt mer "action", komfort, kvalitet og utstyr. Litt mer av det meste rett og slett.
Jeg er på utkikk etter en sykkel i sportstouring/touring klassen. Først og fremst til kjøring til og fra jobb i Oslo, turer i nærmiljøet og lengre dagsturer, men også en som kan funke til lengre turer over flere dager. Altså, en litt allrounder, men tror at fokuset først og fremst bør være by- og landevei på Østlandet.
Jeg har jo sett på de største syklene i touringklassen, men tenker kanskje at KTM 1290/BMW 1250 og tilsvarende blir litt for mye. Usikker på hvilken glede, og hvorvidt jeg vil merke nevneverdig, forskjellen mellom 900 og 1200 kubikk til mitt bruk. I tillegg er jo prisen rundt 100 000 mer.
Akkurat nå står Yamaha Tracer 900 GT eller BMW F900XR øverst på lista. Skal prøvekjøre disse en av de nærmeste dagene.
Selv er jeg 178 høy, og i og med at jeg er ny som fører, er jeg nok litt forsiktig fortsatt.
Har dere noen gode tips og erfaring å dele med meg?