MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

... om entusiastbiler, veteranbiler, verksted- og biltekniske spørsmål, andre bilprosjekter, bilrally osv.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av FredrikE24 »

Ja, disse Subaruene er skrekkelig tørste. Husker en kompis kjøpe en billig forester for å spare penger… Ekstremt dyre deler og den tålte noe bensin også..

Min E61 525i er ganske snill.. 0,87 målt på pumpa er ikke så gærent på blanda Oslo-kjøring i vinter..

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av FredrikE24 »

Fant et bilde av Benzen jeg hadde en gang.. 1994 E300 Diesel. En tre liter stor dieselmotor UTEN turbo på 136hk.
Lat, men turtallsvillig sak.
Endte sine dager midt på 500 000km et sted minnes jeg! 560 000km ca. om jeg ikke tar feil.
AAEC043D-3273-4134-B511-595FE5161BAE.jpeg
32475F91-3010-4F67-B81E-CF037CBA5D34.jpeg
Endte sine dager på toppen av en mye nyere golf.
F05AEF71-3F11-4F94-A5FC-5B03A0C810B4.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av AJ »

I dag fant originaleksosanlegget på min 19 år gamle Hyundai Elantra det for godt å falle fra hverandre omtrent sånn på midten...
Har ventet på dette siden fiksen med J&B Weld for ca. et år siden.

Så da var det bare å skride til verket og se om det passet, skjøterøret jeg skaffet meg på Skruvat for en tid tilbake. Og en tur innom Biltema for et par skjøteklemmer, pakningssement og en rørkutter.
Et verktøy jeg ikke visste fantes før jeg sjekket i dag. Så tok sjansen på anskaffelse av en slik selv om jeg ikke helt hadde trua... :-k

Men den viste seg å fungere, selv om det krevde en hvis innsats og tålmodigheten hos verktøybrukeren... ;)

Men det årna seg med ikke altfor mange "humper i veien". Så nå er det bare å håpe og tro at denne løsningen holder så lenge jeg skal ha denne bilen, som bare har gått 107K. Så her er det mye bil igjen, som en god gammaldags bilmekaniker vi kjenner pleier å si :) .

Ingen ulyder og ingenting som løsna under testturen etter fiksingen. Så da stempler vi jobben som godkjent :prf :
eksrep 1.JPG
eksrep 2.JPG
eksrep 3.JPG
eksrep 4.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av Nomade »

Rett verktøy er halve jobben :thumleft Kanskje spandere på en runde til med Fluid Film?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av AJ »

Nomade skrev: 11 jul 2023, 18:47 Rett verktøy er halve jobben :thumleft Kanskje spandere på en runde til med Fluid Film?
Har sort FluidFilm stående på hylla og som vil bli brukt når høsten nærmer seg.
Blir selvfølgelig en del overflaterust på en bil som snart er 210 år gammel. Men fortsatt ingen farlige rustangrep på Elantra'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av Snekker.edvin »

AJ skrev: 11 jul 2023, 18:51
Nomade skrev: 11 jul 2023, 18:47 Rett verktøy er halve jobben :thumleft Kanskje spandere på en runde til med Fluid Film?
Har sort FluidFilm stående på hylla og som vil bli brukt når høsten nærmer seg.
Blir selvfølgelig en del overflaterust på en bil som snart er 210 år gammel. Men fortsatt ingen farlige rustangrep på Elantra'en.
Trodde bilene kom ca 100 års siden…. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av AJ »

Snekker.edvin skrev: 11 jul 2023, 20:10
AJ skrev: 11 jul 2023, 18:51
Nomade skrev: 11 jul 2023, 18:47 Rett verktøy er halve jobben :thumleft Kanskje spandere på en runde til med Fluid Film?
Har sort FluidFilm stående på hylla og som vil bli brukt når høsten nærmer seg.
Blir selvfølgelig en del overflaterust på en bil som snart er 210 år gammel. Men fortsatt ingen farlige rustangrep på Elantra'en.
Trodde bilene kom ca 100 års siden…. :scratch
Ja, der hadde det sneket seg inn en artig skriveleif, gitt :knegg .

Vel, bilens historie går vel tilbake til ca. 1885 med sin spede begynnelse. Så noe mer enn 100 år.
Mens min koreanske firhjuling så dagens lys i 2004 og er altså snart 20 år gammel.
Og holder neppe i 190 år til... :[-(
:crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler

Legg inn av ErikW »

Ikke hverdagsbiler, men…

BMW treff på Rudskogen forrige helg.
Hadde gleden av denne BMW M3’ til min yngste sønn med V8’r en tur på banen på Rudskogen.
F96F790C-CF43-4579-8F88-6EEAEB2FA06A.jpeg
Selv hadde jeg med min kone’s BMW Z3 Cab med nydelig 2,2 ltr rekkesekser på treffet.
AF6705A5-D1F0-4EE5-B3C5-BCBAC2FE8FC1.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar