Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Hosse
Innlegg: 37
Registrert: 07 jul 2020, 18:03
Motorsykkelen din: Yamaha MT 07, Yamaha MT 125

Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av Hosse »

Min datter har fått seg en Yamaha MT-125. Hun vil veldig gjerne ha en toppboks OG samtidig kunne ha en passasjer på. Jeg har lett og lett, men klarer ikke å finne et bagasjebrett som er langt nok til at hun kan få både passasjer og toppboks på samtidig. Yamaha Vinterbro kan heller ikke hjelpe.
Hvis ikke dette finnes i hele verden, hvilke alternativer sitter hun igjen med da? Hun vil ikke ha tankveske da den vil være litt i veien for henne som er rimelig lav OG den klarer ikke å svelge en hjelm feks.
Salvesker har vi kikket på, men det syns hun ikke ser bra ut og det er rimelig dyrt også.
Veldig takknemlig for tips her! På forhånd takk!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av Jompa »

Hva med å få modifisert en eksisterende bagasjebærer ?
Regner med at det finnes bærer til sykkelen.
Forlenge evt bygge på fester som flytter boksen litt lengre bak.
Det er mange som kan gjøre en sånn jobb, mekaniske verksteder, rørleggere (?) lærere I mek. fag på videregående skole og sikkert enda flere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av mekkern »

kan ikke denne brukes? og så montere boksen på denne??
https://www.motorleaks.no/products/6577 ... t-125.aspx
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av mekkern »

hm... ser nå at det er dårlige greier... men mulig man kan bruke noe fra MT15? ikke helt like men mulig nær nok?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av SilverSmurfer »

mekkern skrev: 10 aug 2021, 19:18 hm... ser nå at det er dårlige greier... men mulig man kan bruke noe fra MT15? ikke helt like men mulig nær nok?
https://www.billsmithmotors.co.uk/buy/Y ... mt-125#eq1

https://www.billsmithmotors.co.uk/buy/Y ... mt-125#eq1

Det var dårlig utvalg men en slik en skal nå holde for å oppbevare en hjelm når man står parkert, eller litt klær, sko eller varer fra en handletur.

Når det kommer til seat bags, så finnes det jo mye lekkert. Jeg liker feks godt Nelson Rigg sine. https://www.motoin.de/Accessories/Lugga ... HAQAvD_BwE

Den i bildet er også kapabel til å utvides for å oppbevare en hjelm, men de finnes i forskjellige størrelser.

Men det er jo ingen tvil om at det er et meget begrenset utvalg til nettopp denne sykkelen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av kjellv »

Jeg ser at denne som er lenket til flere ganger er den samme som Yamaha selger også. Passer til MT-125 og YZF-R125.
Men dessverre, denne monteres over baksetet og stenger muligheten for passasjer.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av SilverSmurfer »

kjellv skrev: 10 aug 2021, 20:47 Jeg ser at denne som er lenket til flere ganger er den samme som Yamaha selger også. Passer til MT-125 og YZF-R125.
Men dessverre, denne monteres over baksetet og stenger muligheten for passasjer.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Det forklarer hvorfor den så såpass pinglete ut ja.. Skal ligge oppå baksetet.. Uff

Hva meg Givi E-22, har dere noen monteringsmuligheter for dem? Det var min første tanke men fant ikke noe.

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av THagen80 »

https://allthegear.co.za/products/givi- ... -mt-03-321

Ville denne passe på den sykkelen? Hvis tilfelle, ville hun kunne ha koffert til hjelmen samtidig som hun får med passasjer.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av kjellv »

THagen80 skrev:https://allthegear.co.za/products/givi- ... -mt-03-321

Ville denne passe på den sykkelen? Hvis tilfelle, ville hun kunne ha koffert til hjelmen samtidig som hun får med passasjer.
Ville ikke vedda mye på at det passer. MT-03 er en Asiamodell, MT-125 er bygget i Frankrike

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av THagen80 »

Bare tenkte i forhold til at bakenden er såpass lik og ser ut til å bruke en "universal" innfesting på MT modellen. Men kan jo selvfølgelig ikke garantere noe.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av kjellv »

THagen80 skrev:Bare tenkte i forhold til at bakenden er såpass lik og ser ut til å bruke en "universal" innfesting på MT modellen. Men kan jo selvfølgelig ikke garantere noe.
Givibæreren til 03 har to festepunkter, ett i braketten til passajerfokviler og ett lengre bak. Jeg tror ikke bakramma til MT-125 har mulighet for dette bakre festepunktet. Bæreren til 125 festes kun i brakett for fortviler med to skruer på hver side. Dette gjør at den ville ikke tåle momentet dersom man skulle montere en toppboks bak passasjersetet.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av mekkern »

Ellers er vel mt150 ganske lik i ramma?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Hosse
Innlegg: 37
Registrert: 07 jul 2020, 18:03
Motorsykkelen din: Yamaha MT 07, Yamaha MT 125

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av Hosse »

Ble et stativ fra Motorleaks som ble bygget om. Nå kan man raskt endre fra 1-2 pers på sykkelen. Ble litt høy bak ja, men gjør jobben😅
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Toppboks til MT125 eller en annen løsning søkes

Legg inn av Bjerknez »

Hosse skrev: 10 aug 2021, 17:44 Min datter har fått seg en Yamaha MT-125. Hun vil veldig gjerne ha en toppboks OG samtidig kunne ha en passasjer på. Jeg har lett og lett, men klarer ikke å finne et bagasjebrett som er langt nok til at hun kan få både passasjer og toppboks på samtidig. Yamaha Vinterbro kan heller ikke hjelpe.
Hvis ikke dette finnes i hele verden, hvilke alternativer sitter hun igjen med da? Hun vil ikke ha tankveske da den vil være litt i veien for henne som er rimelig lav OG den klarer ikke å svelge en hjelm feks.
Salvesker har vi kikket på, men det syns hun ikke ser bra ut og det er rimelig dyrt også.
Veldig takknemlig for tips her! På forhånd takk!
Salvesker ser ikke bra ut, men det gjør en toppboks... på en MT125?

Jeg ville vertfall MYE heller hatt en salveske.

Men uansett så er vel hovedproblemet her at du skal ha bagasjen bak på sykkelen UTEN å blokkere passasjerplassen. Jeg ser jo nå at du har funnet en løsning på det :)

Svar