Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1302
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:38
Gammelsmurfen skrev: 06 mar 2022, 16:37
Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!

Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv! :twothumbs:

Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....

Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det :twothumbs: :twothumbs:
Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.
Friske nye batterier av CR2032 har ofte hvilespening som er godt over 3V gjerne 3.4x-ish, mens litt slitne ofte ligger på ca. 3V blank.
Kan være du har hatt et "DOA" batteri.
Spenningen på det jeg satt inn igjen var 3.07V. Kanskje jeg burde invistere i et nytt batteri allikevel. Hva er DOA?
3,07v Ja da er det muligens så det nærmer seg ja, bruker mengder av disse batteriene og de enhetene som er litt mer kresne på batterispenningen klager eller slutter å fungere som de skal når de Lithium-batteriene der er rundt den nominelle spenningen.
Sjekker du et helt nytt ferskt ett så tipper jeg du måler tett på/oppunder 3,5V.
DOA er et godt "Norskt" ord (Dead on arrival), brukes en del om nye ting som ikke funker ut av esken :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 06 mar 2022, 16:46
Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:38
Gammelsmurfen skrev: 06 mar 2022, 16:37
Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!

Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv! :twothumbs:

Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....

Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det :twothumbs: :twothumbs:
Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.
Friske nye batterier av CR2032 har ofte hvilespening som er godt over 3V gjerne 3.4x-ish, mens litt slitne ofte ligger på ca. 3V blank. :thumleft
Kan være du har hatt et "DOA" batteri.
Spenningen på det jeg satt inn igjen var 3.07V. Kanskje jeg burde invistere i et nytt batteri allikevel. Hva er DOA?
3,07v Ja da er det muligens så det nærmer seg ja, bruker mengder av disse batteriene og de enhetene som er litt mer kresne på batterispenningen klager eller slutter å fungere som de skal når de Lithium-batteriene der er rundt den nominelle spenningen.
Sjekker du et helt nytt ferskt ett så tipper jeg du måler tett på/oppunder 3,5V.
DOA er et godt "Norskt" ord (Dead on arrival), brukes en del om nye ting som ikke funker ut av esken :D
Aha :twothumbs:

Takk for god info. Da vet jeg hva batterispenningen på disse skal være. Det var nyttig å vite. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Driver og leker meg litt med displayet. Artig at man kan spesifisere TSC, ABS etc. ser ikke det store behovet for det for min del, men artig at man har muligheten :)
F1E607EF-9F66-4909-8138-8719E8903BC6.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Uavhengig av om man har kontor øverst i en skyskraper i Lofoten eller kontorfløyen i Bergen så er det ingen som har bedre utsikt fra kontorvinduet enn det jeg har for øyeblikket :twothumbs:
IMG_0836.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av mekkern »

Minner om et fengselsvindu....😁
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 07 mar 2022, 07:14 Minner om et fengselsvindu....😁
Haha, jeg tog han :knegg

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 769
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Audi Mannen »

mekkern skrev: 07 mar 2022, 07:14 Minner om et fengselsvindu....😁
Alt innendørs er vel å betegne som fengsel når man har tørre veier og en sykkel på utsida som venter er nå min mening. Tenk hvor bra det er å sitte på en sykkel og se inn på kontorpulten for så å gi faen i å gå inn og bare stemple inn en dag med avspasering :twothumbs:
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, sant nok. :lol

Alltid morsomt når folk spør meg "hvor stor er den'a? 1200 eller?"

Da er det enda morsommere og svare "Kjører ikke moped. Det er en 2.5 liter" :lol :lol

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Fsva »

Det er faktisk større slagvolum i den enn i 3 stk Street Triple 765 til sammen :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev: 07 mar 2022, 15:27 Det er faktisk større slagvolum i den enn i 3 stk Street Triple 765 til sammen :lol
Hehe, ja. Eller 2 stk. GSA 1250 :knegg

Det fine med så mye moment er jo for det første at kjøringen blir veldig uanstrengt. Man slenger den inn i 2. giret eller hvilket som helst annet høyere gir og kjører hjem. Det er ikke så nøye hvilket gir man velger.

