Jepp. Moment er gøy
2.5L 167 hester og 221NM får alt annet til å føles som «moped».
Moment er viktigere enn hester ja. I stor grad.
Jepp. Moment er gøy
Ja, du har rett der. Etter sigende er den ikke så bra for passasjer, sitter ikke så bra og kjøreegenskapene blir visst dårlige. Men siden aldri har noen bakpå (kona liker ikke MC) så spiller det ingen rolle for meg. Og det løser også bagasjeproblemet siden baksete ledig til bag og trenger jeg ikke så mye bagasje siden alene heller. Men ser at kan være problem for andre og potensiell deal-breaker.JohnnyTh skrev: ↑08 mar 2023, 13:21 Rart det der. Triumph Scrambler 1200 er en utrolig stilig sykkel, den scorer høyt på utseendet. Men praktisk er den ikke for meg. Ser ikke ut som den er godt egnet for passasjer og bagasjeløsningene ser begrenset ut. Ikke noe jeg ville brukt på langtur. Men på samme måte som om noe er pent eller ikke så er jo det som er praktisk for en person ikke nødvendigvis praktisk for noen andre.
En slik som har polstring og jakke med knepping bak?
Skal bli interessant å se om det samme skjer med Guzzi'en...
Bare å stålsette seg og sette av god tid til godt voksne menn fortelle om sykkelen de kjørte som ung
Terskelen for å ta kontakt med en gråhåret middelaldring ++ med skjeggflette og en retroutseende Moto Guzzi er kanskje ganske lav .pingvin skrev: ↑08 mar 2023, 20:26Bare å stålsette seg og sette av god tid til godt voksne menn fortelle om sykkelen de kjørte som ung
Egentlig litt trist med alle de som solgte MCen når stiftet familie og aldri tok det opp igjen. Litt sørgelig når folk bare lever på gamle minner. Selv om for noen vært bevisst valg å slutte og kjøre sykkel og noe de føler seg ferdig med, går visstnok an å ha et nokså fullverdig liv uten MC (sier de) :)
AJ skrev: ↑08 mar 2023, 19:05Skal bli interessant å se om det samme skjer med Guzzi'en...
Stelvio'en jeg hadde fikk i hvert fall mye oppmerksomhet og folk vegret seg ikke for å ta kontakt for en MC-prat. Og det er jo alltid hyggelig :) .
Hva gjelder 1290'en jeg har så har jeg enda til gode å oppleve at noen kommer bort og er nysgjerrige på denne. Så denne er nok gansk uinteressant for de fleste.
Og det er helt greit det også .
Måtte google litt og du har litt rett, KTMs første MC kom i 1951 mens Guzzis i 1921 og Triumph så tidlig som 1905.
Jo'a...Bjerknez skrev: ↑10 mar 2023, 17:55 Her er en video som kan være verdt en titt. Tøffe sykler på hver sin måte.
https://youtu.be/JAfmxGjEYaE
Direkte test er det vel ikke, men tre personer med hver sin mening om de forskjellige syklene. I mine øyne er Triumph'en den soleklare vinneren. Men det kom kanskje ikke som noen overraskelseAJ skrev: ↑10 mar 2023, 18:07Jo'a...Bjerknez skrev: ↑10 mar 2023, 17:55 Her er en video som kan være verdt en titt. Tøffe sykler på hver sin måte.
https://youtu.be/JAfmxGjEYaE
Skal ta meg tid til å se videoen senere. Selv om den har med V7 III og ikke V7 850 i denne samkjøringstesten...