Følg meg på tur med LocaToWeb!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av Bjerknez »

Tenkte jeg kunne starte en egen tråd hvpr man kan poste sporingslink med LocaToWeb slik at andre kan følge med hvor du er når du er på tur samt chatte med deg underveis etc.

Denne tjenesten er spesielt godt egnet hvis man kjører flere fra ulike steder slik at vi kan se hvor alle befinner seg etc.

For en liten slant pr. År så får man også en egen profilside for den som ønsker det. LocaToWeb er kanskje den eneste tjenesten som fungerer optimalt til slikt slik jeg ser det.

Alt man gjør er å laste ned LocaToWeb appen, lager seg en konto og logger seg på. Deretter kan man bare starte sporingen, slik at andre kan se hvor du er. Eller du kan sette sporingen til privat slik at kun du ser den.

Linken til MIN profilside finner du i signaturen under.

------------------

Poenget med denne tråden er da altså at man poster linken til sporingen når man drar på tur. Gjerne med en kjapp forklaring om hvor turen går, og hva planen er etc. :)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av Canutus »

Har brukt den litt jeg óg.
Har ikke så moderne sykkel som har SOS funksjon, og kjører mest aleine, så da sender jeg gjerne en link til fruen, så jeg ivertfall blir funnet om jeg drar på skogen uti ingenmannsland.

Er man betalende medlem, så kan man sette opp et "Race" hvor deltagerne (deltagere trenger ikke å være betalende) samles i samme kartbildet. Det underlige er at dette bare er synlig i nettleseren, og ikke i appen :scratch

Link i signatur.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av Bjerknez »

Canutus skrev: 04 apr 2022, 10:12 Har brukt den litt jeg óg.
Har ikke så moderne sykkel som har SOS funksjon, og kjører mest aleine, så da sender jeg gjerne en link til fruen, så jeg ivertfall blir funnet om jeg drar på skogen uti ingenmannsland.

Er man betalende medlem, så kan man sette opp et "Race" hvor deltagerne (deltagere trenger ikke å være betalende) samles i samme kartbildet. Det underlige er at dette bare er synlig i nettleseren, og ikke i appen :scratch

Link i signatur.
Ja, jeg synes LocaToWeb er en god og velfungerende tjeneste :)

Har foresten litt sansen for sykkelen din. (bilde i avataren). Den Bimmern der selger dem vel ikke lenger? Uansett en tøff sykkel synes jeg :)

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av Canutus »

Bjerknez skrev: 04 apr 2022, 10:22
Ja, jeg synes LocaToWeb er en god og velfungerende tjeneste :)

Har foresten litt sansen for sykkelen din. (bilde i avataren). Den Bimmern der selger dem vel ikke lenger? Uansett en tøff sykkel synes jeg :)
[/quote]

Blir litt OT dette, men ja K1300R ble vel produsert fra 2009 til 2015 som videreføring av K1200R.
Utsendet har vel vært elsket og hatet siden K12R kom, og er bygget på en motor og ramme som jeg trives særs godt med.
Dette ble i 2016 min nybegynnersykkel 25år etter jeg tok lappen, så har ikke så mye å sammenligne med, men skulle jeg ønsket meg noe annet måtte det vel blitt en versjon av Rocket III ;-) (men tør ikke prøve, i frykt for å ikke få den ut av hodet)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av Bjerknez »

Ja, sykkelen din og Rocket III er jo ikke fryktelig ulike med tanke på kjørestilling, motorkarakteristikk etc.

Selvsagt har Rocket'en et større maskineri, men ja jeg er enig i at Rocket hadde vært en fin "oppgradering" for din del hvis du vil ha samme type sykkel :)

Men ja, nå sporer vi litt av her. Send meg gjerne en PM hvis du ønsker videre diskusjon rundt temaet :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av dypen »

Har ikke fått LocaToWeb til å fungere bra, noen turer blir logget og andre ikke. Tar du en stopp sporer den ikke videre ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av Bjerknez »

Har fungert bra hos meg vertfall. Bruker iPhone 12 Pro Max.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av dypen »

iPhone XR ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Følg meg på tur med LocaToWeb!

Legg inn av mekkern »

Ja litt både og med Locatoweb. men funker stort sett greit hvis en ikke stopper eller mister dekning for lenge.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar