En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Legg inn av Olav K »

ErikW skrev: 03 okt 2022, 00:04
Olav K skrev: 02 okt 2022, 22:02
ErikW skrev: 02 okt 2022, 21:31 En test tur i dag. Meget meget overasket over hva 650 kubikk og 50 hester gir. >Går som bare det. Meget god å kjøre, gode bremser, samt gøy på grus. Må ha nye dekk for grus og har blitt anbefalt TKC 80 foran og Metzler Karoo3 bak.
Continental TKC80 bak slites fort pga høye forholdsvis små knaster.

Noen med erfaringer og anbefalinger på dette

IMG_1181.jpg
Hadde en slik Dakar Liten (650)som jeg restaurerte.
Fin liten sykkel som har skuddsikker motor og en liten dæsj med punch :thumleft
Men:...
Karoo 3 bak? Den som har anbefalt det kan umulig ha kjørt mye grus!?
Min er erfaring med Karoo 3 er at det mangler sideveis grep når det blir ånkli glatt (gress/jord/leire)
Jeg er villig til å betale penger for å slippe å kjøre Karoo 3 igjen. Og ikke er det spesielt holdbart heller (min erfaring på 1200ccm)
Ville heller prøvd den nye varianten Karoo 4, og om det kun er grusveger som er målet, evt Conti TKC70 Rocks.
Anakee Wild er jo også et grovt dekk som er overraskende bra på asfalt.
Kjører mye grus han med BMW Xchallenger’n. Han sier også at sideveis grep er slik du siterer.
Mye bra tester av Mutasjon E-07. Mange teateranmelder detog anbefalinger fra 1200GS kjørere på YouTube. Får bra kritikk.
Det blir jo alltid endel asfalt til og fra også. Jeg har min F900XR, så Dakaren vil være grus sykkelen.
Mitas E07 er et bra allrounddekk.
Har sett det brukt under AdventureDays i Safsen, på såkalte "Advanced Tempo" turer. Og da går det unna, kan jeg love, spesielt om man har den "rette" turlederen.
Personlig hadde jeg nok valgt TKC80 framme og bak, det er bra til det meste og ikke støyer det noe spesielt heller (til å være knastedekk)
(henger nok noe sammen med at jeg har kjørt på det i mange år, både på XT'ene mine, og ikke minst på StorTiger og GSA)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ErikW
Innlegg: 695
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Legg inn av ErikW »

Olav K skrev: 03 okt 2022, 07:48
ErikW skrev: 03 okt 2022, 00:04
Olav K skrev: 02 okt 2022, 22:02
ErikW skrev: 02 okt 2022, 21:31 En test tur i dag. Meget meget overasket over hva 650 kubikk og 50 hester gir. >Går som bare det. Meget god å kjøre, gode bremser, samt gøy på grus. Må ha nye dekk for grus og har blitt anbefalt TKC 80 foran og Metzler Karoo3 bak.
Continental TKC80 bak slites fort pga høye forholdsvis små knaster.

Noen med erfaringer og anbefalinger på dette

IMG_1181.jpg
Hadde en slik Dakar Liten (650)som jeg restaurerte.
Fin liten sykkel som har skuddsikker motor og en liten dæsj med punch :thumleft
Men:...
Karoo 3 bak? Den som har anbefalt det kan umulig ha kjørt mye grus!?
Min er erfaring med Karoo 3 er at det mangler sideveis grep når det blir ånkli glatt (gress/jord/leire)
Jeg er villig til å betale penger for å slippe å kjøre Karoo 3 igjen. Og ikke er det spesielt holdbart heller (min erfaring på 1200ccm)
Ville heller prøvd den nye varianten Karoo 4, og om det kun er grusveger som er målet, evt Conti TKC70 Rocks.
Anakee Wild er jo også et grovt dekk som er overraskende bra på asfalt.
Kjører mye grus han med BMW Xchallenger’n. Han sier også at sideveis grep er slik du siterer.
Mye bra tester av Mutasjon E-07. Mange teateranmelder detog anbefalinger fra 1200GS kjørere på YouTube. Får bra kritikk.
Det blir jo alltid endel asfalt til og fra også. Jeg har min F900XR, så Dakaren vil være grus sykkelen.
Mitas E07 er et bra allrounddekk.
Har sett det brukt under AdventureDays i Safsen, på såkalte "Advanced Tempo" turer. Og da går det unna, kan jeg love, spesielt om man har den "rette" turlederen.
Personlig hadde jeg nok valgt TKC80 framme og bak, det er bra til det meste og ikke støyer det noe spesielt heller (til å være knastedekk)
(henger nok noe sammen med at jeg har kjørt på det i mange år, både på XT'ene mine, og ikke minst på StorTiger og GSA)
Var mye skrivefeil i mitt siste innlegg Olav K, men du forsto det jo :twothumbs:
Det er fint med forum og når du skriver TKC80 og selv har brukt det så er det jo slikt man vil høre, så spørs om ikke det blir valget ja,
I dag står det Haidenau K60 på, men de er litt slitt. Fått kjørt litt med de og virker være bra de å.

Du har ikke noe utstyr igjen fra din Dakar da?

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Legg inn av JoeHugin »

dypen skrev: 01 okt 2022, 20:28 Dakar’n må du ta en tur med i vinter ;) Grattis med sykkel og ikke minst løftebord :thumleft Ser mitt Jula Løftebord må du ut med 7k for, det du har der må du vel ut med litt til for …
8400 ☺️

https://gasolin.no/mc-l-ftebord-cml-450.html

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Legg inn av FredrikE24 »

Om du finner en fin BMW K1300S Motorsport(en 30th Anniversary Edition kan også gå ann) i Sverige kan du jo gi meg beskjed.

ErikW
Innlegg: 695
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Legg inn av ErikW »

FredrikE24 skrev: 08 okt 2022, 16:44 Om du finner en fin BMW K1300S Motorsport(en 30th Anniversary Edition kan også gå ann) i Sverige kan du jo gi meg beskjed.
Skal følge med jeg. Hvilke årsmodeller er disse i?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Legg inn av FredrikE24 »

2015 er siste utgave og den som er mest ønskelig(i motorsport edition), men selve K1300S kom vel i 2009. Jo senere jo bedre. Ser jo at de er mer ålreit priset i Sverige.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: En liten tur til Sverige og hentet en MC igjen.

Legg inn av haakeik »


Svar