Jepp, funker helt fint.
Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Hvis noen av dere kan tysk så tror jeg lufting er omtalt her … det er iallfall om TDM, bremser og ABS.
https://wiki.tdm-forum.net/index.php/Zusatz_mit_ABS
https://wiki.tdm-forum.net/index.php/Zusatz_mit_ABS
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 7610
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Ser ut som ventilene kan sette seg grunnet vann og irr...
sikkert lurt å ikke vente for lenge med skifte av veske ja...
sikkert lurt å ikke vente for lenge med skifte av veske ja...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Her er en som kan hjelpe deg … hvis du ønsker har han også bil for å hente og levere sykkel’n hjemme hos deg.
https://www.motorhansen.no/
https://www.motorhansen.no/
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Takk! Jeg har Hjelpis Motorstall rett nedi gata på Alnabru. Tar en tur ned på mandag og rådfører meg om muligheten for å løsne ventilen evt andre gode løsninger på problemet.dypen skrev: ↑29 okt 2021, 21:05 Her er en som kan hjelpe deg … hvis du ønsker har han også bil for å hente og levere sykkel’n hjemme hos deg.
https://www.motorhansen.no/
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Måtte børste støv av skoletysken, forbausende mye som hang igjen . Men etter det jeg har lest meg til på engelsk, norsk og tysk så fungerer ABS'en slik at den reduserer mengde/trykk på bremsevæske ved hjulslipp og det gjøres gjennom solenoidene i ABS-enheten. Bremsevæska som ligger der blir (ref tysk link)) ikke bytta ved vanlig lufting, men trenger litt ekstra hjelp. Siden jeg til nå ikke kan komme på å ha aktivert ABS'en en eneste gang er det klart, som mekker'n sier, at den fort kan bli gammel og glemt. Og forårsake uhumskheter.dypen skrev: ↑29 okt 2021, 20:10 Hvis noen av dere kan tysk så tror jeg lufting er omtalt her … det er iallfall om TDM, bremser og ABS.
https://wiki.tdm-forum.net/index.php/Zusatz_mit_ABS
Om ikke annet, så lærer jeg litt av hvert om bremser. Aldri så galt osv.
- erik m
- Innlegg: 547
- Registrert: 30 aug 2012, 23:43
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
- Sted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Oversetter noe: Først; "Inn i bremseanlegget bør ingen bevege seg, med mindre man stoler på seg sjøl og har den nødvendige kunnskap." For å fjerne bremseveska i ABS: "Til denne prosedyren trenger man en diagnose-stikk for ABS-trykkregulatoren. Den koster nesten 30euro, om man overhodet kan finne en. Uansett kan den erstattes med en kabelbro som bildene viser" Regner med at bildene er sjølforklarende (sånn kabelbru har jeg også brukt mange ganger i forskjellige sammenhenger på bil og sykkel - men vit hva du gjør!) Trengs ytterliger oversetting så bare merk det og spør. (Dette ser ut til å være ei side spesifikt for TDM)
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Takk! Skjønte det med skoletysken min jeg også, og skjønte også at det der overlater jeg til folk som kan deterik m skrev: ↑30 okt 2021, 20:10 Oversetter noe: Først; "Inn i bremseanlegget bør ingen bevege seg, med mindre man stoler på seg sjøl og har den nødvendige kunnskap." For å fjerne bremseveska i ABS: "Til denne prosedyren trenger man en diagnose-stikk for ABS-trykkregulatoren. Den koster nesten 30euro, om man overhodet kan finne en. Uansett kan den erstattes med en kabelbro som bildene viser" Regner med at bildene er sjølforklarende (sånn kabelbru har jeg også brukt mange ganger i forskjellige sammenhenger på bil og sykkel - men vit hva du gjør!) Trengs ytterliger oversetting så bare merk det og spør. (Dette ser ut til å være ei side spesifikt for TDM)
Tror du en slik tømmeprosess vil kunne løsne en låst ventil?
- erik m
- Innlegg: 547
- Registrert: 30 aug 2012, 23:43
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
- Sted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Aner ikke! Men det bør jo gjøres uansett, så da vil du få svar på akkurat det.niko skrev: ↑30 okt 2021, 20:27Takk! Skjønte det med skoletysken min jeg også, og skjønte også at det der overlater jeg til folk som kan deterik m skrev: ↑30 okt 2021, 20:10 Oversetter noe: Først; "Inn i bremseanlegget bør ingen bevege seg, med mindre man stoler på seg sjøl og har den nødvendige kunnskap." For å fjerne bremseveska i ABS: "Til denne prosedyren trenger man en diagnose-stikk for ABS-trykkregulatoren. Den koster nesten 30euro, om man overhodet kan finne en. Uansett kan den erstattes med en kabelbro som bildene viser" Regner med at bildene er sjølforklarende (sånn kabelbru har jeg også brukt mange ganger i forskjellige sammenhenger på bil og sykkel - men vit hva du gjør!) Trengs ytterliger oversetting så bare merk det og spør. (Dette ser ut til å være ei side spesifikt for TDM)
Tror du en slik tømmeprosess vil kunne løsne en låst ventil?