Hva er den verste motorsykkel’n du har eid …

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva er den verste motorsykkel’n du har eid …

Legg inn av FredrikE24 »

AJ skrev: 06 mar 2024, 16:34 Den verste jeg har eid er uten tvil denne:

Bilde
Suzuki GSX 1100 EF, spontankjøpt vinteren 1990 og som jeg kvittet meg med høsten '91, dels fordi vi ventet vårt fjerde barn og ikke minst fordi sykkelen var delvis skrudd i hjel av tidligere eiere.
En av disse hadde montert en kassettspiller under passasjesalen og skåret hull til høyttalere i kåpa... om systemet virket? Gjorde det i glimtvise øyeblikk, men ble fort avskrevet som ubrukelig...

Disse GSX 1100 syklene var øvrig utstyrt med 16 " forhjul som ga sykkelen skikkelig skumle wobletendenser. Å ta hendene vekk fra styreholkene under kjøring på disse syklene var som å invitere døden bak styret :O .
Var flere ting med denne sykkelen, men lar det bli med dette...

Men at GSX'en gikk som et uvær, ja det skal den virkelig ha :knegg .
Likevel, den etterlot seg ikke noe savn, for å si det på den måten...

:mk
Vokste opp bakpå en sånn. Om man kjørte med litt slakt styrelager kunne det være skummelt ja. Trikset var å ha det litt stramt. Ellers er ramma stiv og fin sammenlignet med mye annet fra den tiden, bremsene greie. Den jeg vokste opp på var nok noe skremt opp. Gikk veldig hardt og uryddig på tomgang, men fyttipokkern og det gikk. Har mer effekt i min sykkel idag(på papiret) og far sjøl har enda fler enn meg igjen. Vi begge sitter igjen med at EF’n gikk noe hinsides. Mulig det har sammenheng med kjøreegenskapene. Pålitelig er de i det minste.

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 298
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Hva er den verste motorsykkel’n du har eid …

Legg inn av Ronning »

Ikke akkurat så ille da, men verst ift sittestilling.
> 45 min så skrek kroppen min i smerte. Husker en tur fra Trondheim til Åre, ble helt grufullt å sitte på den etterhvert pga spisse vinkler og småtrang posisjon. Passa meg ikke i hele tatt, men ellers var den litt morsom på småturer :D

Fzr 1000, 1987:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 211
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Hva er den verste motorsykkel’n du har eid …

Legg inn av Atrox »

Megaoctane skrev: 06 mar 2024, 17:02
Atrox skrev: 05 mar 2024, 18:27 GN125... sperra alltid på 70kmt. Stod 4 måneder hos MCOslo. Endte med en regning på 8000 - i feilsøk og ny forgasser uten at det hjalp noe som helst. De ga opp, jeg ga opp. Sykkel ble solgt og aldri hatt med MCOslo å gjøre igjen...
Er dette lenge siden?
Hvilken forhandler anbefales evt. i Oslo omegn?
Ja, dette er lenge siden - skal jeg tippe over 15 år siden :) Jeg har ingen å anbefale i traktene for øyeblikket dessverre.

Svar