Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av JohnnyTh »

Batteriet på en mobiltelefon varer ikke så veldig lenge. Og man må begynne å drasse med seg mange batteribanker hvis man skal bruke telefonen hele tiden. Men jeg har en følelse av at du kanskje ikke pleier å gå på 2 ukers fjellturer. Som jeg sa i starten så sa jeg at det har med livsstil å gjøre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

Du har nok rett i at jeg er en som du ikke finner til fots i fjellet. Men hvis jeg hadde vært på fjelltur, så hadde nok uansett ikke klokkeslettet vært spesielt viktig for meg. Hadde vært viktigere med mobiltelefon og batteribank.

Med riktig batteribank og sparsommelig bruk av telefon kan du ha strøm nok i flere uker. Spesielt hvis man på død og liv kun skal sjekke klokka. :)

Men jada, klokke er også mote for mange, jeg ser den. Mange som synes det er viktig at klokken på armen ser bra ut. Ja, så viktig at enkelte velger å punge ut flere hundre tusen kroner for en Rolex. :)

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Ketil »

Litt artig at mitt innlegg med forsøk på skryt av en norsk forhandler ender opp i en diskusjon om klokkebruk. Jeg tolker Fredrik sitt klokkeeksempel som en metafor for å velge kvalitet fremfor kvantitet. Litt som de som kjører BMW GS og ikke trenger flere motorsykler, GS`n dekker jo alle behov og varer lenge:lol Klim-dressen går til alt, men forutsetter at bruker forstår konseptet med lagvis bekledning. Jeg har også erfaring med Rukka, riktig nok i mellomsjiktet på pris, men den synes jeg ble for varm da det var lite mulighet til å ventilere. Jeg velger å tro jeg har vært litt uheldig med den glidelåsen på Klim-jakka, og gleder meg over at jeg nå har fått skiftet ut min to år gamle jakke med en splitter ny Klim Badlands pro :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av AJ »

Ketil skrev: 29 mar 2023, 19:52 Litt artig at mitt innlegg med forsøk på skryt av en norsk forhandler ender opp i en diskusjon om klokkebruk. Jeg tolker Fredrik sitt klokkeeksempel som en metafor for å velge kvalitet fremfor kvantitet. Litt som de som kjører BMW GS og ikke trenger flere motorsykler, GS`n dekker jo alle behov og varer lenge:lol Klim-dressen går til alt, men forutsetter at bruker forstår konseptet med lagvis bekledning. Jeg har også erfaring med Rukka, riktig nok i mellomsjiktet på pris, men den synes jeg ble for varm da det var lite mulighet til å ventilere. Jeg velger å tro jeg har vært litt uheldig med den glidelåsen på Klim-jakka, og gleder meg over at jeg nå har fått skiftet ut min to år gamle jakke med en splitter ny Klim Badlands pro :thumleft
Noen lar seg spore av mer enn andre, kan vi vel trygt si... ;)

En liten kommentar fra meg ang. glidelåser som går i stykker.
Ofte skjer vel dette pga. av at glidelåsen hekter seg fast i tekstilene på bukser og jakke. Sånn sdett en brukerfeil, på en måte. Men på den annen side produksjonssvakhet ved at plagget har slike hektefeller. Altså at glidelåsen altfor lett hekter seg fast. Og med litt røsk og riv for å få glidelåsen "på sporet" igjen så oppstår skaden.

Vet ikke om det er noe slikt som har skjedd med jakka di?
Vanskelig for ikke si umulig for en produsent å finne ut dette, naturlig nok. De fleste vil neppe ta bryet heller med å undersøke nærmere, men sørge for ny glidelås uten spørsmål.
Men fra å gjøre det til å tilby helt ny og oppgradert plagg bitnert selvfølgelig om høy grad av seriøsitet hva gjelder reklamasjon og kundebehandling.

