Eldre og klassiske lett motorsykler …
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Jeg hadde en akkurat maken til denne i sin tid :
En Honda 90 i nøyaktig samme fargekombinasjonen og ganske annerledes enn Honda 100, som så langt bedre ut...
Har dessverre ingen egne bilder.
En Honda 90 i nøyaktig samme fargekombinasjonen og ganske annerledes enn Honda 100, som så langt bedre ut...
Har dessverre ingen egne bilder.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Den var virkelig flott sammenlignet med CB100 fra mitten av -70 tallet. Det var flere i bygda som kjørte Honda CD50 som har mye fra 90’n du hadde @AJ :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Min første japanske sykkel var 1971 Suzuki AC50 som ble kjøpt med defekt motor i 1974 mest sannsynlig var det en overligger men tilsvarende den på bilde, sølv tank og resten blå.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
En grunn til at Yamaha tok in RD80, var at det bare var Norge som på 80-tallet hadde den da utdaterte 100ccm klassen som lett mc, i tillegg til egne hk-regler. I utlandet/EU var det enten 80ccm (eks Tyskland) eller 125 som var mest vanlig. Derfor mye større utvalg, og lettere å få en god pris.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6994
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Suzuki TS 100 ER.
Selv hadde jeg moped, Suzuki TS 50 ER med 6hk trimsett.
Det var vanskelig å finne et bilde av "norsk" modell med lav forskjerm.
100 kubikkeren hadde 7hk og dobbetsete så man kunne ha jenter bakpå lovlig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- SveinHa
- Innlegg: 396
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Sted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Måtte jentene også være "lovlige", @Jompa ?
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6994
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
De lovlige jentene gikk etter gutter med bil.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Populær sykkel innenfor reindriftsnæringen; lett og sterk.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
-
- Innlegg: 7621
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Ingen rundt her ville ha sånn-gikk som en snile i forhold til de andre 100ccm syklene.
I senere år så trimmet jeg en slik motor(på en helt annet nivå enn en 16 åring hadde mulighet til)og puttet den i en TS50x ramme og den dro rett på hjulet når en gav gass i 40kmh og drevet den så høyt jeg turte med trommelbrems-130kmh men var god for mye mer..men hadde problemer med svinghjulet som løsnet uansett hva jeg prøvde. Men når en drar over 12000rpm og rødfeltet originalt var 7000 mener jeg, så mulig ikke så rart..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Bare for å være pirkete, så var det maks 6Hk. og 100cc fra 71, før det var 125cc maks. Sachs 125 hadde 6Hk originalt, så pussig nok ble det maks grensa. Min Yamaha RS 100 hadde 6Hk før jeg fingra med den.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Det var altså 125 cc som gjaldt i Norge til og med 1971 som ble endra til 100 cc i 1972 …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Jeg debuterte med 63 Vespa 125 14 år gammel, 15 så ble det Suzuki A100 i 50 ramme, deretter ble det ny Yamaha RS100, før jeg avslutta med Tempo Swing 125 med 175 syl og gasser som de fleste hadde. Det var mine lettvektere før det ble tung.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Populær sykkel overalt i dette land tror jeg. Var i hvert fall det på Østlandet på 80 tallet. Hadde selv 3 stykker.
-
- Innlegg: 83
- Registrert: 12 des 2019, 08:51
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
- Sted: Arendal
Re: Eldre og klassiske lett motorsykler …
Jeg hadde ER 100 selv. Husker det gikk noen DT80 lokalt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.