Ja det beste er godt nok....
Har aldri prøvd microfiber pads men kanskje på tide å prøve noe nytt
Polering og sånt no....
Re: Polering og sånt no....
Null problem med retur av Flexen med fri rotasjon. Jernia Skillebekk bruker åpent kjøp på ubrukte varer.
Prima service der altså
Prima service der altså
- Bjerknez
- Innlegg: 24132
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
Haha, når du sier det på den måten så får du meg nesten til å virke som en hoven millionærTGR skrev: ↑27 apr 2020, 15:28Ja, funker sikkert bra. Jeg var liksom på en "Fleks-bølge", og ble inspirert og fikk forståelse for problemstillinger gjennom å se på videosnutter. Ikke bare på mc, men også på båtene er det ganske mange plasser man rett og slett ikke kommer til med en stor maskin.simpson skrev: ↑27 apr 2020, 15:19 Ja da har du kjempemaskin for sykkelpolering
Eneste som kan være bedre er Rupes Ibrid, men alt for dyr til litt hobbybruk, bortsett fra for Bjerknez.
Kjøpte selv denne
https://www.ebay.com/itm/Liquid-Element ... 2749.l2649
Ikke testet den enda, men er ett billigere alternativ til Rupes, med 3, 12 mm utkast og roterende funksjon
I mangel av erfaring og tydelige anbefalinger, så bestilte jeg et sett av disse til den lille maskinen, altså en 35, en 55 og en 80 mm pad. I flg reklamen skal de både cutte, polere og gi bra finish.
https://bilnerden.no/buff-and-shine-uro ... rofiberpad
Jeg har nok ikke noe mer penger i kasse enn de fleste andre vil jeg tro. Ingen utømmelig bankkonto her altså. Vertfall ikke nå når vi tegnet kontrakten på nytt kjøkken.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Polering og sånt no....
Så bra! Da blir det en 3401?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38917
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Polering og sånt no....
En tråd som straks ble mer interessant etter at man skaffet seg en motorsykkel hvor både lakk og krom er mer utsatt enn andre sykler jeg har hatt.
Så da startet søkingen etter kvalitetsmidler når det gjelder lakkrensing, voks og krombehandling -og korringeringsmidler for såvel lakk som metalliverflater.
Småriper oppstår her og der og er strengt tatt ikke allverdens å ta på vei for.
Men det er jo veldig greit om man kommer over midler som viser seg å faktisk fungerer til å fjerne eller sterkt redusere synligheten av slike riper.
Jeg tror jeg har funnet mine. Alle er testet og noen fungerer bedre enn andre. er min erfaring så langt.
Her er samlingen:
Autosol for aluminium: Skaffet til veie for å fjerne vannflekker på GIVI toppboksen. Ikke helt overbevist over hvor god denne er...
Gir et noenlunde bra resultat, men kommer til å prøve et par andre alternativer senere, nemlig disse:
POL metallpolering: Ganske effektiv som rengjøring på eksosanlegget til KTM'en og på eksoskrommen på Guzzi'en. Ikke like effektiv på småriper i metallet.
RenaClean Universal pussestein: Denne inneholder bla. grønnsåpe og leire og skal dermed være ganske effektiv mot uønskede avleiringer på metall, også krommede detaljer. Det kan jeg bekrefte at den gjør kjapt og effektivt! Eksosanlegget på Guzzi'en må man kunne si er spesielt utsatt for denslags. Så det var her jeg prøvde RenaClean i dag - med overbevisende resultat.
Chemical Guys Clear Cut: Lakkfornyer, ripefjerner og laqkkorrigeringsmiddel. Funker godt til svært bra på ulike lakkoverflatert og grunne riper i klarlakkoverflater. Spesielt med denne poleringspad'em:
Flexipads Detailing Wool: Med oscillerende poleringsmaskin såvel som for hånd. Poleringsmaskin på bilen, for hånd på motorsykkelen. Har to størrelser av denne, den avbildede 8 cm i diameter og en på 3,2 cm godt egnet til små flater på MC.
Produsenten av Flexipads påstår at denne har nærmest uovertruffen lakkkorrigeringsevne. For egen del tør jeg fakrtisk gå god for denne påstanden. Beste poleringspad'en jeg hare brukt noengang!
Collonite Insulater No. 845 Wax: Utmerket voks, som avsluttende lakkbehandling. Drøy i bruk, lett å påføre og tørke av.
Microfiberkluter: Noe man absolutt må ha en del av når man jobber med lakkflater.
Så må andre gjerne komme med sine anbefalinger og ikke minst erfaringer.
Så da startet søkingen etter kvalitetsmidler når det gjelder lakkrensing, voks og krombehandling -og korringeringsmidler for såvel lakk som metalliverflater.
Småriper oppstår her og der og er strengt tatt ikke allverdens å ta på vei for.
Men det er jo veldig greit om man kommer over midler som viser seg å faktisk fungerer til å fjerne eller sterkt redusere synligheten av slike riper.
Jeg tror jeg har funnet mine. Alle er testet og noen fungerer bedre enn andre. er min erfaring så langt.
Her er samlingen:
Autosol for aluminium: Skaffet til veie for å fjerne vannflekker på GIVI toppboksen. Ikke helt overbevist over hvor god denne er...
Gir et noenlunde bra resultat, men kommer til å prøve et par andre alternativer senere, nemlig disse:
POL metallpolering: Ganske effektiv som rengjøring på eksosanlegget til KTM'en og på eksoskrommen på Guzzi'en. Ikke like effektiv på småriper i metallet.
RenaClean Universal pussestein: Denne inneholder bla. grønnsåpe og leire og skal dermed være ganske effektiv mot uønskede avleiringer på metall, også krommede detaljer. Det kan jeg bekrefte at den gjør kjapt og effektivt! Eksosanlegget på Guzzi'en må man kunne si er spesielt utsatt for denslags. Så det var her jeg prøvde RenaClean i dag - med overbevisende resultat.
Chemical Guys Clear Cut: Lakkfornyer, ripefjerner og laqkkorrigeringsmiddel. Funker godt til svært bra på ulike lakkoverflatert og grunne riper i klarlakkoverflater. Spesielt med denne poleringspad'em:
Flexipads Detailing Wool: Med oscillerende poleringsmaskin såvel som for hånd. Poleringsmaskin på bilen, for hånd på motorsykkelen. Har to størrelser av denne, den avbildede 8 cm i diameter og en på 3,2 cm godt egnet til små flater på MC.
Produsenten av Flexipads påstår at denne har nærmest uovertruffen lakkkorrigeringsevne. For egen del tør jeg fakrtisk gå god for denne påstanden. Beste poleringspad'en jeg hare brukt noengang!
Collonite Insulater No. 845 Wax: Utmerket voks, som avsluttende lakkbehandling. Drøy i bruk, lett å påføre og tørke av.
Microfiberkluter: Noe man absolutt må ha en del av når man jobber med lakkflater.
Så må andre gjerne komme med sine anbefalinger og ikke minst erfaringer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Polering og sånt no....
Noen som har erfaring med Sonax sin Insect star?
Fikk den i posten sammen med en del andre ting fra garasjetid. Begynte å lure når jeg leste bak. Er motorsykkel mere pinglette enn bil?
Fikk den i posten sammen med en del andre ting fra garasjetid. Begynte å lure når jeg leste bak. Er motorsykkel mere pinglette enn bil?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....
-
Onlinedypen
- Innlegg: 6316
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Polering og sånt no....
Bruker ikke noe utenom vann for å fjerne insekt på motorsykkel front og hjelm, bruker en våt klut først for å fukte området og gjerne i flere omganger avhengig av hvor godt det sitter. Deretter vaskes det av med lunket / varmt vann.
Vanlig vask med spyling først, deretter varmt vann, såpe og vaskevott med spyling tilslutt. Tørker av vann med microfiberklut.
Vanskelige flekker som asfalt, olje etc bruker jeg vanlig parafin / lampeolje på bomullsfille eller liten malekost avhengig av hvor det er og hvordan du kommer til.
Lakkerte flater vanlig polering og plastfornyer ved behov.
Vanlig vask med spyling først, deretter varmt vann, såpe og vaskevott med spyling tilslutt. Tørker av vann med microfiberklut.
Vanskelige flekker som asfalt, olje etc bruker jeg vanlig parafin / lampeolje på bomullsfille eller liten malekost avhengig av hvor det er og hvordan du kommer til.
Lakkerte flater vanlig polering og plastfornyer ved behov.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1