Ting man ikke skal gjøre med sykkelen - erfart av ferskinger

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Ting man ikke skal gjøre med sykkelen - erfart av ferskinger

Legg inn av Erman »

Ok.. Så sykkelen min lugger litt under 2k RPM, samt at den har problemer med tomgangen. Erman åpner (eller lukker) tomgangsskruen, og strammer inn slarket i gasshåndtaket. Tomgangen blir bedre, men lugginga starter nå på 2,5k RPM, og sykkelen vil nesten ikke stoppe når man bremser og setter i 1. gir. SKUMMELT!
La inn mer slækk i gasshåndtaket igår, og idag skal jeg skru til tomgangsskruen litt for å prøve å få stabilisert kjøringa..

Don't do this at home, kids.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Pollti

Re: Ting man ikke skal gjøre med sykkelen - erfart av ferski

Legg inn av Pollti »

Ha ha. Jeg fikk forgasser noia for 30 år siden. Det henger så godt i skrotten at alt som kan lukte av forgasser kødd det overlates til proffene. Og dessuten, NOK 600 er billig for å beholde freden i hjertet og holde blodtrykket lavt. HG Moppen ble veldig bra å kjøre etter at forgasser guruen hadde gjort sitt. Cagge er due for justering til høsten den og. Skal bli litt spennende å se på bensinforbruket , på HG Moppen går nok forbruket opp ganske mye vil jeg tro og på Cagge vil det falle. Etter råd fra forgasser guruen så kjøres HG Moppen litt "hardere" enn hva som har vært gjort før og for Cagge sin del så er dommen at jeg fremdeles ikke kjører den hardt nok.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Ting man ikke skal gjøre med sykkelen - erfart av ferski

Legg inn av pelsen »

veldig lurt å overlate jobben til proffene hvis man ikke har peiling selv.

Justering av gassere blir ingen suksess hvis man ikke vet hva man driver med.

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Ting man ikke skal gjøre med sykkelen - erfart av ferski

Legg inn av Erman »

Finner jeg en proff som vil rense og tune forgasserne for 600, så slår jeg til!
Men tenker jeg skal vente til vinteren, ettersom det trengs å skifte pakninger på motoren også...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Svar