Svenske grusveier - kart

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
utc
Innlegg: 342
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Svenske grusveier - kart

Legg inn av utc »

Ikke sikker på om dette er lagt ut her tidligere. Men et godt verktøy i allefall.
For de av oss som liker å kjøre på løst underlag og slippe trafikken så er skauen det beste. Når man har kjørt Finnskogen ørten ganger så er det greit å kikke over til våre naboer i øst. Bor man nærme nok kan dette gi maaaange mil på en dagstur. Svenskene har et gruskart som også kan brukes "interaktivt" iallefall ser du på kartet hvor du er til enhver tid. Men du kan ikke planlegge og lagre rute i kartet.

Selv har jeg hatt mye glede av dette kartet etter at jeg fant det og jeg bruker det aktivt.

https://esrisverige.maps.arcgis.com/app ... f85e36675e
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Svenske grusveier - kart

Legg inn av kjellv »

Takk for den, denne ser meget bra ut
Under to uker til avreise til de Svenske skoger for min del, og denne skal bli et nyttig verktøy.
Alt av hjelpemidler ellers gjør jo hva de kan for å få oss til å velge bort slike veier, til fordel for asfalt og urbane strøk. Noen av oss velger helt motsatt.
Selv om avreise nærmer seg, er planlegging et nedprioritert tema for min del. Har kun sett på kartet noen timer, og har kjøpt inn noen papirkart fra en Svensk nettbutikk. Men planlegge vil jeg ikke, de beste turene er svært lite planlagt. Det holder lenge å vite omtrent når jeg skal være hjemme igjen, så blir turen til underveis.


Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
utc
Innlegg: 342
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Svenske grusveier - kart

Legg inn av utc »

Bare hyggelig. Jeg bruker å finne meg et inngangspunkt og sånn noenlunde himmelretning ellers planlegger jeg helst minst mulig. Men samtidig er det kjekt å vite hvor jeg er hen til enhver tid. Har prøvd uten og det har vært noen ganger det har blitt litt "rundkjøring" :lol . Jeg snes at dette er et greit verktøy . Lykke til på turen i Sverige. Kom gjerne med trasètips om mulig .
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Svenske grusveier - kart

Legg inn av kjellv »

Vi har bare løse tanker ennå, ser på værmeldinga de siste dagene før vi drar og bestemmer oss da.
Vi har studert kart der vi kjører inn fra Hattfjelldal, Snåsa, Storlien, Røros og fra Drevsjø. Hva det blir til får tiden vise. Men det er mye spennende å finne på papirkart og Google maps.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Svar