Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | besøker MC-messen 2023...

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 05 mar 2023, 17:32
Bjerknez skrev: 05 mar 2023, 11:31 Hjemme igjen og våken etter gårsdagens strabaser. Alt i alt en meget oppegående kveld/dag. Det var alt for mye folk på messen. Jeg snakket med flere som hadde avslått kjøp av spesielt klær fordi det var for mye folk. Jeg var en av dem selv. Etter en og en halv time hadde jeg sett det meste og dro til hovedstaden.

Standen til MCOslo som solgte klær var et mareritt og komme gjennom og AGM standen var alt for trang og travel til at jeg gadd og legge igjen noen kroner der. Yamaha hadde skjønt det. Stor fin stand som heller ikke var overfyllt. Der var det behagelig og være. Triumph sin stand var også bra.

Alt i alt en meget fin kveld hvor den eneste investeringen jeg gjorde var en Magsafe batteribank og en god del transaksjoner via barer :knegg
Bra du advarte og at jeg så dette før jeg fant på å dra, hadde denne søndagen i tankene om jeg skulle dit.
Men nettopp det du skriver her er det jeg syns er slitsomt med messer, gå i kø, stå i kø på harde ofte betonggulv... blir sliten nesten bare av tanken :sk?
Skal uansett ikke ha noe ny sykkel siden jeg kjøpte eskeny sist sesong.
Skal man handle så kan man like godt gjøre det på nett. Man får jo kanskje ekstra rabatter på disse messene men så betaler man også penger for å komme inn og ikke minst det man bruker for å dra dit.

Derimot er disse messene fine hvis man er på utkikk etter ny sykkel men ikke helt vet hva man vil ha. Prøvesitting etc. av alle sykler er enkelt. Jeg kan heller ikke forestille meg at salg av nye motorsykler er det man bør gjøre på en messe. Alt for mye folk og støy.

Så for min del er disse messene en sosial greie og ikke et sted jeg nødvendigvis bruker så mye penger. Dem som tjener mest på disse messene er nok dem som selger mat og drikke vil jeg tro.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Bjerknez | besøker MC-messen 2023...

Legg inn av Kjellrf »

Bjerknez skrev: 06 mar 2023, 01:19
Gammelsmurfen skrev: 05 mar 2023, 17:32
Bjerknez skrev: 05 mar 2023, 11:31 Hjemme igjen og våken etter gårsdagens strabaser. Alt i alt en meget oppegående kveld/dag. Det var alt for mye folk på messen. Jeg snakket med flere som hadde avslått kjøp av spesielt klær fordi det var for mye folk. Jeg var en av dem selv. Etter en og en halv time hadde jeg sett det meste og dro til hovedstaden.

Standen til MCOslo som solgte klær var et mareritt og komme gjennom og AGM standen var alt for trang og travel til at jeg gadd og legge igjen noen kroner der. Yamaha hadde skjønt det. Stor fin stand som heller ikke var overfyllt. Der var det behagelig og være. Triumph sin stand var også bra.

Alt i alt en meget fin kveld hvor den eneste investeringen jeg gjorde var en Magsafe batteribank og en god del transaksjoner via barer :knegg
Bra du advarte og at jeg så dette før jeg fant på å dra, hadde denne søndagen i tankene om jeg skulle dit.
Men nettopp det du skriver her er det jeg syns er slitsomt med messer, gå i kø, stå i kø på harde ofte betonggulv... blir sliten nesten bare av tanken :sk?
Skal uansett ikke ha noe ny sykkel siden jeg kjøpte eskeny sist sesong.
Skal man handle så kan man like godt gjøre det på nett. Man får jo kanskje ekstra rabatter på disse messene men så betaler man også penger for å komme inn og ikke minst det man bruker for å dra dit.

Derimot er disse messene fine hvis man er på utkikk etter ny sykkel men ikke helt vet hva man vil ha. Prøvesitting etc. av alle sykler er enkelt. Jeg kan heller ikke forestille meg at salg av nye motorsykler er det man bør gjøre på en messe. Alt for mye folk og støy.

Så for min del er disse messene en sosial greie og ikke et sted jeg nødvendigvis bruker så mye penger. Dem som tjener mest på disse messene er nok dem som selger mat og drikke vil jeg tro.
Da jeg solgte motorsykler for 25 år siden, var helga etter messa den store dagen.
Jeg solgte 10 nye Kawasakier den lørdagen, og 3 brukte. Jobbet til kl 21 på lørdagskvelden for å gjøre klart papirarbeidet, siste kunden dro 18.30.
Stengte ikke kl 14.00 da, nei...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Ja, jeg tror ikke jeg ville gjennomført et kjøp på messen med så mye folk. Men som du sier så er det en fin plass for forhandlere og kunder og bygge relasjoner. :)

AGM sin stand synes jeg var alt for trang og det kokte av folk der. Jeg fikk en god rabattkupong av en «innkaster» og jeg hadde planer om å kjøpe meg en skinnjakke, men jeg orket ikke engang tanken på og stille meg i kø for å prøve jakker.

KiMedic
Innlegg: 188
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: Jakter ny..
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Bjerknez | besøker MC-messen 2023...

