AJ Arena...friskmeldt!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Ja, dette ble en riktig så bra MC-dag for egen del.
Hadde rent glemt at det også var Bendix-treffet i dag. Så der var jeg innom et par ganger og knipset noen bilder som kommer i annen tråd senere i kveld.

Ellers ble det tur opp til Lygna og videre til Hurdal og Nannestad/Maura og deretter hjem igjen.
Med V7'ern, som det stadig blir morsommere å kjøre. Og nå, etter snaue 2000 km. merkes det at motoren virkelig begynner å kvikne til.
Dette "antikvariske" maskineriet overrasker meg virkelig!

Jeg kunne jo ikke la KTM'en vansmekte i garasjen på en dag som denne. Så da ble det noen lokale mil med denne også.
Og du verden for en sykkel dette (fortsatt) er :D ! En utrolig kjøremaskin, som jeg gleder meg skikkelig til å legge ut på langtur igjen med i sommer!

Så i dag har jeg fått kjenne på gleden med MC på skikkelig og må si jeg er priviligert så det holder som er heldig å ha to så fine og samtidig så forskjellige sykler som KTM 1290 SA S og Moto Guzzi V7 850 Special :twothumbs: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Ja, da ble det en tur til Lygnasæter for en bedre middag med min bedre halvdel som V7 passasjer, første turen med noen som klorte seg fast i passasjersalen :crazy: .

Merket ikke noe til passasjeren sånn rent ytelesmessig. Som f.eks. kjappe forbikjøringer i sjettegiret på vei opp bakkene til Lygna. Men demperne jobbet litt mer, for å si det på den måten... Ikke minst der det er humper og høl.

Dommen til passasjeren: KTM 1290 er noe helt annet... :moi:
Men til småturer som dagens middagstur går det helt fint, fikk jeg høre.
Men langtur på V7'ern... tru'kke det :[-( , var den klare konklusjonen jeg fikk...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av Cutless »

Jøss, ble V7 på deg til slutt ja. Gratulerer!!

Har ikke finlest de siste sidene, så i fare for å anbefale noe du allerede har nevnt: Hvis du vil slippe løs det fulle potensiale i 850n samt kvitte deg med dippen i momentkurven rundt 3000 rpm så kan jeg på det varmeste anbefale UpMap t800 med map/tuning fra Guareschimoto.

Hvis du merker at motoren nøler noen gang. Eller den er tungstartet, så er løsningen å plugge Evap systemet. ECUn liker ikke den ekstra bensinen systemet hiver inn av og til. Samt at det kan bygge opp en del vakum i tanken ref tungstartet (spesielt på varme dager).

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Cutless skrev: 21 mai 2023, 20:55 Jøss, ble V7 på deg til slutt ja. Gratulerer!!

Har ikke finlest de siste sidene, så i fare for å anbefale noe du allerede har nevnt: Hvis du vil slippe løs det fulle potensiale i 850n samt kvitte deg med dippen i momentkurven rundt 3000 rpm så kan jeg på det varmeste anbefale UpMap t800 med map/tuning fra Guareschimoto.

Hvis du merker at motoren nøler noen gang. Eller den er tungstartet, så er løsningen å plugge Evap systemet. ECUn liker ikke den ekstra bensinen systemet hiver inn av og til. Samt at det kan bygge opp en del vakum i tanken ref tungstartet (spesielt på varme dager).
Jo, takk for det :D !

Nå er jo jeg en av de som kjører inn mine nye sykler på en omdiskutert måte så jeg tror jeg kanskje ikke trenger noen "hjelpemidler" for å få ut Guzzi'ens potensiale.
Vet at dette er, som nevnt, omdiskutert, men for meg så har dette funket utmerket så langt.
Gjorde det med Moto Guzzi Stelvio V8 1200 også. Og den sykkelen overrasket nok mange jeg var på tur med :crazy: .

