Snø og vinter …

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snø og vinter …

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 07 jan 2023, 15:31
dypen skrev: 07 jan 2023, 15:04 Hvorfor skal du vabbe i dyp snø når du skal fylle opp fuglebrettet med godsaker :)
Så sant som det er skrevet, selvølgelig. Det samme med kommentareren om avstanden til huset som ble nevnt i annet inn legg. Noe vi som er vokst opp ute på bygda utmerket godt kjenner til når man legger ut mat til fuglene på vinterstid.

Lattervekkende for enkelte, javel. Men det får så være. Kanskje vedkommende som fikk trimmet lattermusklene av dette tror vi måkte en sti fra til brettet gjorde fior at fuglene letteres skulle komme fram :scratch ?
Kan nesten virke slik... :-k
Tror du tok latteren min litt for personlig AJ. Just saying :-k

Nei, jeg tror ikke du måkte en sti slik at fuglene kunne spassere ut til brettet. Jeg ble bare litt lattermild over at noen faktisk gidder og måke såpass med snø for å fore fugler. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Snø og vinter …

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 07 jan 2023, 15:53
Tror du tok latteren min litt for personlig AJ. Just saying :-k

Nei, jeg tror ikke du måkte en sti slik at fuglene kunne spassere ut til brettet. Jeg ble bare litt lattermild over at noen faktisk gidder og måke såpass med snø for å fore fugler. :)
Tar det på ingen måte personlig. Er bare ganske forundra over at noen syns det er nærmest lattervekkende å måke en liten sti på 2-3 meter i opptil 70 cm. snøhøyde fpr å gjøre det så lettvint som mulig å komme til for å legge godsaker på brettet, som @dypen så treffende skrev.

Men så vet vi jo at du er en underlig skrue :terge :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snø og vinter …

Legg inn av Bjerknez »

At jeg er en underlig kar kan jeg fint leve med :lol

Jeg er bare en som hater snø, og jo mer jeg slipper og måke jo bedre er det. Jeg måker en sti bred nok som jeg kan gå på og hvis jeg MÅ måke oppkjørselen så ringer jeg enten en kompis med traktor eller så tar jeg det med snøfreseren.

Så for meg er det litt artig når jeg ser andre mer eller mindre ser dette som en sosial fritidssyssel.

Men siden du bor der du bor, så regner jeg jo med at snø og arbeid rundt dette er mer godtatt hos deg enn det er hos meg. :)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Snø og vinter …

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 07 jan 2023, 15:02
Bjerknez skrev: 07 jan 2023, 14:53
AJ skrev: 07 jan 2023, 14:53
Bjerknez skrev: 07 jan 2023, 14:36 Haha, jeg smilte godt når jeg så du hadde tatt deg bryet med å måke deg vei ned til fuglebrettet :lol
Det var nok ikke jeg som gjorde det, men kjerringa... ;)
Synes uansett det var litt morsomt :P
Mye mange synes er morsomt.
Selv smiler jeg godt av alle de jeg ser som er ute og lufter bikkjene sine i snøværet vi har nå om dagen. Kroppsspråket til de fleste hundeeiere er det nesten ikke mulig å ta feil av, der de lettere lutrygget "henger i stroppen" etter bikkjene sine, mens de nok aller helst skulle vært et annet sted... :knegg .
Kroppspråket til eier, men også til enkelte hunder, oftest en del av de mindre hundene. Helt tydelig at bikkja også vil hjem fortest mulig i noen tilfeller :D

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Snø og vinter …

Legg inn av mekkern »

Kjørte freser et par timer i dag så det er ryddig før is-morroa.. :roll
Og så sprakk frontruta på bilen i gårsdagens steinsprut. jippi.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Snø og vinter …

Legg inn av ErikW »

Koser meg med snømåking både med skuffe og freser og gjør det litt forstrøkent. Har mye å frese på her.
Koser meg med å lufte begge mine små hunder uansett vær, men har ikke dårlige klær.
Herlig å se at AJ m/frue tar seg av dyra våre og trivelig er det også.

@Bjerknes, egentlig ufattelig mye du hater og må ytre frem du ikke liker, så blir litt mye for meg noen ganger dessverre. Trenger ikke ha en mening skrevet ned med alt. Beklager :crazy:

Hater, snø, telt, hotell, regn, måke snø, GS og alt annet enn det du har sjøl :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snø og vinter …

Legg inn av Bjerknez »

ErikW skrev: 08 jan 2023, 22:31 Koser meg med snømåking både med skuffe og freser og gjør det litt forstrøkent. Har mye å frese på her.
Koser meg med å lufte begge mine små hunder uansett vær, men har ikke dårlige klær.
Herlig å se at AJ m/frue tar seg av dyra våre og trivelig er det også.

@Bjerknes, egentlig ufattelig mye du hater og må ytre frem du ikke liker, så blir litt mye for meg noen ganger dessverre. Trenger ikke ha en mening skrevet ned med alt. Beklager :crazy:

Hater, snø, telt, hotell, regn, måke snø, GS og alt annet enn det du har sjøl :lol
Det er også ufattelig mye jeg liker som jeg også poster om. Men det legges så klart ikke så godt merke til :knegg

Men en ting kan jeg si at jeg liker med vinteren. Man setter mer pris på sommeren. Så sånn sett er det bra at den er her :thumleft

Du trenger forøvrig ikke å beklage :thumleft

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Snø og vinter …

Legg inn av ErikW »

Bjerknez skrev: 08 jan 2023, 22:36
ErikW skrev: 08 jan 2023, 22:31 Koser meg med snømåking både med skuffe og freser og gjør det litt forstrøkent. Har mye å frese på her.
Koser meg med å lufte begge mine små hunder uansett vær, men har ikke dårlige klær.
Herlig å se at AJ m/frue tar seg av dyra våre og trivelig er det også.

@Bjerknes, egentlig ufattelig mye du hater og må ytre frem du ikke liker, så blir litt mye for meg noen ganger dessverre. Trenger ikke ha en mening skrevet ned med alt. Beklager :crazy:

Hater, snø, telt, hotell, regn, måke snø, GS og alt annet enn det du har sjøl :lol
Det er også ufattelig mye jeg liker som jeg også poster om. Men det legges så klart ikke så godt merke til :knegg

Men en ting kan jeg si at jeg liker med vinteren. Man setter mer pris på sommeren. Så sånn sett er det bra at den er her :thumleft

Du trenger forøvrig ikke å beklage :thumleft
Det legger jeg absolutt merke til også :thumleft

Svar