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev: 04 mar 2023, 21:04 Smugdrikker på toget. Føler meg gæærn i dag.

852A26AC-2857-4BA0-87CF-B699111DB8B8.jpeg
Se der ja :twothumbs: Det er jo øl fra rett borti høgget her jeg bor :prf
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | besøker MC-messen 2023...

Legg inn av Bjerknez »

KiMedic skrev: 06 mar 2023, 12:55
Bjerknez skrev: 04 mar 2023, 21:04 Smugdrikker på toget. Føler meg gæærn i dag.

852A26AC-2857-4BA0-87CF-B699111DB8B8.jpeg
Se der ja :twothumbs: Det er jo øl fra rett borti høgget her jeg bor :prf
Du tenker da sikkert på pilsen? :)

Bar slett ikke dum den der altså. Men så elsker jeg hveteøl også da :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Vil det si at du bor rundt Geiranger @KiMedic ? Eller har jeg missforstått?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

En litt "artig" opplevelse med android telefon i går. Jeg er jo blitt en svoren iPhone mann og selv om jeg har eid Android (Samsung) litt sporadisk både privat og i jobb gjennom de siste årene så har jeg aldri klart og bli overbevist av Android.

Fikk en ny android telefon jeg skulle sette opp for første gang.

Gud bedre så glad jeg er for at jeg har en iPhone privat :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Hadde egentlig planer om å børste støvet av Rocket'en til helgen, men ser nå at dette gjerne kan vente minst en uke til da det ikke akkurat er varmt ennå.

Så den skal få sove en liten stund til. Det er jo egentlig bra, for den trenger litt hvile nå før jeg setter i gang :knegg

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 08 mar 2023, 07:14 En litt "artig" opplevelse med android telefon i går. Jeg er jo blitt en svoren iPhone mann og selv om jeg har eid Android (Samsung) litt sporadisk både privat og i jobb gjennom de siste årene så har jeg aldri klart og bli overbevist av Android.

Fikk en ny android telefon jeg skulle sette opp for første gang.

Gud bedre så glad jeg er for at jeg har en iPhone privat :lol
Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Don’t care :lol :lol

Bare det funker :knegg

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Canutus »

Varmt nei, vi har lagt på 12-20blå i morgentemp hele uken :eh
Bjerknez skrev: 09 mar 2023, 06:42 Hadde egentlig planer om å børste støvet av Rocket'en til helgen, men ser nå at dette gjerne kan vente minst en uke til da det ikke akkurat er varmt ennå.

Så den skal få sove en liten stund til. Det er jo egentlig bra, for den trenger litt hvile nå før jeg setter i gang :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 10 mar 2023, 08:58 Varmt nei, vi har lagt på 12-20blå i morgentemp hele uken :eh
Bjerknez skrev: 09 mar 2023, 06:42 Hadde egentlig planer om å børste støvet av Rocket'en til helgen, men ser nå at dette gjerne kan vente minst en uke til da det ikke akkurat er varmt ennå.

Så den skal få sove en liten stund til. Det er jo egentlig bra, for den trenger litt hvile nå før jeg setter i gang :knegg
La oss håpe lengre vinter = lengre sommer…. :)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av SverreOlsen »

Var morsomt å bla litt, når en tenker på hvordan du hadde speed tripelen tidligere når eg leste, så over til bmw, en tur innom en tempo, og nå brått rocket 😅 har ikke bladd tilbake i tid og sett hva du har hatt. Men måtte tilbake og se bilder av det nya gliset, og litt av en sykkel 🤩🤤

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av lazyboy »

Må ikke glemme at alle har har hvert den ultimate sykkelen over alle sykler😂😂😂

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

SverreOlsen skrev: 11 mar 2023, 23:23 Var morsomt å bla litt, når en tenker på hvordan du hadde speed tripelen tidligere når eg leste, så over til bmw, en tur innom en tempo, og nå brått rocket 😅 har ikke bladd tilbake i tid og sett hva du har hatt. Men måtte tilbake og se bilder av det nya gliset, og litt av en sykkel 🤩🤤
Hehe, jeg hadde aller først en Yamaha XVS 1300 støpejernskomfyr av en cruiser, så en Street Triple R, så to BMW S1000R og nå Triumph :Rocket III GT :twothumbs:

Man bygger erfaringer underveis og den siste sykkelen man har er alltid det beste å jeg er er nok ikke alene der for å si det sånn :knegg

Spørsmålet nå er hva jeg skal kjøpe for å overgå Rocket ut fra kriteriene jeg har. Da må vertfall kriteriene endre seg. Jeg blir jo eldre jeg også og kanskje blir jeg såpass gammel at jeg jeg begynner å vurdere de store touring syklene til BMW, eller kanskje til og med en Gold Wing? Jeg aner ikke. Jeg vet bare at det ikke blir en GSA. :knegg

Kanskje vil jeg heller ha noe lettere og mer egnet til småturer.... å i et slikt tillfelle tenker jeg mer i retning Triumph Speed Twin 1200, BMW R nine T og den gaten der. Eller kanskje en mellomklasse sportstourer som feks. KTM 1290 GT eller noe.

Men i dag, er det Rocket som er den beste sykkelen :twothumbs:

Svar