Billig dekk på salgstoppen.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Billig dekk på salgstoppen.

Legg inn av rolf-arne »

En kuriositet, når min far levde og fremdeles kjørte bil, så fant vi ut at hans Omega stasjonsvogn, ble lite brukt..

Skulle legge på vinterdekk, og oppdaget at dekkene var sprukket i sidene... selvfølgelig ble det et dekk bytte...

Men det kurilse er, at han hadde fremdeles godt grep på sine dekk, ca 12 år på veien- vi snakker om vinterdekk .
Som for oss betyr 7 mnd kjøring per år.

12 år, jo det var da bilen var ny, mine dekk holdt på den tiden 2-3 vintersesonger, riktignok kjørte jeg det dobbelte av min far...men alikevel viser det litt for tydelig hva kjørestil har å si... på den tiden kjørte vi begge på Viking Stopp.

Men kjørestilen hans,IKKE forsiktig og rolig, sparte også noe annet, han kunne ikke med sikkerhet si om det var klosser eller skiver på bilen, for bremsko/klosser hadde han aldri skiftet...

Kan bare erkjenne at jeg vet hva som finnes på mine kjøretøy , sjekkes ofte fordi det brukes, litt for mye...

Moralen jeg finner av denne og andre tråder , er at man finner gode priser blandt de dyre sakene, de holder og man kan føle seg relativt trygg.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Billig dekk på salgstoppen.

Legg inn av dypen »

Premium dekka som stod på min 2012 modell var produsert på slutten av 2011, under demontering ble det oppdaget sprekker i sidene på alle dekk pluss en skade på ett dekk ellers bra med mønster. Sprekkene så jeg ikke med luft i dekka men flengen på det ene dekket var godt synlig.

Med nye dekk nå uansett produsent vil jeg tro de er bedre vs de gamle, men uansett det vil vinteren gi svar på.

Tilbake til 1997 kjøpte jeg en ny Hi-Ace kombi bil som det i november ble montert nya Bridgestone (nøtteskall dekk hvis jeg husker riktig) piggfri vinterdekk på. Når vi kom til påske samme vinter måtte jeg få hjelp av min svoger med traktor da vi ikke kom opp på fjellet (bilen hadde diff brems) hvor han komenterer bakdekka mine som var utslitt … som var veldig overaskende på meg. Men du verden for en kjørekomfort det var på de dekkene og ikke noe hjulstøy men også noe av det dyreste du kunne kjøpe da. Riktignok kjørte jeg mye på den tida men utslitt til påske hadde jeg ikke sett for meg.

Tydelig det er de kjente premium dekkene som kjøpes her blant forumbrukerne :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Billig dekk på salgstoppen.

Legg inn av mekkern »

«Blåbæra» skal få nytt sett med michelin sport pilot4 når tiden kommer og på vinteren er jeg usikker da neste generasjon hakkapelita er dårlig.
Sommerdekk på bobilen går jeg nok mer for pris.

Mc er det bare beste til aktuell bruk.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Billig dekk på salgstoppen.

Legg inn av mekkern »

dobbel.
Sist redigert av mekkern den 02 des 2023, 13:17, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

GSXR-Erling
Innlegg: 69
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: XT1200Z 2011

Re: Billig dekk på salgstoppen.

Legg inn av GSXR-Erling »

.. Pilot Sport gjorde st Z4n spora, Zero Nero GT var sporfrie. Men Z4n var kanskje mer aggresivt satt opp på hjulvinklene, en drøm i Hanekleiva hvertfall,.med lett overstyring når man gikk av gass. (Bilen e solgt).
Har nu:
YZ250F, VTR1000F, RSV1000R, XT1200Z og R6 (bane). :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5295
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Billig dekk på salgstoppen.

Legg inn av dypen »

Har vært ute og kjørt litt bil idag, benyttet anledninge til å teste de «billige» vinterdekkene. Godt normalt vinterføre -10 til -11 grader med lett snøfall, de mest trafikerte veiene ser bare ut men det ligger en tynn ishinne oppå asfalten.

Dekkene har veldig god fremkomlighet, bremser bra på snø og styrer greit, har hatt hjulslipp på svingete E6 og veier med stor trafikk inn i rundkjøringer etc men når det er speilblankt vil jeg tro alle dekk har problemer.

Lite hjulstøy og ingen ting å klage på med tanke på hvordan bilen oppfører seg under vanlig kjøring.
IMG_5310.jpeg
IMG_5314.jpeg
IMG_5313.jpeg
IMG_5315.jpeg
IMG_5317.jpeg
IMG_5319.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar