GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Glad i å bestille..men ikke i å vente!

Legg inn av Globe »

](*,) venter på pakke fra Amentio.

Satt å klødde i kjøpsfingeren den 7. april, har handlet på dette nettstedet tidligere og har noe blandet erfaring med leveringsdyktigheten deres. Bl.a. noe fotoutstyr som de ikke greide å skaffe...fikk pengene tilbake...så tapte ikke noe på det...men det tok laaaang tid før det ble ordnet.

Så; denne gangen sendte jeg dem en epost først, varen jeg skulle ha, Garmin Zumo 660, stod med 5 stk. på lager, men ville ha dette bekreftet. Dagen etter fikk jeg svar, kort og presist:

Bilde

Flott, trykte på kjøpsknappen, logget på, og etter noen tastetrykk er varen bestilt og betalt. Bekreftelse dukket opp på epost, som forventet, noen minutter senere.

Dagen etter, ny epost, varen er merket med grønn tekst: sendes straks, påfølgende mandag, ny epost, grønn tekst fortsatt: forventet inn 13042010, ny epost i går, nå rød tekst: i rest, ankommer 14042010, i dag enda en epost...fortsatt rød tekst: i rest, ikke bekretet leveringsdato 16042010. På nettsiden deres står nå produktet med 17042010 som "ubekreftet dato"!

Tydeligvis ikke på lager, så sånn sett var epostsvaret fra dem, lite verdt! Hadde det stått 1 stk på lager i utgangspunktet, så kan jeg forstå at den ikke finnes...men når utgangspunktet er 5 stk på lager, og det er bekreftet via epost før bestilling..hmmm :ills

](*,) ](*,) Glad i å bestille...men ikke i å vente! :mk

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Globes Logg; Glad i å bestille..men ikke i å vente!

Legg inn av Onsløv »

Kan jo klage på at prisen har sunket siden du bestilte om det går lang tid :D
Det fikk jeg på en harddisk engang, men aldri handlet hos amentio.

Så lenge de ikke har varen/sendt varen, så kan du jo avbestille og gå en annen plass? :redface

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Glad i å bestille..men ikke i å vente!

Legg inn av Globe »

Joda...det er helt sant det...jeg kan avbestille...så det er ingen krise :-) ...men dagan går, og datoen for "ankommet" flyttes kun en eller to dager pr mail her...så jeg lar nok de få lov til å holde på ...litt til ;e De ligger nesten 20% under andre tilbydere i pris på denne "dingsen"....så en viss gjerrighet er også motivasjonen for å vente :knegg

Men..sesongen er kort og veiene mange :scratch ....så jeg får kjenne på utålmodigheten og ta det derifra! :knegg

Godtvoksen

Re: Globes Logg; Glad i å bestille..men ikke i å vente!

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:](*,) venter på pakke fra Amentio.

Satt å klødde i kjøpsfingeren den 7. april, har handlet på dette nettstedet tidligere og har noe blandet erfaring med leveringsdyktigheten deres. Bl.a. noe fotoutstyr som de ikke greide å skaffe...fikk pengene tilbake...så tapte ikke noe på det...men det tok laaaang tid før det ble ordnet.

Så; denne gangen sendte jeg dem en epost først, varen jeg skulle ha, Garmin Zumo 660, stod med 5 stk. på lager, men ville ha dette bekreftet. Dagen etter fikk jeg svar, kort og presist:

Bilde

Flott, trykte på kjøpsknappen, logget på, og etter noen tastetrykk er varen bestilt og betalt. Bekreftelse dukket opp på epost, som forventet, noen minutter senere.

Dagen etter, ny epost, varen er merket med grønn tekst: sendes straks, påfølgende mandag, ny epost, grønn tekst fortsatt: forventet inn 13042010, ny epost i går, nå rød tekst: i rest, ankommer 14042010, i dag enda en epost...fortsatt rød tekst: i rest, ikke bekretet leveringsdato 16042010. På nettsiden deres står nå produktet med 17042010 som "ubekreftet dato"!

Tydeligvis ikke på lager, så sånn sett var epostsvaret fra dem, lite verdt! Hadde det stått 1 stk på lager i utgangspunktet, så kan jeg forstå at den ikke finnes...men når utgangspunktet er 5 stk på lager, og det er bekreftet via epost før bestilling..hmmm :ills

](*,) ](*,) Glad i å bestille...men ikke i å vente! :mk

Jeg ville lagt inn omtale om saken/nettbutikken på denne siden:

http://www.prisguide.no/butikker/213/om ... act=review

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Globe »

Med et 10 dagers varsel, som beskriver ned mot NULL grader og stor sannsynlighet for sludd, med slike overskrifter og billedbruk i lokalavisa:

Bilde


...da er det tid for litt skruing :) Har håp om at GPS kommer snart :scratch ..så det skal legges opp strøm til denne, samt skal jeg skifte dysesett på gasser. Så da er det opp på MC-lifter, demont av tank og deksler, ta seg god tid, og kose seg i garasjen.....de neste dagene... :-k :-)

Bilde

Nettopp innkjøpt en varmeovn som bruker propan i garasjen, godt og varmt, musikk for fulle mugger, og god trådløsdekning...her kan jeg jo bli mye og lenge :) :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Duville »

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSSSSSSSSSSSSSJJJJJJJJJ - kan ikke de derre jøkullene på Island varme opp litt da.......

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Duville »

Duville skrev:ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSSSSSSSSSSSSSSSSSJJJJJJJJJ - kan ikke de derre jøkullene på Island varme opp litt da.......
Du kunne sikkert fyrt opp huset mitt men det er egentlig ikke meg som eier det så da er ikke det så greit......

