...
Men jeg skal ikke påstå at svaret mitt er helt iktig, men slik jeg forstår det så er den mest effektve teknikken for å spare drivstoff å gi bånn gass for så å slippe gassen helt mens kjøretøyet går sakte ned igjen i fart, For så å i bånn gass igjen.
Man har mest økonomisk forbruk når man spesifisk
A. Kjører med gassen helt åpen og
B. Motoren har rundt 2500rpm (litt avhengig av motor, baseline for 2500rpm er litt større kubikk enn 50-150cc som jeg siterer nedenfor)
Siden man gjerne ikke kan gjøre dette helt effektivt, fordi man burde da også kjøre i maks gir (problemer med loven her), funker pulse and glide bedre i praksis. Man ser ofte disse her bildene på mange forskjellige studier (dette er veldig forenklet, da, men skal funke)
fuel-efficiency-constant-speed-graph.jpg
Generell, litt gamlere studie
Brake-Specific-Fuel-Consumption-comparison-between-PFI-and-GDI-system.png
Leste feil - denne sammenligner EFI metoder for 50-150cc.
Lenke
Ett problem oppstår med carb (om man ikke har en elektronisk cut off valve), fordi det sendes jo bensin inn selv om du sitter på idle!
Det blir raskt mer effektivt å gå opp i litt høyere rpm og fart, dra inn clutch, skru av motoren, og coaste til en lav fart, for å deretter gjenta prosessen.
Med elektronisk innsprøyting er det så enkelt som du beskriver det, så lenge man følger BSFC chart for din egen MC (eller en med litt lik motor), og prøver å få en gjennomsnittlig rpm rundt den mest effektive.
Forresten, så kommer Ryan to the rescue.
https://youtu.be/IFANWojM8LU
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.