KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

Vær obs på avslaget på 9.000 kroner som det står i annonsen.

jeg sjekket litt kjapt ett par modeller med veiledende priser fra andre forhandlere i Norge og det viser at det er satt en ganske høy veiledende pris som grunnlag for det tilbudet, som i realiteten gir deg en dårligere deal.

Nå er det ikke meningen å disse alle tilbud som dukker opp og fremstå som en grinebiter, men sanneheten er at jeg er totalt allergisk mot villedende markedsføring og det skjer absolutt over alt. Selv giganter som Norgesgruppen etc. blir tatt i dette ganske ofte.

Derfor så liker jeg og holde en litt sund skepsis til alt som blir servert av "gode" tilbud. Tilbudet som Spinnin Wheel kjører her gjelder også kun EN dag og KUN innenfor noen få timer. Det gjør at de som leser dette skal få et inntrykk av at dem må forte seg og at tilbudet er bedre enn det faktisk er.

I realiteten så koster en 500EXC rundt 130.000 kroner. Det reelle tilbudet her i forhold til hva man får kjøpt sykkelen for andre steder virker å være rundt 4.000 kroner. Altså vil dette si et tilbud som tislavarer 3% avslag.

Fortsatt et tilbud selvsagt, men langt fra like generøst som det først virker som.

Dessuten gjelder tilbudet KUN på de modellene og det utstyret dem har i butikken. Jeg vil vel kanskje tro at dem mest populære modellene allerede er solgt og det som dem selger nå er ting dem ikke blir kvitt i like stor grad. Siste uttalelse er dog bare spekulasjoner.

Men man får gratis kaffe og vaffler og det er sikkert en litt artig og sosial greie for dem som ikke har annet å gjøre torsdag kveld :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av dypen »

Er ikke uenig der @Bjerknez og veldig viktig å følge med ved betaling noe fruen har erfart mange ganger som er super glad i tilbud.

Uten sammenligning med noe tideligre i tråden her.

Hun er medlem i x antall butikker og følger med ... Butikken «Rusta» sender ut tilbud til sine medlemmer og nå sist uke og hvor tilbudet gjelder registrerte medlemmer hvorpå telefonnummer registreres i kasse før betaling og kunderabatt trekkes automatisk.

Tilbud på blant annet "Støvtørker Swiffer" som er super både i heimen og bilen, minus kr 40,- på en stor pakke så prisen ble da 39,90 etter rabatt. Det var flere gode tilbud, påske egg med andre ting havner i handlekurv sammen med 4 pakker Swiffer.

I kasse registreres telefonnummer for å få rabatt og varene betales. Fikk hun rabatt, nei ... og for å bevise tilbudene må hun inn i butikken ta bilde av tilbudsplakat så tilbake for å få trekt ut rabatt på Swiffer og køen vokser i kassa.

Vel ute i bilen går hun gjennom kassalappen, hun har heller ikke fått rabatt på øvrige tilbudsvarer. Inn igjen og samme runde, nye bilder og varer krediteres og rett tilbudspris blir registrert for betaling.

Hun spør da betjening hvordan dette er mulig da telefonnummer har vært brukt x antall ganger før, det må være feil ved telefonnummer ta kontakt med Rustad kundeservice er det hun får til svar ... ok.

Det opprettes kontakt med Rusta kundeservice dagen derpå, alt ok der ... ta kontakt med butikken.

Ville det vært feil på medlemskap eller telefonnummer når hun blir henvist til butikken igjen …

Du snakker, maken til kundebehandling.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM på tilbudssiden i en begrenset periode …

Legg inn av Bjerknez »

Jeg hadde en lignende episode på Jula ved kjøp av en batteridreven gressklipper på vegne av modern. Denne var på tilbud (husker ikke pris) men la oss si den kostet 5.990,-

I tilbudet står det klart at batteri og lader følger med. Jeg går inn i butikken og finner en pall med disse klipperne som er merket med "5.990" og modellnummer stemmer også i følge lappen.

Jeg tar den med til kassa og viser kvitteringen for kjøpet (jeg betalte den på nett med henting i butikk).

Men når jeg kom hjem, var det intet batteri og lader i pakken. Jeg kjørte tilbake til Jula...

På Jula fikk jeg beskjed om at batteri og lader måtte kjøpes utenom, men jeg tok med tilbudsavisen hvor det sto at dette skulle følge med til prisen. Da er det nok en trykkfeil fikk jeg beskjed om, noe dem også har helgardert seg med med liten skrift.

Den endte med at jeg kjørte hjem og demonterte klipperen, la den tilbake i esken og leverte den tilbake hvor jeg da brukte angreretten. Når jeg dukket opp med klipperen for å få tilbake pengene sa dem plutselig at jeg skulle få med batteri og lader. Da var det for sent. Jeg plasserte klipperen på gulvet forran disken og fikk tilbake pengene.

For meg blir dette fort en prinsippsak og der er jeg ganske hard. Jeg blir regelrett harm når noen prøver og lure meg. Det kab godt hende at skrivefeilen var reell. Jeg har ikke noe tro på at dette gjøres med vilje, men når dem blir gjort oppmerksomme på det så burde dem vertfall la feilen komme meg som kunde til gode. Vertfall ETTER at jeg har kjøpt produktet. Hadde dem sagt det i kassa før jeg kjøpte den eller lagt til en notis på nettsiden er det en annen sak, men når jeg måtte ut med 1.500 kroner til, hvor han bak disken nærmest sto der og himlet med øynene når han snakket med meg, så merket jeg at det dukket opp en ganske stor motvilje fra min side.

Når det gjelder Spinnin Wheel så er jo faktisk denne annonsen helt på grensen til ulovlig da vertfall ikke jeg klarer og finne veiledende priser som dem oppererer med på egne nettsider. Med forbehold om at andre forhandlere av samme sykkel oppgir veiledende priser.

Uansett spiller det egentlig liten rolle, da hovedpoenget er at man kan få sykkelen hvor som helst ellers for under veiledende pris.

Svar