Nå etter drøye 2000 km. opplever jeg at V7'ern blir bedre og bedre for hver tur; merkbart bedre gassrespons og stadig bedre og jevnere drag.
Overraskende kvikk motor i disse syklene, er min erfaring så langt.
Storkoser med med denne V7'ern :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Cutless skrev: 21 mai 2023, 20:55 Hvis du merker at motoren nøler noen gang. Eller den er tungstartet, så er løsningen å plugge Evap systemet. ECUn liker ikke den ekstra bensinen systemet hiver inn av og til. Samt at det kan bygge opp en del vakum i tanken ref tungstartet (spesielt på varme dager).
Dette har jeg lest at flere har gjort. Får se det an etter hvert som sesongen skrider fram.
Har også lest om dette med tanklokket, så det å åpne dette fra tid til annen blir nok en fast rutine ;).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Da er V7'ern på god vei til å runde 2500 km. siden den kom på veien i midten av april.
Og hvilket inntrykk sitter man igjen med etter disse kilometerne?

Kun positive opplevelser kan jeg, kan jeg uten forbehold slå fast.
Sykkelen synes å gå bedre og bedre for hver tur. Gassresponsen er kjapp og uten nøling og draget i motoren jevnt og forutsigbart. Godt moment i disse motorene og den oppleves faktisk som mer responsiv enn V85 TT motoren, som selvfølgelig har mer å by på høyere opp på turtallskurven.
Noe vibrasjoner, eller motorpuls, som jeg gjerne heller kaller det :crazy:, er det naturligvis. Men på ingen måte plagsom og ikke av det høyfrekvente slaget som fører til nummenhet i hender og føtter hos mange MC-førere.

Selv om jeg så langt kun h<ar hatt positive opplevelser med Guzzi'en skal det ikke stikker under en stol at støtdemperne kunne vært bedrfe, spesielt på de veiene i distrikgtet her jeg bor.
Men på vanlig og greit vedlikeholdt asfalt -og grusveier er de absolutt gode nok.
Men tyngre folk enn meg kan nok kjenne op behovet for kraftigere dempere, vil jeg tro...

V7'ern oppfører seg for øvrig på samme måte som jeg opplevde 390 Duke'en med full oppakning. Merker knapt at sykkelen er lastet opp med det mange av oss velger å ha med på tur for størst mulig grad av selvhushold. Det er jo det som er ekte MC-tur ;) .

Sykkelen er også enkel å vaske. Dvs. ikke like mange kriker og kroker som 1290'en.
Samtidig er Guzzi'en mer utsatt for riper.

Og det er spesielt to steder man skal være oppmerksom på med denne Specialmodellen, nemlig kromberøring med kjørestøvelen når sidestøtta skal ned. Her er det en litt for kort skyvespak/hendel, som gjør ast man ført kan komme bort i krommen på eksospottedekselet.
Samme deksel er også litt utsatt for støvelhælen under kjøring.
Men straks man er klar over dette er det lett å unngå unødvendig berøring.

Det andre er sidedekselet på høyre side for de av oss som slenger beinet over salen fra støttesida når vi skal ut på tur. Da kan det også forekomme berøring med dekselet.
Samme her, bare man er klar over dette unngås det lett.
guzziobs 1.JPG
guzziobs 2.JPG
mgtwin.JPG
mginstr.JPG

Disse luftkjølte Guzzimotorene er helt klart noe for seg selv. Her er ingen okjekjøler heller og slett ikke fire ventiler pr. sylinder. Og på ingen måte ventiljustering med shims. Nei, her er det skrue og mutter som gjelder :crazy: .

Og befriende enkel instrumentering.
Som tidligere nevnt, ingen bensinmåler, kun en varsellampe og trippteller som starter med å telle kilometere. Det viser seg at det går på ca. 13 liter bensin, om jeg ikke husker helt feil, når lampa tennes. Dvs. at man har åtte liter igjen på tanken.
Forbruk så langt, mellom 0,39 og 0,41/mil.
Så man kan altså kjøre et godt stykke på "reserven".