Flere lignende tilfeller/reklamasjoner gjør nok også sitt til at Klim sørger for ekstra kvalitetssikring på neste produksjonsserie, må man kunne regne med.

Et spørsmål helt til slutt: Bruker Klim japanske YKK gliedelåser eller tyske, muligens østerrikske OPTI? Eller har de laget sine egne?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av lazyboy »

Bruker YKK.

BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av BjørnSover »

AJ skrev: 29 mar 2023, 20:06 Ofte skjer vel dette pga. av at glidelåsen hekter seg fast i tekstilene på bukser og jakke. Sånn sdett en brukerfeil, på en måte. Men på den annen side produksjonssvakhet ved at plagget har slike hektefeller. Altså at glidelåsen altfor lett hekter seg fast. Og med litt røsk og riv for å få glidelåsen "på sporet" igjen så oppstår skaden.
Produksjonssvakhet og/eller designfeil. Glidelåsen på min ikke-KLIM bukse henger seg opp i tekstilet 8 av 9 ganger. Jeg er klar over det, forsøker å guide glidelåsen - men den vil ikke. Nok en avsporing :prf

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av AJ »

BjørnSover skrev: 29 mar 2023, 20:34
AJ skrev: 29 mar 2023, 20:06 Ofte skjer vel dette pga. av at glidelåsen hekter seg fast i tekstilene på bukser og jakke. Sånn sdett en brukerfeil, på en måte. Men på den annen side produksjonssvakhet ved at plagget har slike hektefeller. Altså at glidelåsen altfor lett hekter seg fast. Og med litt røsk og riv for å få glidelåsen "på sporet" igjen så oppstår skaden.
Produksjonssvakhet og/eller designfeil. Glidelåsen på min ikke-KLIM bukse henger seg opp i tekstilet 8 av 9 ganger. Jeg er klar over det, forsøker å guide glidelåsen - men den vil ikke. Nok en avsporing :prf
Nja... :scratch
Vil ikke si dette var noen avsporing :eh .
Tråden handler jo om en gledelåsskade og hva forhandler og produsent gjorde overfor kunden som opplevde dette.
Å stille spørsmål om årsaken til at glidelåsen gikk i stykker må man kunne si henger nøye sammen med det som tas opp i tråden.
Produksjonssvakhet, designfeil, egenprodusert glidelås uten samme erfaring som erfarne glidelåsprodusenter (som YKK og OPTI), uvøren håndtering av glidelåsen osv. osv. er høyst relevant å stille spørsmål om, etter mitt skjønn.

Dermed ikke sagt at @Ketil har røsket og revet i glidelåsen. Det har han neppe gjort. Virker på meg som en forsiktig kar som tar godt vare på tingene sine.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Ketil »

Nei, vil ikke påstå jeg har vært verken hardhendt eller uvøren. Det er utvendig brystlomme som ikke er i kontakt med andre tekstiler, men har kjørt en del på grus de to siste sesonger og kanskje støv og skit har vært medvirkende. På ei såkalt Adventure jakke så burde glidelåsene være ekstra robuste, vi håper de har lært med den nye modellen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Ketil »

kaLARSnikov skrev:[mention]Ketil[/mention]: Av nysgjerrighet, hvilken jakke hadde du fra før, og hvor gammel var den?
Jeg hadde en KLIM Badlands pro fra 2020. Kjørt ca 20000 km med den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

Beklager for min del av avsporingen vedrørende klokkediskusjonen. Jeg var så absolutt ikke alene om den, men kan fint beklage for mitt bidrag der i så måte vertfall :thumleft

Men en konklusjon fra min side er:

1. det er bra (og forventet) at forhandler ordnet opp.
2. jeg driter i hvilken klokke folk bruker og hvorfor dem blir brukt.
3. Det er snart sesongstart og da gir jeg også litt mindre blaffen i hva folk bruker av utstyr :knegg :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av FredrikE24 »