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av RuneMC »

Sympati for været...
Her syd ser det greit ut, bortsett fra en litt spesiell dis i høyere luftlag som gjorde at sola varmet mindre i kveld (sikkert den islandske asken) - stoppet faktisk og tok på meg vindvottene over sommerhanskene igjen siden det var på kanten med bare sommerhansker.

Ad nettbutikken Amentio - ja, hadde akkurat samme erfaring med de for noen uker siden. 4 stk på lager av det jeg bestilte, men leveringsdatoen ble bare senere og senere selv om lagerbeholdningen ikke gikk ned til mer enn 3... tror de må slite med et eller annet. Synd, ettersom de ofte er best på pris. Jeg annullerte min bestilling etter 2 uker - da var leveringsdatoen enda en uke fram i tid...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Globe »

Hmmmm...jeg må kanskje ta meg en prat med dem i morgen....de har faktisk lokale rett utenfor sentrum her...om det da ikke bare er en postboks ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Globe »

Dette er en litt dårlig start på dagen og kommende helg :oh ...nesten så jeg hadde foretrukket aske ;e

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av AJ »

Så ikke bra ut, Globe... :-|

Sånn ser det ut her hvor vi bor i dag kl. 08:00... :roll :
16092010.jpg
10 varmegrader... Sky(og vulkanstøv...)fri himmel og jeg skal tilbringe mesteparten av dagen og morgendagen på Lillehammer.
Kan fort bli til at jeg kjører MC oppover... :prop:

Sjekket kjedet i går og målte slitasjen etter de målene som det opereres med i manualen og fant ut at kjedet er slutt utover maks.grensa. Og det betyr at det må byttes.
Hadde tenkt å gjøre dette selv, men å komme til fremre drev virker å være mer komplisert enn hva en amatør som meg tør å våge seg ut på.

Så jeg får håpe at verkstedet jeg bruker har tid i løpet av en uke eller to.
Nærmeste verksted, som jeg har brukt de siste årene, avviklet i vår og satser nå heller på bruktsalg av bil og MC. Dermed blir det antakelig større trøkk på det andre, som ligger et par mil unna.

Men jeg håper å få jobben gjort rimelig kjapt og kommer til å bytte bakdekk samtidig. Og så snart disse tingene er byttet er det klar for de lengre turene \:D/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Globe »

Gleder meg med deg hva gjelder været og dine umiddelbare muligheter for rulling på vei...hærlig!! :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Globe »

Når jeg nå først har brukt litt "spalteplass" til å utrykke frustrasjon over en tidligere nevnt netthandel, så må jeg også nevne en annen handel jeg har gående som viser hvordan netthandel bør behandles.

Bestilte en MC-tralle fra Gasolin.no. De hadde en svært gunstig pris på denne, og jeg så på den som "kjekk å ha" ved manøvrering av MC i garasjen og for å kunne plassere den tett inntil sidevegg.

Bestilte og betalte. Fikk ordrebekreftelse på mail, og dagen etter en ny mail med at varen måtte bestilles, forventet levering 2 uker. De mente den kunne komme tidligere, men satte leveringstiden til 2 uker for å være sikker. Jeg bekreftet at jeg kunne vente på denne, og takket for info. Senere så jeg at behovet for flytting av MC rundt i garasjen ble dekket av min MC-lifter, og angret litt på at jeg nå hadde bestilt denne MC-tralla. Tok kontakt med dem, fikk kjapt svar hvor det ikke var noe problem, de hadde ikke sendt meg varen enda, så "no hazle". De kunne overføre tilbake mitt visakortkjøp, så var den grei. Men; jeg fant meg noe annet "kjekt å ha" i denne butikken, tok kontakt på ny, samme hyggelige tone tilbake, nytt kjøp registrert, det ble en liten differanse i kjøpssum, den fikk jeg som en liten rabatt i og med at jeg hadde ventet litt på den forrige varen. Nå, 3 dager etter, mottar jeg SMS fra posten om at pakken er ankommet. Så da blir det Luftslangetrommel montert i garasjen i ettermiddag.

Så, Gasolin.no opplevde jeg som en seriøs og kjapp netthandel, gode priser virker det som de har også!

Der, da er jeg i "vater" igjen hva gjelder netthandel, generelt sett :)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Logg; Dårlig værmelding...skrur litt :)

Legg inn av Globe »

Da har nettbutikken Amentio levert varene!! :yahoo EN liten etterlysning via mail, dagen etter dukket Bring opp på døra, og nå sitter jeg her og storkoser meg med den nye "Dingsen" :thumleft.

Svært dårlig kjøreføre her i Trøndelag nå, så Zumo 660 ble brukt litt i bil, for så å hente ut kjøreloggen på PC....nice! Masse nyttig og unyttig info om turen, alt fra hastighet, til kjørerutas høydeforskjeller underveis, tid i bevegelse o.l. Kan ikke noe for det, men liker slikt ;e
Og iPhone fungerer med alle katalogfunksjoner på Zumo...OGSÅ nice :thumleft

Nå er det bare å finne en god plassering og monteringsløsning på sykkelen... :scratch

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg; Garmin Zumo 660 ankommet!

Legg inn av Duville »

Bare husk å "tømme" Zumoen litt innimellom for den begynner å tømme bakfra når loggen begynner å bli stor - jeg har ikke sjekket hvor stor eller om dette kan justeres - kanskje du allerede vet?

Svar