Som Stelvio'en jeg hadde så har heller ikke V7 850 Special hverken oljetrykksmåler eller oljetemp.måler. Kanskje sykkelen burde hatt og samtidig skrevet noe i brukermanualen om å slå av tenningen om oljetemperaturen overstiger en viss grense. Spesielt ved saktegående kjøring, stans i trafikken når det er svært varmt, selvfølgelig.
Men det er vel slik, da, at disse Guzzifolkene vet hva de holder på med og som de allerede har holdt på med i godt over 50 år.

Har nevnt det og nevner det igjen; kjørte Moto Guzzi Stelvio med passasjer og full oppakning i saktegående trafikk i Milano mens gtemp.måleren i instrumentpanelet viste 46 grader og vi som satt på syklene holdt på å koke bort :-)å
:knegg
Ingen av oss slo av tenninga på Guzzi'ene vi kjørte.
Nå hadde Stelvio'en riktignok oljekjøler. Men den var nok ikke spesielt effektiv der vi svettet oss gjennom det lettere trafikkaotiske Milano sommer 2013...
En tur jeg tenker tilbake på med stor glede, for øvrig.
Et skikkelig godt turminne!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av dypen »

Gode minner fra Milano og 10 år siden :) Reservetanken på K1600 er 4 liter når lampa starter å lyse og tankindikaskon blir orange.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Ellers er det jo mye krom på V7'ern, men gjøre reint dette blir en kosejobb - tror jeg... :8-[
Med RenaClean og et par andre remedier regner jeg med at krommen skal holde seg blank og fin lenge, ja, hele sykkelens levetid, om jobben gjøres med vett og forstand :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av dypen »

Det er skikkelig kosejobb å vaske en ny sykkel, litt annerledes å få en ti år gammel doning :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Moto Guzzi V7 850 Special har hverken LED-lys (eller hva det nå heter...) i frontlykta, kurve-ABS, nedleggsaktivert kurvelys, cruisekontroll, dekktrykksmåler i displayet, semiaktivt støtdempersysten med demperalternativer eller quickshifter osv. osv.
Men savner jeg disse tingene?
Overhodet ikke :[-( :knegg .

Dette er en helt enkel motorsykkel med fokus på å gi føreren en god gammaldags motorsykkelopplevelse.
Veldig fascinerende! Og utrolig morsomt :D !!

Så langt har dette vist seg å være det artigste og kanskje mest fornmuftige motorsykkelkjøpet jeg noengang har gjort :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Jeg innrømmer uten videre at jeg har slitt litt med å finne den optimale måten å feste GIVI sideveskene på Guzzi'en.
Utfordringen har vært at veskene ikke har vært helt stabile under kjøring. Dvs. flyttet litt på seg og endret litt monteringsposisjon.
Det liker jeg ikke.
Derfor begynte jeg helt på nytt igjen i går og kom i mål etter et par timer.
Hemmeligheten viste seg å ligge i et par ROK straps...

Men først litt om disse sidebagene. De har stive plastsider på innsiden og samme type plater i bunnen og et stykke opp langs fram og baksiden på veska. Yttersiden er av litt mykere materiale gir dermed litt etter hva man laster i veska.

Det at disse veskene har stive innersider er fordi denne i utgangspunktet skal ligge an mot en dertil egnet stativ som må ettermonteres på sykkelen.
Jeg har ikke montert slikt stativ,kun et ettermarkeds GIVI bagasjestativ med bagasjebærer. Dette stativet har innebygd passajerhåndtak.
Disse håndtakene er i veien for GIVIveskene, som gjør monteringen av disse en smule utfordrende.

Men vil man at en rimelig løsning som disse veskene er så finner man alltids en løsning ;) . Hvis man altså vil.
Jeg valgte å se bort fra at den stive innsiden må være stiv slik den er laget og ment å skulle være siden denne veskesiden skal ligge an mot et ekstra stativ montert på sykkelen.

Så da prøvde jeg å kryssmontere de to strikkene som fulgte med veskene. Ikke tversovermontering slik det vises i GIVI moonteringsanvisningen. Bare dette hjelp mye.
Så kom jeg på at jeg hadde et par ROK straps liggende og som jeg knapt har funnet noe anvendelesområde til.
Men i dette tilfellet passet de perfekt!

Så da ble løsningen akkurat såpass god som jeg håpet på :prf .

