Valg av hjelm

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Valg av hjelm

Legg inn av JohnnyTh »

greina skrev: 07 feb 2024, 20:21
greina skrev: 07 feb 2024, 20:20
JohnnyTh skrev: 05 feb 2024, 15:34 Jeg har en Klim Krios Pro ADV hjelm. Den har mye bedre lufting og mye større synsfelt enn Neotec 2 hjelmen min. Skyggen på Krios hjelmen er fin når sola står lavt og den er overlegen i varmt vær. Neotec'en er når mest støysvar, men ventilasjonen er elendig.
Ventilasjonen på min Neotec 2 funker bra når jeg kjører CBR'en, mindre bra når jeg kjører Africa Twin. Ikke katastrofalt dårlig, men stor forskjell. Det er da ventilasjonsluka under visiret jeg primært snakker om. Så jeg antar ventilasjon også har med type mc og type vindskjerm.
Det har du helt sikkert rett i. Merker ventilasjonen er bedre når jeg står oppe.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1603
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Valg av hjelm

Legg inn av pingvin »

dypen skrev: 08 feb 2024, 07:03 @pingvin var ikke noe billig hjelmer du linker til her :)
Setter pris på hodet mitt ;) Hjelmen er det desidert viktigste sikkerhetsutstyret vi har, mange blunker ikke når svir av hundretusener på MC (eller millioner på hus) men skal spare tusenlapp på hjelm, det er litt rart. Og ikke bare økt sikkerhet men en dyrere hjelm vil også normalt ha mer komfort og ha høyere kvalitet så varer lenger.

WED.2 forøvrig ikke i øvre prissjikt, Arai og Klim f.eks. er fort rundt 10.000 NOK, betalte 3.289,- for min WED.2 på Black Friday. Men WED.3 var ganske dyr, skal innrømme det, spesielt om carbonutgaven, da oppi 10.000 NOK også der :O
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Svar