Etter ett år med Honda Wave fikk jeg nyss om at det sto en pent brukt Honda Phantom hos en forhandler i Lopburi. Etter å ha kjørt de rundt 10 milene dit ble skuffelsen stor når de kunne fortelle meg at den sykkelen var solgt dagen i forveien. Innehaveren pekte så på en rød helt ny cbr 250 som sto i butikken. Han kunne gi meg en god pris på den. Jeg dro på det jeg hadde jo tenkt meg en mer "gubbe" sykkel. Jeg prøvesatt og den var faktisk ganske god å sitte på. Hvis jeg ville prøve så kunne jeg få teste sykkelen hans, sa innehaveren. Etter en 15 minutters tur var jeg overbevist. Jeg tar den, sa jeg, men du må ta Waven i innbytte og jeg må den i dag. Det var nemlig bare 2 dager igjen av denne ferien. Joda det skulle de ordne, den er klar om en times tid sa han. To mekanikere begynte å klargjøre min nye sykkel, mens jeg gikk i banken for å ta ut penger. Jeg fikk også en grei pris på Waven.
DSCN1536.JPG
Røde ble klargjort
Det ble starten på ett lang vennskap, Røde som den ble døpt sviktet aldri og vi hadde mange flotte turer sammen. Med toppboks og tankveske og frua bakpå var det en vesentlig oppgradering fra Waven.
DSCN1574.JPG
CBR'en var behagelig å kjøre hadde for meg en helt grei sittestilling. Den hadde heller ikke noe problem med å følge trafikken verken på motorvei eller i lange stigninger. Selvsagt måtte den kjøres aktiv, men med det rette turtallet leverte den lille endunkeren greit med power.
På denne tiden hadde jeg 800 vfr i Norge så sammenlignet med den var selvsagt cbr'en sløv, men den var ypperlig til mitt bruk.
Lengste dagsetappe på denne var 600 km på en dag med bagasje og frua bakpå. Joda den turen kjente jeg i rompa da sykkelen ble parkert for natta.
De første 6 - 7 månedene etter at jeg flyttet hit var den faktisk det eneste kjøretøyet vi hadde.
I 2018 kjøpte en kamerat en Honda 500x som jeg selvsagt takket ja til å prøve. Etter dette meldte behovet seg for litt mer krefter og jeg begynte så smått å tenke på en annen sykkel. Jeg var også blitt kjent med andre som kjørte store sykler. Selv om Røde og jeg fikk være med de store gutta på tur vokste trangen til noe større og kraftigere seg stadig større. En dag hadde jeg også en kjøper til Røde, dermed var det avgjort jeg skulle ha større sykkel.
Jakten kunne starte.
Her kan dere lese on Honda Phantom
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Phantom
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.