Mitas E-10 erfaringer?
Mitas E-10 erfaringer?
Har Mitas e-10 foran og opplever at retningsstabiliteten er noe dårligere, må jobbe litt for å holde sporet, har ikke opplevd dette på andre dekk. Er andre 40-60 dekk også sånn?
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Mitas e-10 erfaringer?
Har man "lange tynne" gummiknaster så blir det litt mer "svømme"følelse enn mer tett krafigere knaster/helt mønster ja..Men noe spesielt mer enn andre i samme segment bør det ikke være.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Mitas e-10 erfaringer?
Har ingen erfaring med andre Mitasdekk enn Terra Force-R, som jeg har vært storfornøyd bruker av i flere år på KTM 1290 SA.
Men nå vurderer en annen og mer grusvennlig variant og har sett meg ut E-07, som den mest aktuelle kandidaten og som jeg tror fint vil dekke mitt kjøremønster.
Og da jeg kikket på MItasoversikten nå nettopp så jeg at det finnes en E-09 variant med kortere og kvadratiske knaster en de "lange tynne som mekkern påpekte når det gjelder E-10.
Så kanskje mer i all hovedsak kvadratiske knaster, som E-09, har de egenskapene du er etter etter @raster ?
Infoside om E-09:
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -09-enduro
Men nå vurderer en annen og mer grusvennlig variant og har sett meg ut E-07, som den mest aktuelle kandidaten og som jeg tror fint vil dekke mitt kjøremønster.
Og da jeg kikket på MItasoversikten nå nettopp så jeg at det finnes en E-09 variant med kortere og kvadratiske knaster en de "lange tynne som mekkern påpekte når det gjelder E-10.
Så kanskje mer i all hovedsak kvadratiske knaster, som E-09, har de egenskapene du er etter etter @raster ?
Infoside om E-09:
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... -09-enduro
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Mitas E-10 erfaringer?
Har samtidig fått byttet lagre i forhjul,krone og gaffelforinger. Kan det lage ubalanse i styringen også?
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Mitas E-10 erfaringer?
På XL600R`n har jeg Michelin Tracker forran og Mitas C02 Stone king bak og bakdekket har 25mm høye knaster og det føles som man har punktert ved kjøring på asfalten.
Heidenau k60 scout var som vanlige veidekk å kjøre på.
-men etter 50/60 mil så har det blitt litt flatere på midten og ikke fullt så vinglete.Heidenau k60 scout var som vanlige veidekk å kjøre på.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av mekkern den 30 apr 2023, 22:55, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Mitas E-10 erfaringer?
Hadde Mitas e-07 før. Det var som å kjøre på skinner iforhold, helt avslappet. Nå må jeg følge med hele tiden, sykkern går i langsom sikksakk..
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Mitas E-10 erfaringer?
Bare for å si det med en gang. Jeg har så og si null erfaring med dekkene det snakkes om her og gruskjøringen min tror jeg er så beskjeden at det ikke engang trengs å nevnes.
Men jeg tenker litt sånn at man trolig må svelge noen kameler uansett hva man velger. Men får ikke dekk som er best for alt. Noen dekk er best på stein og pukk, mens andre dekk er best på sand mens noen andre igjen er best i leire etc.
Slike dekk er slik jeg annser det samtidig lite egnet på stikk motsatt underlag. Som asfalt feks. Vil man ha dekk som er best uansett underlag så mener jeg man bør bytte dekk ut fra hvilket underlag man skal kjøre på.
Mitas E10 ser jo ut til å ha et ganske grovt mønster og det kan jeg ikke se for meg kan være spesielt behagelig å kjlre med på asfalt. Man kan velge noe midt i mellom som funker greit bpde på asfalt og grus, og kanskje i sand, men man må svelge noen kameler her tror jeg.
Så at dekkene føles som om dem "svømmer" når du kjlrer på asfalt i forhold til mer egnede dekk på samme underlag synes jeg ikke er rart i det hele tatt. Men mindre gummi mot asfalten så blir vel grepet dårligere også? Eller blir grepet kompensert med de myke knottene som suger seg bedre fast?
Men jeg tenker litt sånn at man trolig må svelge noen kameler uansett hva man velger. Men får ikke dekk som er best for alt. Noen dekk er best på stein og pukk, mens andre dekk er best på sand mens noen andre igjen er best i leire etc.
Slike dekk er slik jeg annser det samtidig lite egnet på stikk motsatt underlag. Som asfalt feks. Vil man ha dekk som er best uansett underlag så mener jeg man bør bytte dekk ut fra hvilket underlag man skal kjøre på.
Mitas E10 ser jo ut til å ha et ganske grovt mønster og det kan jeg ikke se for meg kan være spesielt behagelig å kjlre med på asfalt. Man kan velge noe midt i mellom som funker greit bpde på asfalt og grus, og kanskje i sand, men man må svelge noen kameler her tror jeg.
Så at dekkene føles som om dem "svømmer" når du kjlrer på asfalt i forhold til mer egnede dekk på samme underlag synes jeg ikke er rart i det hele tatt. Men mindre gummi mot asfalten så blir vel grepet dårligere også? Eller blir grepet kompensert med de myke knottene som suger seg bedre fast?
Re: Mitas E-10 erfaringer?
For ikke å etterlate negativt inntrykk av Mitas e-10 vil jeg bare si at de nå etter innkjøring er blitt mye bedre og gode å kjøre med.Men fortsatt ingen tvil om at det er mest offroad innrettet. Velger Mitas mye på grunn av slitestyrke, har ofte kjørt 12-15K km før dekkskift.
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3