Oversikt - nysalg MC...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Mest solgte modell i Italia i 2022, en ikke altfor storvoksen italiensk kineser :
https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... d-in-2022/
https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... d-in-2022/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 396
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Sted: Stavanger
Re: Oversikt - nysalg MC...
GS/A nest best i selveste Italia også.
- Domino
- Innlegg: 1065
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: Oversikt - nysalg MC...
Helt greit med litt pirk av og til. Det plager meg ennå litt at "noen" blandet sammen autobahn og autostrada her om dagen...
- JanK
- Innlegg: 720
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Topp 30 Italia, januar 2023
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1305
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Oversikt - nysalg MC...
Ser ut som om de har litt annen kategorisering av mc´r i Italia?
Mye Enduro der som neppe er i den kategorien her til lands, vil si at mange av de der heller er Sportstouring/Adventure.
I mitt hode er Enduro noe som er vesentlig mer offroad enn mange av disse.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Synes fortsatt det er ganske rart at ikke denne modellen figurerer på lista :
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 83
- Registrert: 12 des 2019, 08:51
- Motorsykkelen din: For tiden uten.
- Sted: Arendal
Re: Oversikt - nysalg MC...
Blir den for dyr tro?
Tøff er den. Spesielt i rally-trim.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Er vi i ferd med å se en ny trend blant nyMC-kjøpere?
Om dette sitatet fra denne saken i MC-Avisa er representativ for trenden i resten av landet kjenner jeg ikke til. Men uansett interessant det Motorsenteret åpenbart erfarer.
Dette er også en interessant observasjon og uttalelse fra Motorsenteret, som er en ikke ubetydelig MC-forhandler her i landet:
(Min utheving på siste setning i dette sitatet)
Om dette sitatet fra denne saken i MC-Avisa er representativ for trenden i resten av landet kjenner jeg ikke til. Men uansett interessant det Motorsenteret åpenbart erfarer.
Dette er også en interessant observasjon og uttalelse fra Motorsenteret, som er en ikke ubetydelig MC-forhandler her i landet:
Vi er heldige som har Guzzi og Aprilia porteføljen og gutta forteller oss at V100 Mandello, V7 Stone, Aprilia Tuareg 660 og Tuono 660 er modeller som for tiden selger svært godt. Trenden går i retning av at flere selger store tunge maskiner til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke.
(Min utheving på siste setning i dette sitatet)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23038
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Skal jeg gjette så tror jeg valget av mindre/lettere sykler velges også i stor grad grunnet økonomi og ikke hva man faktisk har lyst på. Ikka BARE det selvsagt, men det er nok en del av grunnen. Vi er jo inne i en tid med renteøkninger, høye drivstoffpriser og ikke minst strømpriser etc.
Derfor velger kanskje ikke mange av dem lettere sykler fordi dem faktisk ønsker det, men fordi dem gjlr det for å redde en stram økonomi og fortsatt ha det litt gøy.
Derfor velger kanskje ikke mange av dem lettere sykler fordi dem faktisk ønsker det, men fordi dem gjlr det for å redde en stram økonomi og fortsatt ha det litt gøy.
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Oversikt - nysalg MC...
Akkurat det samme som jeg tenkte
Jeg tror nok bil- og MC bransjen får seg en knekk etterhvert. Bilforhandlerne leverer vel nesten bare ut biler som er bestilt fra lang tid tilbake. Ellers er det tyst.
Jeg tror nok bil- og MC bransjen får seg en knekk etterhvert. Bilforhandlerne leverer vel nesten bare ut biler som er bestilt fra lang tid tilbake. Ellers er det tyst.
Re: Oversikt - nysalg MC...
Det er vel det som er trenden og i tiden men siterer « … til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke» som jeg nå ikke velger å følge! Det er mye annet å velge i og for min del er jeg svak for såkalte «budget tourer eller sports tourer» som helt klart ville vært mitt valg hvis jeg måtte endre «maskinparken».AJ skrev: ↑02 apr 2023, 19:08 Er vi i ferd med å se en ny trend blant nyMC-kjøpere?
Om dette sitatet fra denne saken i MC-Avisa er representativ for trenden i resten av landet kjenner jeg ikke til. Men uansett interessant det Motorsenteret åpenbart erfarer.
Dette er også en interessant observasjon og uttalelse fra Motorsenteret, som er en ikke ubetydelig MC-forhandler her i landet:
Vi er heldige som har Guzzi og Aprilia porteføljen og gutta forteller oss at V100 Mandello, V7 Stone, Aprilia Tuareg 660 og Tuono 660 er modeller som for tiden selger svært godt. Trenden går i retning av at flere selger store tunge maskiner til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke.
(Min utheving på siste setning i dette sitatet)
Må jeg utdype det jeg tenker på er merker som BMW, Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Triumph og KTM i samme sjanger utenom KTM som er enduro. Alle disse er sykler som har vært avertert for 20k til 115k … Kan nevne konkret en i budget klassen CBR1000F, en velholdt av disse med oppgradert eksos og kofferter. Eller helt i andre enden innen budget en av BMW sine og hvis vi sikter mot en K1600 med god kilometerstand av første modell har vi passer 100k.
Føler vel momentet som jeg er så glad i og blitt avhengig av forsvinner når vi kommer ned mot 500cc uten at jeg har testkjørt mange nyere sykler som helt sikkert har kjøreegenskaper og motorkarakter som er veldig bra.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Ville vært veldig interessant om du hadde fått deg en lang og god tur med en KTM 390 Duke og hørt din oppriktige mening om denne etter testrunden.
Min er dessverre leveringsklar som innbyttesykkel om ikke altfor lenge så den er ikke lenger tilgjengelig for testkjøring.
Men om mulighetene byr seg så anbefaler jeg absolutt en aldri så liten testrunde med en Duke 390. Eller en 390 Adventure.
Jeg ble etter kort tid overrasket denne (390 Duke), men kan selvfølgelig ikke vite noe som helst om hvordan du vil oppleve den.
Men tror kanskje og ganske sannsynlig at du vil bli rimelig overrasket over hva som bor i denne sokkelen :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Oversikt - nysalg MC...
Har du kjørt CB600F eller CB500X @AJ I tilfelle ja, hvordan vil du sammenligne ex 390 Duke vs CB500X …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Bjerknez
- Innlegg: 23038
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Hvordan er momentet og motorkarakteristikken i en KTM 390 versus Yamaha MT07?
I så tillfelle får jeg en formening om hva som kan forventes siden jeg her kjlrt noen mil med MT07. MT07 hadde greit bunndrag, men jeg følte vertfall aldri at denne var spesielt inspirerende på noe som helst måte. Specs sier at MT07 har 20 HK'er mer og nesten dobbelt så mye moment som 390.
Kan jo godt være at karakteristikken i 390'en gjør at den føles morosommere, men jeg kan liksom vanskelig forestille meg at jeg hadde triveds på en slik etter å ha kjlrt en 1290 Super Adventure.
men jeg skal prøvekjlre en slik når mulighten byr seg. For etter hva du sier så bor det mye morsomheter i denne som ikke står i stil til det lave motorvolumet :)
I så tillfelle får jeg en formening om hva som kan forventes siden jeg her kjlrt noen mil med MT07. MT07 hadde greit bunndrag, men jeg følte vertfall aldri at denne var spesielt inspirerende på noe som helst måte. Specs sier at MT07 har 20 HK'er mer og nesten dobbelt så mye moment som 390.
Kan jo godt være at karakteristikken i 390'en gjør at den føles morosommere, men jeg kan liksom vanskelig forestille meg at jeg hadde triveds på en slik etter å ha kjlrt en 1290 Super Adventure.
men jeg skal prøvekjlre en slik når mulighten byr seg. For etter hva du sier så bor det mye morsomheter i denne som ikke står i stil til det lave motorvolumet :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Har ikke kjørt noen av disse. Dermed ingen erfaringer eller synspunkter å dele annet enn utseende og designdetaljer, som er uinteressant i forhold til det du spør om.
Og når det gjelder sammenligninger mener jeg det ikke har noe for seg å sammenligne epler og pærer. Mao. å sammenligne sykler med ulik kubikkstørrelse, fysisk størrelse og ikke minst segment.
Duke 390 er det ikke mange å sammenligne med, etter min mening.
På mange måter en unik sykkel med sin fysiske størrelse som en 125 kubikker, lave vekt og med en overraskende kvikk turtallsvillige motor på 373 kubikkcm. om jeg ikke husker feil, og med en dreving som gjør den ganske så dravillig med mye villig moment.
En helt annerledes kjøreopplevelse enn min 1290 selvfølgelig. To svært ulike sykler. Hver til sitt bruk.
At motoren i Duke 390 er ensylindret gjør også sitt til at kjøreopplevelse annerledes enn sykler flest, i hvert fall for meg. Andre vil ganske sikkert ikke oppleve det på samme måte som meg. F.eks vil nok fans av rekkeseksere antakelig ikke synes en ensylindring er noe særlig... , men heller noe sært .
Og til slutt, i forhold til hva betaler får man, igjen etter min mening og erfaring, utrolig mye bra og ikke minst morsom motorsykkel i en KTM 390 Duke.
Jeg dro jo også på MCsiden treffet I fjor med denne og storkoste meg! Også på fellesturen, som du kanskje la merke til :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering