Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2024 sesongen?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av Duke944 »


Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 06 des 2021, 15:14 Jeg er ikke bekymret overhodet for 2022 sesongen.

Ikke skal jeg til utlandet og på sykkelen med heldress og hjelm er jeg neppe spesielt smittsom heller. Tror det blir bra jeg :)
Legger meg under ditt utsagn Bjerknez, jeg har heller ikke noen bekymringer rundt dette enda. Tror ikke jeg kommer til å få det heller. Må bare få unna noen måneder med den hvite dritten på bakken så er vi igang igjen, alle mann og kvinner..... håper jeg.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av Olav K »

erik m skrev: 06 des 2021, 13:21 Til AJs spørsmål: ja, nå begynner jeg å bli litt bekymra for 2022-sesongen. Blir det heller ikke i år mc-tur på kontinentet? Men vi får krysse fingra, håpe det beste, banke i bordet og hva vi ellers måtte finne på av fornuftige tiltak! I det minste er vi veldig heldige som bor i Norge med så utrulig mange fine småveier over alt, dagsturer med matpakke og kaffe og raste ved vann og kanskje et bad på fine dager. Uansett skal det bli mc-sesong!
Og i morra får jeg min tredje sprøyte.

Må si meg enig med deg, begynner det allerede å brenne blå lys for turene jeg har gitt meg selv i 50års presang?
Skal på skiferie i uke 5, og til Hellas på gruskjøring i mai, og tenkte at i år må man kunne få til den runden på Balkan i sommereferien jeg/vi har drømt om så lenge ....
Norge er absolutt et vakkert land, men fjellpass, sol og varme, og slike ting som ungdommen lika, har nå engang en magnetisk effekt på meg :knegg
Men ting endrer seg hele veien, så vi får se...
Krysse fingrene er det eneste jeg kan gjøre
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av KåreDump »

erik m skrev: 06 des 2021, 13:21 Til AJs spørsmål: ja, nå begynner jeg å bli litt bekymra for 2022-sesongen. Blir det heller ikke i år mc-tur på kontinentet? Men vi får krysse fingra, håpe det beste, banke i bordet og hva vi ellers måtte finne på av fornuftige tiltak! I det minste er vi veldig heldige som bor i Norge med så utrulig mange fine småveier over alt, dagsturer med matpakke og kaffe og raste ved vann og kanskje et bad på fine dager. Uansett skal det bli mc-sesong!
Og i morra får jeg min tredje sprøyte.
Hadde en drøm om å ta turen til England-Skottland-Nord-irland og vestkysten av Irland, meeeeeen hvem vet hvordan det går.
Går det "åt skogen" så har vi jo alltid Finnmark (eller det heter vel Troms og Finnmark nå?), kom meg aldri helt dit i forfjor. :sorry

Har fått to doser, tar den tredje dersom/når jeg får tilbudet. Influensavaksinen tok jeg for første gang i år.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av niko »

Det eneste jeg er bekymra for, er om Førerutvikling må avlyse. Og det må vel strengt tatt regnes som et i-landsproblem......

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Hva man anser som et problem kommer vel helt ann på hvor godt vant man er fra før ja samt hvilke behov man har selv.

Men slik ståa er nå så føler jeg vel at jeg er i en situasjon hvor jeg ikke er bekymret overhodet. verken i jobbsammenheng eller ellers. Det er neeesten så jeg kan si jeg har dratt en del fordeler ut fra situasjonen vi er i. Det er mindre trafikk i morgenrushet og litt mindre trafikk på vei hjem.

Jeg fikk også en god dose ekstra "fridager" i fjor i forbindelse med påske og jeg har for første gang på lenge holdt meg frisk i to år på rad. Selv om madammen har hatt Corona. :)

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av mekkern »

Så lenge jeg kan utøke reiseområdet til Sverige uten større begrensninger så går dette bra for min del- men begynner å sette spørsmålstegn med styringen av helsevesnet når det ikke skal mer enn en 30% økning på inleggelser før det blir seriøse problemer. Mulig det ikke er så bra som politikere ønsker at helsevesnet skal fremstå? Er det sulteforet på «grunnplan» for at de litt høyere opp skal hente ut mer i lønn og antall? Slik som direktører i Oslo skolene?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av erik m »

