
Veteranmotorsykkel tråden
-
- Innlegg: 3328
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
- Sted: Lillestrøm
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Har sett det er flere som har mc i stua @MGR1 

Sist redigert av dypen den 23 jan 2023, 11:53, redigert 1 gang totalt.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900
-
- Innlegg: 3328
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
- Sted: Lillestrøm
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Her har vi en Z1300 med sidevogn og «long range» bensin tank …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 35533
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Denne kan jeg ikke si, med min beste vilje, ser veldig bra ut


________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
- Innlegg: 3328
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
- Sted: Lillestrøm
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Men veldig sjelden @AJ 

dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 35533
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Det vil jeg tro. Uten at det hjelper meg i å se på denne som noe annet enn en ubetydelig parentes i MC-historien...

________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

-
- Innlegg: 7192
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Min motorsykkel: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Fordel å ikke lage for mye av skrot.

Samme som disse fantastiske prisene man oppnår for en del "gammal skit"-hadde de vært så bra hadde de laget de ennå.
Masse gammel morro synes jeg-dog ikke de mest "kjente" men heller de rare konstruksjonene teknisk.
Men det er jo vanskelig å prissette menneskelig dårskap.

"Neste generasjon" kjører nok mye av disse "klassikerene" på dynga da markedet blir sakte borte.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 3328
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Min motorsykkel: 1290SAS KZ900 Z1A900
- Sted: Lillestrøm
Re: Veteranmotorsykkel tråden
AJ skrev: ↑14 okt 2011, 19:15 Tenkte det var på tide med en tråd om veteransykler hvor vi kan post bilder og annen info om veteransykler vi kjenner til.
Og med et mener jeg sykler som vi vet noe eier. Dvs. at det ikke har så mye for seg å finne bilder på nettet og legge ut her.
Tråden er ment å skulle handle om sykler som eierne har et forhold til, enten som restaureringsprosjekter, originalsykler eller ferdigrestaurerte veteransykler.
Jeg kjenner til flere og har postet bilder av noen her på MCsiden.no i andre tråder. Kommer til å finne igjen bilder av disse og legge ut i denne nye tråden etter hvert.
Men siden jeg i daq var på Jevnaker for å lage en sak om en sykkel jeg visste veldig lite om på forhånd, en NSU fra 1953, begynner jeg likesågodt tråden med nettopp denne artige og på mange måter nyskapende sykkelen i sin tid. Teknisk veldig spennende på mer enn en måte...
Bildene ble dessverre borte etter oppdateringen tidligere i år (2016)
Ca. 150 kg, ensylindret 250 kubikker med 18 HK, motor som bærende el av konstruksjonen + setedemper og skjult midtstøtdemper, faktisk!
Og en fantastisk flott motorlyd![]()
Hadde ikke lest første innlegget her men da er intensjon med tråden kjent …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 35533
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Min motorsykkel: KTM 1290 SA S, ('18), KTM 390 Duke ('21)
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Veteranmotorsykkel tråden
Denne tråden ble vel ikke akkurat slik den var tenkt å være. Er selv blant de som ikke har fulgt intensjonen med tråden...


Gammel er den blitt også med de svakhetene det innebærer. Spesielt bruken av eksterne bildebanker, som ikke lenger er tilgjengelig i tillegg til internbildedatabasen fra mange år tilbake ikke lot seg redde da forumet måtte gjennom høyst nødvendige oppdateringer for ikke å havne på den historiske skraphaugen for sosiale medier...

Men det er ikke for sent å "redde" tråden ved å følge intensjon i åpningsinnlegget fra nå av...

________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan du Vippse til 513578. Alle bidrag mottas med stor takk!
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
