FredrikE24 skrev: ↑08 feb 2024, 10:49
Drar noen i gang en spleis på krans fra MCSiden.no?
Tenker jeg kommer til å sende en blomsterhilsen med en siste hilsen.
Kanskje noe som dette: "Takk for turen, Rolf-Arne. Du vil bli sterkt savnet på kommende planlagte turer og treff. Hvil i fred, gode MC-kompis.
En siste hilsen fra oss på MCsiden.no"
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
FredrikE24 skrev: ↑08 feb 2024, 10:49
Drar noen i gang en spleis på krans fra MCSiden.no?
Tenker jeg kommer til å sende en blomsterhilsen med en siste hilsen.
Kanskje noe som dette: "Takk for turen, Rolf-Arne. Du vil bli sterkt savnet på kommende planlagte turer og treff. Hvil i fred, gode MC-kompis.
En siste hilsen fra oss på MCsiden.no"
Tror det vil være veldig bra, mange her inne som kjenner seg igjen i den hilsen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bare så uendelig trist.
Så allerede frem til å møte Rolf-Arne igjen på treffet i August.
Nå blir det ikke slik, men er takknemlig for at jeg fikk bli kjent med ham.
Dette var leit, så alt for tidlig å gå bort. Jeg rakk aldri å treffe han, men har likevel fått med meg at han var en trivelig kar som var godt likt.
Hvil i fred Rolf-Arne!
Gammelsmurfen skrev: ↑08 feb 2024, 18:52
Dette var leit, så alt for tidlig å gå bort. Jeg rakk aldri å treffe han, men har likevel fått med meg at han var en trivelig kar som var godt likt.
Hvil i fred Rolf-Arne!
Ja, å gå bort som 63-åring er naturligvis altfor tidlig. Det er jo slik at når man kommer til denne milepælen i livet etter fylte 60 så ser man fram til det kommende livet som pensjonist hvor man kan virkelig vil leve livet.
Men slik ble det dessverre ikke for Rolf-Arne, som altså i lengre tid hadde slitt med flere helseutfordringer, bl.a. hjerteproblemer, noe han var åpen om for oss han var på tur og treff med.
Og ja! Rolf-Arne var en veldig godt likt og ganske unik personlighet, tør jeg påstå.
Ble kjent med Rolf-Arne på MCsidens treff på Gullvåg camping i 2019, kort tid etter at han oppfylte MC-drømmen sin.
Han var åpenbart ikke redd for å ta steget over "dørstokkmila" for å bli kjent med nye MC-venner. Noe mange av oss satte og fortsatt setter stor pris på etter å ha blitt kjent med ham.
Det ble et veldig trivelig møte på Gullvåg som fortsatte gjennom de årlige MCsiden.no treffene fram til i fjor.
Men i år vil altså Rolf-Arne med sitt humør og sin klokskap mangle...
Trist å tenke på.
ran gullvag.jpg
Rolf-Arne helt til venstre på bildet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Huff! Dette var veldig trist å lese. Jeg fikk dessverre aldri møtt Rolf Arne, men har jo lært han å kjenne via forumet her som en tvers gjennom trivelig og jovial mann. Nok en påminnelse om vår skjørt livet er.
Da blir det bestilt en bårekrans i morgen med følgende tekst: Takk for turen, Rolf-Arne. Du vil bli sterkt savnet på kommende planlagte turer og treff. Hvil i fred, gode MC-kompis.
En siste hilsen fra oss på MCsiden.no
Hvis ingen andre har innspill på annen tekst?
Kom gjerne med forslag.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Dette var trist lesing. Rolf-Arne inviterte på kaffebesøk da jeg var på mc-tur på de kanter i fjor sommer, og vi hadde en flere timer lang hyggelig prat om både motorsykler, turplaner, og annet. Det er trist at han ikke fikk realisert sine mange planer.
Ja, det er tragisk at Rolf-Arne er borte.
Jeg traff han flere ganger, først i Honningsvåg og senere på tre av forumtreffene.
Rolf-Arne var en veldig engasjert mann med mye erfaring og kunnskap.
Han jobbet det meste av livet med industrimaskiner i bedrifter rundt omkring i landet. Mest fiskeindustri.
Engasjert i mye, både arbeidet og samfunn.
Han var politisk aktiv og en periode leder av Nordkapp senterparti.
Rolf-Arne hadde hele tida mange jern i ilden.
Han overtok huset etter mora da hun døde for etpar år siden og pusset det delvis opp.
Garasjeprosjektet hans er vel kjent for alle på forumet og så var det selvsagt mc-kjøringa som han begynte med som godt voksen.
Rolf-Arne var en evig optimist.
Jeg husker særlig godt da Hondaen hans brant halveis opp på vestlandet.
Han tok første fly nordover og hentet pickupen, stilte opp på forumtreffet på Gaupne med den halvt oppbrente sykkelen i kassa på bilen.
En god og høyt savnet kamerat.
Dette ar et sjokk og veldig trist å lese.
Vi hadde for bare noen uker siden noen meldinger om hans tur nedover Europa til sommeren som jeg tenker ta 2025, så dette forklarer hvorfor svar uteble. Gledet meg til å treffe han på vår sommertur til Sverige.