Fjerne tankpad

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 06 okt 2022, 22:51 Det har ikke løst seg riktig enda.
Jeg har fjernet " karbonplastikken" og det meste av lim under.
Skal kjøpe en boks med dekalfjerner fra Biltema og rense vekk resten av limet.

Men så det store spørsmålet

Hvor får man tak i en ordentlig tank pad ?
Ikke noe plastskit, men en av gummi
Den trenger ikke å rekke helt frem til tank lokket, det er nok om den dekker bakenden av tanken.
1. varm opp limrestene som er igjen. Ikke mye, men med varme så blir dem lettere og fjerne med en limfjerner.
2. spray på limfjerneren fra Biltema å la den ligge i noen minutter. Da skal det bare være og tørke limrestene av med fuktig klut/papir.

Skal du ha skikkelige tankpads så er det gummi som gjelder. Gjerne litt tykke. Merk at disse bør varmes opp med varmluftpistol før dem festes til tanken. Dette for å gjøre dem mer fleksible og for å "aktivere" limet og gjøre det mer klebrig. Har gjort dete på alle syklene mine selv. Også på Rocketen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Bjerknez »

Slik ser tank padsen ut på Rocket. Ganske tykke tankpads som holder beina borte fra tanken og gir god friksjon.
CC59164D-DC01-4C57-85CE-AD9EB9FFFEE2.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Jompa »

20221010_203456.jpg
Løsninga ble Label Off fra Biltema.
Spray på, la det virke noen minutter og gnikk bort limrestene med ei fille.
En gammel håndduk gjorde nytta for min del.
Lakken ble litt matt etter behandlinga men det får bli vinter pusling.....
20221010_203313.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Bjerknez »

Litt lett polering vil nok få opp glansen igjen. Ut fra hva jeg ser så fjerner man alle disse småripene i tanken ved polering. En medium cut polish (en såkalt allround polish) og en medium cut pad gjør nok susen. Det er neesten så det klør litt i fingrene.... :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 10 okt 2022, 20:54 Litt lett polering vil nok få opp glansen igjen. Ut fra hva jeg ser så fjerner man alle disse småripene i tanken ved polering. En medium cut polish (en såkalt allround polish) og en medium cut pad gjør nok susen. Det er neesten så det klør litt i fingrene.... :)
Æ kan jo sende sykkelen sørover til deg.
Billig frakt med litauiske trailere. =; =;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 10 okt 2022, 20:58
Bjerknez skrev: 10 okt 2022, 20:54 Litt lett polering vil nok få opp glansen igjen. Ut fra hva jeg ser så fjerner man alle disse småripene i tanken ved polering. En medium cut polish (en såkalt allround polish) og en medium cut pad gjør nok susen. Det er neesten så det klør litt i fingrene.... :)
Æ kan jo sende sykkelen sørover til deg.
Billig frakt med litauiske trailere. =; =;
Spørs nok om ikke du sparer noen kroner på å gjøre dette selv da gitt :knegg
Dessuten vil du vel ha den tilbake igjen også....? :knegg

Du kan vinterlagre den hos meg, men da må Rocketen stå ute. Og da skal jeg si deg at det ikke blir billig :lol

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Domino »

Jeg har noen gamle klistremerker på gaffelbeina jeg gjerne tar bort. Er Label Off basert på stoffer man helst ikke vil ha på bremseskivene? Så man må dekke til skivene før bruk. Eller er det bare tut og kjør? Man kan jo så klart gi skivene en omgang med bremserens etterpå uansett...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 11 okt 2022, 11:07 Jeg har noen gamle klistremerker på gaffelbeina jeg gjerne tar bort. Er Label Off basert på stoffer man helst ikke vil ha på bremseskivene? Så man må dekke til skivene før bruk. Eller er det bare tut og kjør? Man kan jo så klart gi skivene en omgang med bremserens etterpå uansett...
Litt usikker, men Label Off er basert på citrus og lukter deretter. Tipper høy PH verdi. Hva dette gjør med bremseskiver skal ikke jeg svare på...

Husk at Label Off fjerner limrester etter klistremerker etc. og trenger som oftest ikke gjennom selve klistremerke. Man må prøve å dra det av først. :)

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av mekkern »

Sitrus rens/label off er noe vi brukte for å rengjøre flenser og annet på subsea utstyr på Kværner så det er nok ok for bremseskiver også. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Domino »

Bjerknez skrev: 11 okt 2022, 15:36 Husk at Label Off fjerner limrester etter klistremerker etc. og trenger som oftest ikke gjennom selve klistremerke. Man må prøve å dra det av først. :)
Da får man vel ta en runde med varmluftpistol først og se om man får av selve klistremerket.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fjerne tankpad

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 11 okt 2022, 20:12
Bjerknez skrev: 11 okt 2022, 15:36
Husk at Label Off fjerner limrester etter klistremerker etc. og trenger som oftest ikke gjennom selve klistremerke. Man må prøve å dra det av først. :)
Da får man vel ta en runde med varmluftpistol først og se om man får av selve klistremerket.
Ja, det er slik det bør gjøres tror jeg. :thumleft

Svar