Ingen klokkediskusjon fra min side, kun en metafor på at jeg velger kvalitet fremfor kvantitet, slik Ketil tolket det er rett. Jeg er superfornøyd med det.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av JohnnyTh »

Det blir vel i en forum diskusjon som i en samtale ellers, man bytter tema når det dukker opp relasjon. Klokkediskusjonen dukket vel opp når det ble stilt spørsmål om man trengte ekstra utstyr.
Jeg har to jakker nå. Har ei Klim Induction Pro som blir brukt på varme dager. Det er en helt fantastisk jakke. Men den blir ikke brukt på annet enn korte turer i varmt vær.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev: 30 mar 2023, 08:08 Det blir vel i en forum diskusjon som i en samtale ellers, man bytter tema når det dukker opp relasjon. Klokkediskusjonen dukket vel opp når det ble stilt spørsmål om man trengte ekstra utstyr.
Jeg har to jakker nå. Har ei Klim Induction Pro som blir brukt på varme dager. Det er en helt fantastisk jakke. Men den blir ikke brukt på annet enn korte turer i varmt vær.
Helt riktig.

For min del blir det en ganske naturlig måte å skrive på, men allikevel ble det jo en avsporing. Selv om tråden bare var en kungjøring av en opplevelse og ikke en "viktig" tråd hvor noen trengte hjelp etc.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Ketil »

Det nå gjerne diskuteres fritt for min del, det var bare litt artig hvilken retning tråden tok. Når det er sagt så må jeg si at slike diskusjoner og tråder som har lite eller ingen relevans i forhold til MC, er lite interessante for min del. Jeg følger MC-siden fordi jeg ønsker å lese om og dele synspunkter/opplevelser om mc-relaterte tema. Til tider synes jeg det er vel mye off-topic på MC-siden, har nok litt med årstiden vi er inne i nå. Jeg kommer nok til å henge med her inne så lenge det mc-relaterte dominerer, men blir det for mange diskusjoner om eksempelvis vaksiner og baderomsartikler så ramler nok jeg i fra. Det er jo det fine her, at vi har et valg om å delta eller ikke, og vi må heldigvis ikke mene noe om alt som dukker opp her. Da klatrer jeg opp på gjerdet igjen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norsk forhandler ordner opp og KLIM tar ansvar

Legg inn av Bjerknez »

Ketil skrev: 30 mar 2023, 10:19 Det nå gjerne diskuteres fritt for min del, det var bare litt artig hvilken retning tråden tok. Når det er sagt så må jeg si at slike diskusjoner og tråder som har lite eller ingen relevans i forhold til MC, er lite interessante for min del. Jeg følger MC-siden fordi jeg ønsker å lese om og dele synspunkter/opplevelser om mc-relaterte tema. Til tider synes jeg det er vel mye off-topic på MC-siden, har nok litt med årstiden vi er inne i nå. Jeg kommer nok til å henge med her inne så lenge det mc-relaterte dominerer, men blir det for mange diskusjoner om eksempelvis vaksiner og baderomsartikler så ramler nok jeg i fra. Det er jo det fine her, at vi har et valg om å delta eller ikke, og vi må heldigvis ikke mene noe om alt som dukker opp her. Da klatrer jeg opp på gjerdet igjen :thumleft
Sånn er det jo ellers i livet også. Man prater om en ting, og når man føler seg ferdig med et spesifikt emne så går praten over i noe annet. Jeg kan lett innrømme at jeg er en av dem som gjerne utvider emnet litt i diverse poster, men jeg er sagtens ikke alene om det, men det merkes jo bedre at jeg gjør det siden jeg har X antall flere innlegg her inne enn mange andre. Da blir det mer synlig.

Men jeg skal prøve og skjerpe meg litt med tanke på det å spore av i forhold til emnet tråden handler om. :)

Personlig liker jeg å lese avsporinger, så sant ikke tråden handler om noe helt spesifikt. :)

Svar