Bygge om fra mellomtung til tung MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ChristineTS
Innlegg: 1
Registrert: 08 aug 2023, 13:01
Motorsykkelen din: Honda Rebel 500

Bygge om fra mellomtung til tung MC

Legg inn av ChristineTS »

Hei. Jeg hadde planer om å ta Klasse A lappen til MC. Men så kom det komplikasjoner. Jeg er alt for lav til å kunne bruke kjøreskoler sine MC, så må søke om bruk til min egen.

Jeg har en Honda Rebel 500. Og fikk nå vite at den går som mellomtung og ikke tung. Er det er en mulighet å kunne bygge om så det blir en tung MC isteden? Jeg har ikke altfor mye peiling på MC men både min far og jeg tok det som en tung MC.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bygge om fra mellomtung til tung MC

Legg inn av kjellv »

Neppe. Denne er oppgitt å ha 45,9 hp og er mellomtung fra fabrikk, og har dette oppgitt i COC/typegodkjenning. Den er ikke plombert på noe vis og finnes ikke i flere versjoner.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


DAE
Innlegg: 48
Registrert: 28 apr 2022, 16:35
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
Sted: Samnanger, Vestland

Re: Bygge om fra mellomtung til tung MC

Legg inn av DAE »

Kjøre opp på A2 er vel løsningen, to år så tar du A via ein grei skole, då er ikkje SVV inne i bildet og du slepp oppkjøring,

Greddy
Innlegg: 121
Registrert: 13 okt 2019, 00:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: Bygge om fra mellomtung til tung MC

Legg inn av Greddy »

Bytte til en annen sykkel? Kawasaki har vulcan s. Med setehøyde på 70,5 cm mot din sykkel på 69cm.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bygge om fra mellomtung til tung MC

Legg inn av kjellv »

DAE skrev: 08 aug 2023, 15:24 Kjøre opp på A2 er vel løsningen, to år så tar du A via ein grei skole, då er ikkje SVV inne i bildet og du slepp oppkjøring,
Faktisk et veldig godt forslag! Jeg antar det er denne motorsykkelen du har tenkt å bruke framover, og at det er vanskelig å finne andre sykler som passer deg. Da er det egentlig A2 kortet du trenger de første to årene.

Velkommen hit til forumet forresten, veldig kjekt at du valgte å registrere deg her og legge inn første innlegg :thumleft

Svar