mekkern skrev: 09 des 2021, 11:55 Så lenge jeg kan utøke reiseområdet til Sverige uten større begrensninger så går dette bra for min del- men begynner å sette spørsmålstegn med styringen av helsevesnet når det ikke skal mer enn en 30% økning på inleggelser før det blir seriøse problemer. Mulig det ikke er så bra som politikere ønsker at helsevesnet skal fremstå? Er det sulteforet på «grunnplan» for at de litt høyere opp skal hente ut mer i lønn og antall? Slik som direktører i Oslo skolene?
Tror du er inne på det vesentligste, mekkern. Fikk tredje sprøyta i går, satt av en lege som tidligere var på Ahus. Han forteller om pleiepersonale som er helt nedkjørt der, som gråter i korridorene og snart ikke orker mer. De eldste pleierne har stort sett gått av, og de yngste sliter - også på hjemmebane med familieforhold som går i oppløsning! Og han var rimelig forb... på politikere som ikke forlengst har bevilga penger til kapasitetsutviidelse. Det dreier seg ikke mest om plass eller utstyr, men om alt for få ansatte i pleie. Og når politikerne klapper i steder for å løfte lønns- og arbeidsforhold, og faktisk greide å få avslutta sykepleierstreiken med tvungen lønnsnemnd uten å gi en krone ekstra, hjelper det jo ikke akkurat på rekrutteringen. For å si det forsiktig.
Og i januar ventes det at den nye varianten slår inn med mange flere innleggelser!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av rolf-arne »

Planlegger en tur til Frankrike Spania Portugal i april ny tur til GB i juni, så over dammen i september. Håper håper håper

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av 127Tom »

simpson skrev: 06 okt 2021, 04:51 Du tror ikke vaksineringen påvirker tallene dine her?
Hvis du husker i starten daua det folk som fluer, tusenvis hver dag.
Men så kom vaksinene og dødstallene gikk drastisk ned over alt.
Kanskje det var bare en naturlig tilfeldighet…….
Tror? Tror gjør man i kjerka.
Du vet at det dør 150 000 mennesker hver dag globalt? Uavhengig av corona? Andre epidemier, kreft, hjerte og karsykdommer, alderdom, etc.

I Norge er det hittil registrert ca. 1700 folk som har dødd MED corona siden dette startet. Jeg sier med siden det kan ikke fastslås at det var corona som var dødsaken. Det står til og med på FHI. Dette var enten veldig gamle folk, eller folk med underliggende sykdommer.

I 2017 døde 1700 folk i Norge av influensa i løpet av en 6 måneders periode.
Som du kan se er det veldig lett å skremme folk med tall om man ikke nevner folkegruppe og tidsperiode.
Ble Norge nedstengt i 2017 fordi influensaen tok livet av 1700 folk? Nei.

Corona har hatt en overlevelses ratio på 99,8 % i en gjennomsnittsalder av 87 år siden det startet.
Dette gjalt også FØR vaksinen kom ut og selv etter vaksinasjonen kom.
Og som du sikkert og de fleste i landet her har fått med seg så ble det jo bevist at vaksinen ikke hjalp noen ting:
Du kan få viruset like lett om du er vaksinert og du kan smitte andre like lett om du er vaksinert. Det var også vaksinerte som smittet flest.
Det eneste vaksinen hjelper mot er å gi ditt immunforsvar en boost.

Artig å se hvor stille det ble på dette forumet etter at plandemien ble avslørt. Etter flere år med frykt og redsel så sier dem nå: "bare få viruset, ta av dere maskene, bli smitta så vi får et bra immunforsvar og blir kvitt viruset".

Nå er plutselig covid glemt og over, og Putin har tatt over ;)
Masse-mediene styrer sauene nok engang.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av FredrikE24 »

Det ble stille da du fikk ny PC

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2021 sesongen?

Legg inn av kgjersda »

127Tom skrev: 14 mar 2022, 20:35 Artig å se hvor stille det ble på dette forumet etter at plandemien ble avslørt. Etter flere år med frykt og redsel så sier dem nå: "bare få viruset, ta av dere maskene, bli smitta så vi får et bra immunforsvar og blir kvitt viruset".

Nå er plutselig covid glemt og over, og Putin har tatt over ;)
Masse-mediene styrer sauene nok engang.
Jeg tror du har helt glemt og/eller med vilje ignorert det faktum at det er en annen variant som har dominert de siste 2 mnd og som gir mildere forløp. Noe som tillater oss til å ta av maskene.

Ingenting er avslørt. Ingenting er glemt eller gjemt bort.
Ting forandrer seg og med det så gjør også de retningslinjene vi trenger å følge.

Mitt forløp med corona var ikke kjekt, men hjelpes så glad jeg er for at jeg fikk denne varianten og ikke en av de som hadde større sannsynlighet for sykehusinnleggelse.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av Audi Mannen »

FredrikE24 skrev: 14 mar 2022, 21:46 Det ble stille da du fikk ny PC
:lol :prf.... say no more....
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av MGR1 »

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Koronaviruset - covid-19 - bekymret for 2022 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

Kort oppsummert, så er jeg ikke bekymret i forhold til covid. Har heller aldri vært det, for min egen del vertfall. 2022 sesongen vil bli super for min del okke som.

Er nok andre ting som burde bekymre verden langt mer i disse tider enn dette viruset.

Svar