Den drar klokkerent ned til 1.500 omdreininger uten stress :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte meg nytt CR2032 batteri i dag av merket Duracell. Ingen annen grunn til at jeg valgte det enn at det var det som satt i orginalt. Et hvilket som helst nytt batteri hadde nok funket vil jeg tro.

Batteriet målte dog 3.32V og det gamle jeg hadde (som var ubrukt) hadde ligget i kjelleren ett par år og målte kun 3.06V. Jeg tror det var det som var problemet, for nå fungerer det som bare det :)

Så da kan glede meg over at jeg foreløpig har til gode å eie en sykkel som ikke har hatt noen feil. Selv om denne feilen i utgangspunktet ikke var av noen alvorlig karakter :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Litt andre obsevasjoner jeg har gjort vedørende Rocketen er at det ikke føles like naturlig og lanesplitte i tett trafikk. Føler jeg sitter ganske lavt og med beina forran meg føler jeg at jeg mister litt kontroll. Det er trolig en tilvenningssak, men det er heller ikke noe som bryr meg veldig da jeg ikke kommer til å oppsøke slik trafikk til daglig.

Ellers så føles ikke sykkelen spesielt stor eller tung. Den gamle cruiseren jeg hadde føltes tyngre. Rocketen er veldig snill og smooth når man tar det pent og et villdyr når man åpner spjellene. Den er såpass lang at den nok ikke vil løfte fremhjulet, noe som er positivt. Her er det bare å gi gass. Men hjulspinn må man regne med i vertfall 1-2-3 gir på tørr asfalt med åpne spjell. Det momentet der er bare helt hinnsides.

Noen mener at lyden i Rocket 3 er noe snill og anonym. Der kan jeg ikke si meg enig. Det er den sykkelen jeg har hatt som har den beste godlyden. Når man drar på litt i retning turtallsperren så er det skikkelig snerring og det smeller bra i pottene nør man slipper gassrulla. Skikkelig dyp og grom lyd.

Lyden jeg hadde i Cruiseren jeg hadde med Cobra effektpotte er den jeg har hatt som har bråket definitivt mest. Det var artig den gangen, men når jeg tenker tilbake så var ikke dette noen god lyd. Kun høy lyd.

Mange har så langt stoppet opp npr dem har gått forbi sykkelen. Det er helt ppenbart en denne trekker oppmerksomhet, noe som er veldig gøy :)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 07 mar 2022, 15:46
Fsva skrev: 07 mar 2022, 15:27 Det er faktisk større slagvolum i den enn i 3 stk Street Triple 765 til sammen :lol
Hehe, ja. Eller 2 stk. GSA 1250 :knegg
Nei,nei,nei :[-X Her har du nok HELT feil altså ! :knegg
For Rocket`n har jo "bare" 2458cc og BMW 1250`n har 1254cc, så her snakker vi jo da altså bare om 1,96 ganger så mye da !! :crazy:
Så Triumph juger på seg mere kubikk enn den har, mens BMW ikke trenger å skryte på seg :P
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22958
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 07 mar 2022, 19:36
Bjerknez skrev: 07 mar 2022, 15:46
Fsva skrev: 07 mar 2022, 15:27 Det er faktisk større slagvolum i den enn i 3 stk Street Triple 765 til sammen :lol
Hehe, ja. Eller 2 stk. GSA 1250 :knegg
Nei,nei,nei :[-X Her har du nok HELT feil altså ! :knegg
For Rocket`n har jo "bare" 2458cc og BMW 1250`n har 1254cc, så her snakker vi jo da altså bare om 1,96 ganger så mye da !! :crazy:
Så Triumph juger på seg mere kubikk enn den har, mens BMW ikke trenger å skryte på seg :P
Haha, jeg kan helt fint leve med 1.96 gangen :lol :twothumbs:

Men siden jeg nare er helt klin gæærn, så runder jeg opp :knegg

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5316
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av dypen »

Tøff sykkel med vanvittig motor :)

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar