Er du en med garasje / uthus / kjellerbod …

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5298
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Er du en med garasje / uthus / kjellerbod …

Legg inn av dypen »

Noen som kjenner seg igjen her … og fyller opp fra finn.no og eBay med flere :)

https://www.hagerty.com/media/opinion/m ... 899aa409dd

Where’s the fun in buying something nice?

It can be so simple and so complex to explain why my garage is filled to the brim with a perfect, 50/50 mix of tools and broken stuff. Not long ago a close friend pointed out—immediately receiving a photo of the latest hulk of a project I was hauling home—that if I would stop buying junk bikes, I could probably afford something nice, ready to ride, and interesting. To which I replied: “Yeah, but where is the fun in that?”
Sist redigert av dypen den 13 jan 2024, 20:33, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Er du en med garasje / kjellerbod …

Legg inn av rolf-arne »

Ser at denne posten fra @dypen ikke har fått svar... rart at det ikke finnes noen??? Enn jeg da.

Joda det er fullt, og har vært 2 konteinere fullere eller dryge 6 tonn på vekta..

No er det ei bedre unnskyldning enn før, har utstyr til 2 hus, og arva en ryddig men full garasje av mine foreldre...den er nå full med verktøy deler pluss..

Garasje bygget mitt som bare er litt over halvferdig ser ut til å bli ferdig fylkt før det blir ferdig... ja DET SKAL bli plass til 2 biler.

DET skal, det som i høst ikke får plass skal i søppla..

Men det står vinterprosjekter i tur og orden, og det SKAL være plass til å mekje disse i garasjen.

Joda kjenner meg igjen, men håper at det kan glemmes når sneen kommer.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5298
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Er du en med garasje / kjellerbod …

Legg inn av dypen »

Se der ja :thumleft Men legg spesielt merke til kommentaren og svaret i innlegget mitt som jeg har limt inn fra artikkel på nettsiden jeg linker til. Han har så rett, det er noe spesielt ved å kjøpe gamle brukte :twothumbs:
Yeah, but where is the fun in that?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Er du en med garasje / kjellerbod …

Legg inn av rolf-arne »

dypen skrev:Se der ja :thumleft Men legg spesielt merke til kommentaren og svaret i innlegget mitt som jeg har limt inn fra artikkel på nettsiden jeg linker til. Han har så rett, det er noe spesielt ved å kjøpe gamle brukte :twothumbs:
Yeah, but where is the fun in that?
Nytt e jo fint, men som han sier det e mye artig med noe som treng litt kos i ny og ne.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5298
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Er du en med garasje / uthus / kjellerbod …

Legg inn av dypen »

Jack Olsen’s 12-Gauge Garage er det veldig mange år siden jeg første gang så bilder fra og som jeg blir like begeistret for idag som da.

Her er det arbeidsinnsats som har skapt resultat og ikke stor plass og penger, på et tidspunkt både han og kona var uten arbeide bestemte han seg for å gjøre noe med garasjen og uteromm for å kunne utføre alle typer prosjekter, reparasjoner på det meste inkludert hans gamle bil som etterhvert ble prosjekt bil.

Alt som er i garasjen av innredning verktøy og utstyr er funnet, fått, kjøpt brukt og overhalt, bygget om eller tilpasset til plassen som var til rådighet. Resultatet gjør at han med enkle grep i garasjen kan ha prosjekter eller reparere nesten alt i forskjellige soner som i sin helhet er dedikert arbeidsplass og ikke lagerplass.

Ting til bil, hus og hjem som må lagres har han bygget bod til på utsiden som jeg også mener å huske rommer kompressor til garasjen.

Arbeidsbord eller arbeidsflate er det nesten over alt, kommer ut av gulvet, ned fra taket, slås ut fra veggene og noen er stasjonære eller med hjul. Ta en titt på linkene eller et Google søk. Veldig inspirerende :thumleft

https://classicmotorsports.com/articles ... ack-olsen/

https://www.themotoringenthusiastjourna ... garage.htm

IMG_0267.jpeg
IMG_0268.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Er du en med garasje / uthus / kjellerbod …

Legg inn av rolf-arne »

Ja bare hjertet nå følger med - så er det passelig rolig arbeide å isolere--- kanskje jeg kommer igang til uka..
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5298
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Er du en med garasje / uthus / kjellerbod …

Legg inn av dypen »

Høres bra ut @rolf-arne :thumleft Da er det godt med litt inspirasjon :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar