MT07 problem med blinklys

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
bakk_bergen
Innlegg: 2
Registrert: 10 mar 2024, 22:13
Motorsykkelen din: Yamaha my 07 2015

MT07 problem med blinklys

Legg inn av bakk_bergen »

Hei alle sammen

Jeg har hatt et problem med blinklysene som oppstod på siste turen min i høst før vinterlagring.

Saken er at under kjøring stoppet alle blinklysene å fungere. Ingen utslag, ingen varsel på skjermen at blinklys, ingenting.

Har drevet å feilsøkt og har funnet ut at lysene fungerer når jeg koblet til eksternt batteri direkte på blinklysene, sikringen er hel, det går høy spenning til blinklysene fra releet når blinklys slås på(målt i kontakt til blinklys bak)

En teori er at releet er problemet, uten at jeg kan si det sikker

For over 1 år siden skiftet jeg alle blinklysa til led, sammen med motstander bak, og alt fungerte helt perfekt hele sesongen.

Så her sitter jeg fast og trenger hjelp. Finner ikke noen koblingsskjema på nettet, og håndboken har ikke hjulpet meg.

Er det noen handy folk, eller eksperter som har noen tips eller løsninger til dette problemet?

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MT07 problem med blinklys

Legg inn av mekkern »

Har du sjekket jordingen til blinklysa?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

bakk_bergen
Innlegg: 2
Registrert: 10 mar 2024, 22:13
Motorsykkelen din: Yamaha my 07 2015

Re: MT07 problem med blinklys

Legg inn av bakk_bergen »

mekkern skrev: 10 mar 2024, 22:38 Har du sjekket jordingen til blinklysa?
Jeg satt på et 9 v batteri etter koblingen jeg målte fra, og da fikk jeg lys, og ting fungerte. Så jordingen med motstander og selve blinklyset fungerte helt fint

Har lest noe mere rundt, og flere som snakker om denne tikkingen fra releet, og det får ikke jeg. Dette sterker mistanken på at det er releet som har tatt natta

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1054
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: MT07 problem med blinklys

Legg inn av Domino »

Dersom det ikke klikker i releet kan det virke som det henger litt. Prøv å gi releet et par kakk med håndtaket på et skrujern, noen ganger er det nok.

Svar