kjellv skrev: ↑14 aug 2023, 08:38
Gammelsmurfen skrev: ↑14 aug 2023, 00:11
kjellv skrev: ↑13 aug 2023, 22:34
Da er jeg ferdig pakket og klar for årets sommertur. Den går i år til Sverige, og planen er å kjøre mest mulig på grusvei.
Alt for mye planlegging er gjort i forkant. Det er helt ulikt meg, men jeg skal kjøre sammen med en annen og da ble det bare slik. Men mye av planen har allerede gått i vasken, da uværet Hans veltet store mengder vann også over Sverige. Det har naturlig nok satt sine spor på grusveier og vassdrag, og mange av de steder vi hadde tenkt oss er nærmest ubesøkelige..
Så da er vi klar for tur omtrent som jeg pleier, der turen tas på sparket og planlegges underveis :)
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
God tur! Jeg drar på solotur uke 34 (om en uke), og dag 2 skal jeg gjennom dine trakter, nemlig Molde.
Har tenkt meg til Kristiansund dag 2, men via Bud og Atlanterhavsveien, så blir det vel en liten fergetur fra Åfarnes og over.
Tar gjerne i mot tips eller advarsler, har faktisk aldri vært der (men ikke så langt unna, nærmeste er vel Åndalsnes og Sunndalsøra.
Håper dere for brukbart vær, kos dere!
Heisann, kjekt å høre at du tar en tur til våre trakter.
At du velger å kjøre hele Atlanterhavsveien fra Bud til Kristiansund tyder på at du har gjort et godt forarbeid. Alt for mange kjører korteste vei til bruene, og når de er kommet til Kårvåg blir de bare skuffet og lurer på om det var bare dette de hadde kjørt så langt for.
Skal du videre fra Kristiansund mot Trondheim? Kjør i så fall den nordlige ruten over Tustna og Aure til Kyrkseterøra, ikke kjør E39. Har du tid, så ta en tur ut til Smøla også, men været kan gjerne avgjøre denne avstikkeren.
Gi en lyd fra deg når du kommer. Er jeg hjemme igjen så møter jeg deg ett eller annet sted for en kaffekopp eller noen mil i lag. Er ikke jeg hjemme enda så kanskje @Audi Mannen melder seg. Han bor i Kristiansund. Vi pleier ikke slippe forummedlemmer forbi oss uten å hilse på hvis vi kan unngå det
Takk for tips! skal ikke "spamme" i denne turloggen din, så jeg fortsetter nok i min egen "logg" med det som gjelder neste ukes tur.
Men kan likevel svare her på det du spør om, jeg bestilte de to første overnattingene (Otta og Kristiansund), resten er jeg litt usikker på så tenkte jeg skulle være litt "gæærn" og ta det på sparket samme dag etter hvordan været blir. Og det gjelder da også hvilke retning det bærer etterpå. Men tenker at dersom været er greit tirsdag 22, så kjører jeg via Bud/Atlanterhavsveien da, er det elendig vær, så tar jeg kanskje E39 bortover til Kristiansund og kjører Atlanterhavsveien dagen etter i stedet. Ønsker meg oppholdsvær og grei sikt :-)
Kommer nok til å skrive litt og legge ut noen bilder underveis, så tar vi det derfra. Kunne ha vært hyggelig og truffet dere lokale som i tillegg garantert er veldig lokalkjente. Har lyst å se Sunnmørsalpene, og det er vel nede ved Hjørundfjorden ettersom jeg har forstått det, Ørsta, Volda stranda området, så jeg antar det blir den retningen dag 3 om været ikke blir ille.