Test og godkjent - med og uten bagasje.

Her noen bilder - som også kanskje kan inspirere andre til også å bruke litt ekstra tid når de står overfor mye frustrasjon med et rimelig veskesystem som de ikke får på plass sånn umiddelbart som de hadde håpet på.
Billige løsninger, som denne GIVI varianten jeg har valgt, er nok sjelden eller mer nærliggende aldri noe man kan bare kan "klikke på" hvilken som helst MC. Men med tålmodighet og kreativitet finner m,an som regel alltid en løsning :prf .
v7300623 2.JPG
v7300623 3.JPG
v7300623 1.JPG
Her tingene jeg hadde i veskene da jeg testkjørte. Bla. telt, liggeunderlag, campingstol, kokekar osv. osv.
Men ikke teltstangpose siden denne er for lang for sideveska. Så den havner i toppboksen når jeg endelig legger ut på tur.
For langtur med Guzzi'en blir det helt klart :twothumbs: !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Ellers må jeg bare få si at jeg stortrives på Guzzi'en.
Å kjøre denne er som å kle på seg hele motorsykkelhistorien og kjøre motorsykkel slik det opprinnelig var i mange, mange tiår.
Ingen hast, kun nytelse.

Men likevel, når man føler for det så er det absolutt godt nok drag i Guzzimaskineriet til å gla'gasse så det holder :crazy: .
For øvrig passer "less is more" veldig bra på V7 850, etter min mening og erfaring så langt :crazy: .

Og nå som sykkelen endelig er ferdig turrigget så tyder alt på at det blir denne som tar turen til årets MC-treff på Sølvgården i Agder i augsut :D. .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av Relax »

AJ skrev: 30 mai 2023, 18:54 Ellers må jeg bare få si at jeg stortrives
Ingen hast, kun nytelse.
Tror jammen du har begynt å like cruising bedre enn annen riding ;)
"Do the right thing"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Relax skrev: 31 mai 2023, 07:08
AJ skrev: 30 mai 2023, 18:54 Ellers må jeg bare få si at jeg stortrives
Ingen hast, kun nytelse.
Tror jammen du har begynt å like cruising bedre enn annen riding ;)
Joda, cruising er flott, det :) .
Har vel strengt tatt aldri vært noen racer selv om jeg har tenkt på egen kjørestil som aktiv, om det gir noen mening...
Cruiser fint med KTM'en også, jeg.

Men jeg har aldri funnet meg helt til rette med den sittestillingen H-D motorsyklister og Japancruisere har, med beina framover istedet for under meg.
V7'ern har jo fothvilerne plassert slik og gjør at kne og hoftevinkel ganske skarp i forhold til kjørestillingen jeg forbinder med cruisingstilen med fothvilerne plassert lenger fram på sykkelen.
Ryggen min liker ikke denne sittestilligen, men den trives langt bedre på sykler som har fothvilere som er "ryggmarg"plassert. Merker det litt mer i knær og spesielt hofter over litt tid, men for meg totalt sett bedre enn cruiserstilen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Guzzi herfra til evigheten? Kanskje det, gitt ;)

Legg inn av AJ »

Som italofil motorsyklist må det jo være en pizzaovn i husholdningen :crazy: .
Den ble bestilt for noen dager siden og ble levert på døra i dag, en Mustang Vesuvio 12. Til halv pris, om man skal stole på disse tilbudene man får... :scratch .

Uansett så ble den prøvd ut i ettermiddag. Med vekslende hell, skal innrømmes...
Men et par av pizzaene ble spiselige :thumleft .
Litt grundigere lesing av bruksanvisningen før pizzastekingen tar til vil nok gi bedre resultater senere... :redface

Robust og fin sak dette fra finske Mustang.
Er ganske sikker på at vi får mye glede av denne utover sommeren, tross dagens noe blandende nybegynnerresultat.
Men slik er det vel ofte med nye ting man ikke har vært borti før... ;)
Mustang 1.JPG
Mustang 2.JPG
Mustang 3.JPG
Mustang 4.JPG
Mustang 5.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar