Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Jajo82 »

Må jo se på den speedmasteren når den tid kommer, er jo tross alt en Triumph. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 11 sep 2021, 23:42 Må jo se på den speedmasteren når den tid kommer, er jo tross alt en Triumph. :thumleft
Du er velkommen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Ventingen på den rustne etterkrigsklonen begynner så vidt å merkes (Som cannon kalte den i en annen tråd) :lol
Kudos for den cannon :twothumbs:

Merker uansett at vinteren blir lang og det jeg frykter mest akkurat nå er nok ikke rusten som angivelig allerede har spist opp sykkelen ved levering, men selve leveringstiden. Jeg har blitt lovet sykkelen i mai måned og har sagt at jeg gjerne vil ha den levert så fort som mulig før dette hvis mulig.

Men med levering i mai, så begynner tiden og gå fort frem mot sommerferien i juli og den skal jo også innkjøres samt ha førstegangs service, i tillegg til at diverse modifiseringer skal gjøres. Tenker da på og montere bagasjesystemer som jeg nå sitter og kikker litt på, samt andre småting.

Jeg skulle så gjerne hatt hele vinteren til å pusle med dette, men sånn blir det altså ikke.

Men jeg rir han nok av denne gangen også :twothumbs:

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Jajo82 »

Dette går fint, får du time til service så går nok det andre knirkefritt :thumleft
Hva slags bagasjesystem ser du for deg at du skal ha?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 12 sep 2021, 09:44 Dette går fint, får du time til service så går nok det andre knirkefritt :thumleft
Hva slags bagasjesystem ser du for deg at du skal ha?
Ja, time til førstegangsservice bestilles den dagen jeg henter den, så sørger jeg bare for å kjøre såpass at jeg får tatt den så fort som mulig.

Jeg går nok for de orginale sideveskene i skinn. Lik disse på bildet under:
skinn.PNG
Utover disse så skal jeg trolig kjøpe meg en liten tankveske. Foreløpig har jeg landet på "Legend Gear" tankvesken fra SW-Motec. Denne kommer jeg uansett ikke til å kjøre med til vanlig.:
legend.PNG
Så har jeg planer om på diverse småturer og helgeturer og bruke en såkalt toolbag i stedenfor tankveske som skal henge på siden av sykkelen ellers da det ser litt bedre ut med en slik. ALtså en som ser ut noe ala dette:
small-side-bag-cafe-racer_2048x.jpg
Så skal jeg ha en veske som festes til salen bak på sykkelen når jeg skal på langtur:
motorcycle-soft-retro-roller-bag_2048x.jpg
Bare noen løse planer foreløpig, så har ikke bestillt noe enda.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Jajo82 »

Det ser veldig bra ut. Min erfaring med orginalt fra Triumph er at det er enkel montering, det passer som hånd i hanske og installasjonsbeskrivelsen er lettfattelig. Alt i alt så ser det du har funnet ut til å passe sykkelen veldig godt :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 12 sep 2021, 10:48 Det ser veldig bra ut. Min erfaring med orginalt fra Triumph er at det er enkel montering, det passer som hånd i hanske og installasjonsbeskrivelsen er lettfattelig. Alt i alt så ser det du har funnet ut til å passe sykkelen veldig godt :thumleft
Sideveskene blir montert av Graarud og er nok en enkel sak ja. To brakket med to skruer i hver for så og tre på veskene. De andre veskene er også enkle og montere, men hvordan det skal gjøres på penest mulig måte og hvor det skal festes etc. vet jeg jo ikke enda, men det er ikke det som bekymrer meg mest for å si det sånn :)

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Jajo82 »

Så på finn nå at det står en 2020 modell speedmaster på agm. Flott mulighet til å se på en doning lik den du venter på :twothumbs: :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 13 sep 2021, 22:01 Så på finn nå at det står en 2020 modell speedmaster på agm. Flott mulighet til å se på en doning lik den du venter på :twothumbs: :thumleft
Ojoj! Takk for påminnelsen :) :twothumbs: :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Igjen, bra observert Jajo82 :thumleft

Har nå sendt mail til Graarud motor og jeg skal opp dit etter jobb i dag og prøvesitte samt ta Speedmasteren i nærmere øyesyn for første gang. Sykkelen har jeg allerede skrevet kontrakt på, men jeg er overbevist om at denne blir en god turpartner.

Spørsmålet blir vel bare om sittestillingen er i takt med hvordan jeg har sett den for meg. Det er derfor sittestillingen som er det jeg er mest spent på. Selve utseende på sykkelen er jeg allerede forelsket i og sykkeltype er bestemt for lenge siden.

Kanskje er det mulig å starte den opp litt også, så jeg får høre lyden. :)

har ikke med meg noe hjelm eller kjøreutstyr i dag, men skal spørre om det er en mulighet for prøvekjøring av denne nærmere helgen. Uansett så er faktisk ikke prøvekjøringen det mest avgjørende, men altså sittestillingen.

Det eneste sammenligningsgrunnlaget jeg har er hvordan jeg erindrer kjørestillingen var på den første cruiseren jeg hadde.

Så det blir en del førsteinntrykk av sykkelen som det skal skrives om her i tråden i løpet av kvelden i dag :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg vært hos Graarud og prøvesittet, samt prøvestartet Speedmasteren :twothumbs:
18C03013-AF97-45D6-8ECB-ABEF58480F97.jpeg
1F3DD570-58FB-4297-B32B-83DD69AB7848.jpeg
Førsteinntrykket var som vanlig at denne sykkelen ser bedre ut i virkeligheten og den var faktisk større enn jeg trodde. Sittestillingen var helt fantastisk og minner meg mye om cruiseren jeg hadde, men mer kompakt. Det er nesten så jeg ikke vil kalle dette en cruiser da jeg forbinder cruisere med svære sykler. Litt vanskelig å sette ord på det, men den føltes helt perfekt.

Lyden var også overraskende bra og jeg tror ikke jeg kommer til å kaste bort penger på bråkepotte her. Penger spart :thumleft

Så dette var over all forventning :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Jajo82 »

Moro :thumleft :twothumbs: kom mai du skjønne osv :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

Jepp. Nå har jeg vertfall litt mer ro i sjelen. Magefølelsen stemte bra føler jeg :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av FredrikE24 »

Ser fin ut! Ser imidlertid med en gang at tankveske er det bare å droppe!

Du skulle ikke bare avbestilt den du har bestilt og gått for den der? Er jo praktisk talt ny.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Snart cruiser jeg inn i solnedgangen igjen...

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 14 sep 2021, 19:13 Ser fin ut! Ser imidlertid med en gang at tankveske er det bare å droppe!

Du skulle ikke bare avbestilt den du har bestilt og gått for den der? Er jo praktisk talt ny.
Nope. Feil farge :thumleft

Neida, går fint med tankveske på denne :thumleft

Svar