Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Driver og pusler med denne batteri overvåknings modulen jeg startet på for en liten stund siden og føler jeg nærmer meg mål.

Kort fortalt er dette en modul som inneholder en Wemos D1 Mini mikrokontroller som er satt opp til å kjøre både på batteridrift og USB drift. (enten eller). Denne skal bruke maks (peak) 170mA når den er i bruk og ca. 20uA (mikroampere) når den ikke er i bruk. Denne er programmert til å våkne til live fire ganger om dagen for å sjekke temperatur og spenning på batteriet og sende informasjonen rett inn i en app.

Kjekt og ha når man skal lagre sykkelen ett sted hvor man ikke har tilgang til den hele tiden eller kanskje langt hjemmefra etc.

Det foreløpige kretskortdesignet ser slik ut og størrelsen på krestkortet er 60 x 60 mm.
battery board.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Da er hovedvasken av Rocket'en unnagjort etter forumtreff turen. Raketten var bra skitten etter denne turen og spesielt etter en fuktig hjemmovertur.

Den har stått uvasket i garasjen siden det og jeg har kun brukt den en dag på jobben. Da fikk jeg så hatten passet av kollegaene mine. Dem trodde jeg hadde sklidd helt ut og mistet helt grepet når dem så sykkelen.

Så nå har jeg tatt grep.

2 timer er brukt på selve hovedvasken. Nå gjenstår flere timer med "detailing" og annet kos :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Da er hovedvasken av Rocket'en unnagjort etter forumtreff turen. Raketten var bra skitten etter denne turen og spesielt etter en fuktig hjemmovertur.

Den har stått uvasket i garasjen siden det og jeg har kun brukt den en dag på jobben. Da fikk jeg så hatten passet av kollegaene mine. Dem trodde jeg hadde sklidd helt ut og mistet helt grepet når dem så sykkelen.

Så nå har jeg tatt grep.

2 timer er brukt på selve hovedvasken. Nå gjenstår flere timer med "detailing" og annet kos :)
Da ble jeg før deg Bilde
Jeg kom hjem tirsdag 14:30 omtrent, og før kl 16 var bagasjen pakket ut og sykkelen vasket.
Men vasken tok neppe mer enn 10 minutt da BildeBilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe. 10 minutter er bedre enn ingenting, men å kalle det vask blir i mitt hode en overdrivelse :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten luftetur i fint overskyet vær i fin temp.
AE745E3E-E528-4044-A747-C07409546460.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Domino »

Jeg så faktisk to raketter på Heia (stor rasteplass på E6) forrige torsdag. Det var noe over 100 sykler der. Stor overvekt av HD og Goldwing. Endel GS'er. Og faktisk hele to raketter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 28 aug 2022, 20:44 Jeg så faktisk to raketter på Heia (stor rasteplass på E6) forrige torsdag. Det var noe over 100 sykler der. Stor overvekt av HD og Goldwing. Endel GS'er. Og faktisk hele to raketter.
Jeg har faktisk hvis jeg husker riktig kun sett en eneste Rocket langs veien i år og ironisk nok var det her i mitt nærområde på vei hjem fra jobb. Faktisk helt lik min også. En Rocket GT.

Men han var litt ivrigere på gassen enn meg så han forsvant fort. Jeg er nok litt for glad i førerkortet blitt og jeg vet også akkurat hvor politiet pleier å stille seg opp :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte meg denne lille saken som er en mini presisjonspen for sliping, kutting av småting. I mitt tillfelle vil den bli brukt til å kutte baner på kretskort, skjære av små skruer etc.

Kostet meg 42 kroner fra Kina og selges for 3-400 kroner over disk i diverse butikker. Til den prisen gjør det liksom ikke så mye om den tar kvelden heller. Men de som har testet den har vært dornøyde med den.

Denne er dog bygget for presisjon og er ikke en dremel utfordrer. Til det er den for svak. Størrelse på pennen er omtrent som en liten sprittusj. Den har krefter nok til å kutte veldig tynne aluminiumsplater, bore hull i kretskort, lett avdekke samt kutte baner på kretskort etc.

Pennen er oppladbar (USB-C)
F48E91B1-4378-4BCD-866F-62C1905AA495.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Var som nevnt i en annen tråd her en tur på Tyrigrava i går. Det var en veldig kjapp visitt for min del og dro etter ca. en halvtime da jeg måtte relativt kjapt hjem igjen.

Jeg så det sto to Rocket'er til høyre der jeg kjørte inn på plassen, men bortsett fra disse to var det bare min som jeg kunne se. Befriende og vite at ikke alle kjører lik sykkel synes jeg.

GSA'er og andre random adventure sykler og MT09'er etc. krydde det av og de som kjørte en slik har nok forstått at skal man skille seg ut med en slik så må man gå drastisk tilverks med ekstrautstyr og ettermarkedsmonteringer. Noe så greit ut, mens andre ting så ganske merkelig ut.

En MT09 kom med rosa lakkert potte, mens andre hadde sotet fremlykten og enkelte hadde lagt alle pengene sine i at den skulle bråke mest mulig. Selvsagt snakker vi nok som oftest den yngre garde her. Tydelig hvem som er kjøpegruppen til slike sykler.

Jeg skimtet også en Triumph Speed Twin 1200 i det fjerne, i den andre delen av plassen. Fortsatt en sykkel jeg er meget svak for. Det er den eneste sykkelen jeg på nåværende tidspunkt kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt noe annet. :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av mekkern »

Har du en link på den slipepennen? Sånt småtteri er kjekt👍
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Domino »

Den kan vel også brukes til å merke ymse eiendeler med f.eks. navn og telefonnummer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Søk på «MaAnt D1» på aliexpress.

Da får du opp pennen. Du får den i foskjellige størrelser. Kun pennen får du fra 42 kroner +frakt og moms som betales i kassen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Eller du kan kjøpe den samme pennen her for 29 dollar +frakt og evt. moms og fortollingsgebyr etc.

https://northridgefix.com/product/grind ... -operated/

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Toalmar »

Bjerknez skrev: 01 sep 2022, 11:13 Søk på «MaAnt D1» på aliexpress.

Da får du opp pennen. Du får den i foskjellige størrelser. Kun pennen får du fra 42 kroner +frakt og moms som betales i kassen.
Takk for tipset, da er det en på vei til meg :)
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Fomler rundt i furtebua!

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 01 sep 2022, 19:51
Bjerknez skrev: 01 sep 2022, 11:13 Søk på «MaAnt D1» på aliexpress.

Da får du opp pennen. Du får den i foskjellige størrelser. Kun pennen får du fra 42 kroner +frakt og moms som betales i kassen.
Takk for tipset, da er det en på vei til meg :)
Det var så lite :)

Merk at dette ikke er en Dremel erstatter. Til det er den for svak. Men har testet den litt og den kutter fint tynne gjenstander etc. men denne er kun til presisjonsjobber. Jeg vil bruke den til å fjerne baner på kretskort og generelt til elektronikk.

Du kan se en review av den her:
https://youtu.be/pSuaS11QeWY

Svar