Hei,
Nettopp fått en Suzuki RMZ250 og ønsker å få hvit (eller svart) skilt på den, ser mange får skilt på CRF250-450 og skal vel i teori vere samme som en RMZ, bare med annen logo og motor... ser også at mange får svenske skilt på, så får de den på norske skilt, men vet ingenting om det.
Skal jo og da sette på E-Merket lys, baklys, blinklys (om man må), støtte og skiltoppheng m/lys.
Noen tips eller noen som vet hva som må vere i boks, er det mulig i det hele tatt?
RMZ250 på skilt?
-
- Innlegg: 7923
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: RMZ250 på skilt?
Hvis det ikke er noen typegodkjenning i EU så kan det bli vanskelig. I tillegg til støy/utslipp.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 7923
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: RMZ250 på skilt?
Da må du sjekke med Erling Sande eller hovedimportør for Europa.
Først må du sjekke om det er noen registrerte i Europa-hvis ikke kan du nok glemme det.
Først må du sjekke om det er noen registrerte i Europa-hvis ikke kan du nok glemme det.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7039
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: RMZ250 på skilt?
Hvilken årsmodell er dette?
Jeg vil uansett tro dette er en umulig oppgave. Selv om du klarer å skaffe fram en typegodkjenning er det to ting denne sykkelen mangler for å få skilter. Fra 2016 og Euro 4 ble det ikke lenger mulig å nyregistrere motorsykler uten ABS eller UBS bremser. I tillegg til dette ble det fra 2020 innført nye Euro 5 krav som må oppfylles. Både i 2016 og 2020 forsvant mange populære modeller fra alle merker på grunn av dette.
Jeg vil uansett tro dette er en umulig oppgave. Selv om du klarer å skaffe fram en typegodkjenning er det to ting denne sykkelen mangler for å få skilter. Fra 2016 og Euro 4 ble det ikke lenger mulig å nyregistrere motorsykler uten ABS eller UBS bremser. I tillegg til dette ble det fra 2020 innført nye Euro 5 krav som må oppfylles. Både i 2016 og 2020 forsvant mange populære modeller fra alle merker på grunn av dette.
Re: RMZ250 på skilt?
Er en 2014, Suzuki RMZ. Type cross / enduro. Ser de på skilt her og der i Sverige, men aldri i Norge. (Er også det at folk heller går for 450 på skilt)kjellv skrev: ↑27 des 2023, 20:59 Hvilken årsmodell er dette?
Jeg vil uansett tro dette er en umulig oppgave. Selv om du klarer å skaffe fram en typegodkjenning er det to ting denne sykkelen mangler for å få skilter. Fra 2016 og Euro 4 ble det ikke lenger mulig å nyregistrere motorsykler uten ABS eller UBS bremser. I tillegg til dette ble det fra 2020 innført nye Euro 5 krav som må oppfylles. Både i 2016 og 2020 forsvant mange populære modeller fra alle merker på grunn av dette.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7181
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: RMZ250 på skilt?
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og ... matorbygg/
Sykkelen kan vel registreres som amatørbygd kjøretøy, men jeg har en mistanke om at det kan bli dyrt.
Sykkelen kan vel registreres som amatørbygd kjøretøy, men jeg har en mistanke om at det kan bli dyrt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: RMZ250 på skilt?
Funnet ut at det beste kanskje blir å høre med statens vegvesen om det finnes samme sykkel i norge på skilt (som eg tviler på...) i verste fall bytte i en svensk registrert sykkel for lik pris, og importere den inn.
Re: RMZ250 på skilt?
Tatt inn veteranendurosykler fra Sverige. På den tiden disse ble laget tror jeg endurosykler oftest var crossere som satt på lys og blitt såkalt "enduroreggad". Disse er det mulig å få registrert i Norge men står i vognkortet at for bruk ved spesielle anledninger (eller noe slikt). Og ikke gitt at helt rett frem, tror avgass blir tatt litt lett på men må bla. få ned lyden litt. Begge syklene jeg tok inn kjørte jeg til (dessverre nå avdøde) Arne Petter Morstad som var Husaberg importør den gangen men også lidenskapelig interessert i gamle sykler. Han hadde godt forhold til lokale trafikkstasjonen så han ordnet syklene litt og fikk registrert de. Ikke gitt like lett på annen trafikkstasjon.
Men MÅTTE ha papirer på at hadde vært registrert i Sverige, hjalp ikke en gang at en fant identisk sykkel som en som hadde vært registrert. Jeg kom faktisk over en nesten lik Husqvarna 430AE som selv hadde, med 0 (null) km på telleren, altså ny. Kunne fått for 35.000kr men Morstad advarte sterkt mot dette da nesten håpløst å få registret da sykkelen aldri hadde vært registret i Sverige (var jo ny).
Kan også se for meg at enda vanskeligere med 2014 modell, er jo langt fra veteran så mindre velvilje ifht at ikke akkurat historisk. Tror lost case

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: RMZ250 på skilt?
Håpløst prosjekt egentlig, tusenlappene flyr fort hvis du skal bygge om til godkjent vei sykkel. Nytter ikke vise til tilsvarende sykler som er registrert, du trenger papirer på akuratt din sykkel med henvisning til rammenummer og sykkelen må oppfylle dagens krav til registrering for å få det til så lenge det er en ny registrering. Kjøp en ferdig registrert sykkel eller kos deg på bane med den du har.
Re: RMZ250 på skilt?
Ja fant ut av dette den harde måten... tatt kontakt med alt av import, SVV, Politiet. Eneste som i grunn stoppet meg er at den ikke kan bli funnet i noe system da det ikke finnes importpapir på den lenger... men bytter bare sykkelen i noe supermoto snask fra sverigeBerbu skrev: ↑29 des 2023, 11:53 Håpløst prosjekt egentlig, tusenlappene flyr fort hvis du skal bygge om til godkjent vei sykkel. Nytter ikke vise til tilsvarende sykler som er registrert, du trenger papirer på akuratt din sykkel med henvisning til rammenummer og sykkelen må oppfylle dagens krav til registrering for å få det til så lenge det er en ny registrering. Kjøp en ferdig registrert sykkel eller kos deg på bane med den du har.