Bjerknez skrev: ↑31 aug 2021, 20:33
Ja, jeg er såpass overbevist at jeg kan fortelle at det er første gang i mitt liv jeg har kjøpt en sykkel uten å ha sett den i virkeligheten
Men det har blitt noen timer på Youtube
Samme gjorde jeg høsten og vinteren 2014/2015 da jeg endte opp med KTM 1290 Super Adventure, som en av de fleste her i landet.
Drøye 55K ble det på denne, som altså var uprøvd og ikke tatt og følt på, kun sett på bilder og video, fram til MC-Messa samme år som jeg fikk den levert få uker senere i april.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jøss.. Det var kjapt. Jeg regnet egentlig med at det hele var noe forbigående som du ville slå fra deg i løpet av noen uker. Men så har du allerede handlet. Før neste års farger er offentliggjort også?
Bjerknez skrev: ↑31 aug 2021, 20:33
Ja, jeg er såpass overbevist at jeg kan fortelle at det er første gang i mitt liv jeg har kjøpt en sykkel uten å ha sett den i virkeligheten
Men det har blitt noen timer på Youtube
Samme gjorde jeg høsten og vinteren 2014/2015 da jeg endte opp med KTM 1290 Super Adventure, som en av de fleste her i landet.
Drøye 55K ble det på denne, som altså var uprøvd og ikke tatt og følt på, kun sett på bilder og video, fram til MC-Messa samme år som jeg fikk den levert få uker senere i april.
Ja, noen ganger bare vet man at man har truffet blink. Og skulle man strengt tatt bli missfornøyd med noe, så blir man vant til det og tar det med seg videre i erfaringsposen :)
Scrambleren forsto jeg eg ikke helt på. Tøff sykkel, men her har design gått utover det praktiske med pottene plassert slik. Må jo bli insane varmt på lårene... bortsett fra det, så hadde dette vert en god kandidat. Sittestilling som på en traktor omtrent. Veldig behagelig. Rocket'en er bare nydelig på alle måter. Midt i blinken. Spesielt GT'en. Men den virket utrolig tung. Og ikke minst svinaktig dyr. Man få jo nesten to vanlige sykler for den prisen. :) Men ja, kanskje neste gang...
kjellv skrev: ↑31 aug 2021, 20:46
Jøss.. Det var kjapt. Jeg regnet egentlig med at det hele var noe forbigående som du ville slå fra deg i løpet av noen uker. Men så har du allerede handlet. Før neste års farger er offentliggjort også?
Hvaforno?? Har jeg først fått noe i hodet, så gir jeg ikke slipp. Det hjalp jo ikke på at når ho på Graarud sa at jeg måtte bestille innen torsdag for å få garantert levering i mai neste år. Da fikk man liksom kniven på strupen. Men godt med alt som er gjort
Fargen er bestemt for lenge siden. Driter i om neste års farger blir lilla, gul eller fiolett. Den sorte og hvite er en bittelitt dyrere modell og tanken er faktisk håndstripet og han som har gjort det har lagt igjen signaturen sin. Slike detaljer liker jeg. :) jeg er i utgangspunktet glad i sort, men den sorte og hvite synes jeg ser mer klassisk ut og kler sykkelen bedre.
Jajo82 skrev: ↑31 aug 2021, 21:37
Før du blir så veldig bastant med scrambler, så må du faktisk prøve den. Varme på låra er ikke et tema. Sitter skjold på eksosen der serru
Jeg vet det er skjold der, men den blir nok varm nok der uansett vil jeg tro. Uansett så likte jeg ikke den løsningen. Men sykkelen var god å sitte på og tipp topp ellers.
Men Rocketen var jo i en klasse for seg. Men for 360.000++ er summen like spenstig som vekten på sykkelen. Den virket veldig tung. Men det merker man trolig ikke i fart. Men denne blir uansett for tung og stor i forhold til hvordan jeg har tegnet scenarioet til neste år. Jeg vil ha en cruiser, men den skal heller ikke være for tung, og samtidig se bra ut. Jeg tror Speedmastern treffer bra der. Og gjør den ikke det, så kan den jo byttes inn i noe annet som alt annet
Jajo82 skrev: ↑31 aug 2021, 21:46
Det er helt riktig på rocketen. Det er virkelig en drøm å kjøre den.
Det tviler jeg ikke på. Salen var fantastisk, sittestilling midt i blinken. Ingenting å klage på. Men den blir for voldsom. Den er gedigen, og den virket ganske tung. Men ja... kanskje neste gang. Jeg har noen år igjen å leve
Tja, den er 34 kg tyngre enn speedmaster, den har så klart muligheten til å bli voldsom,kommer litt an på høyrearmen
Men stor? Nei det synes ikke jeg, satt på en xvs 1900 og den var stor.
Uansett, du blir sikkert veldig fornøyd med speedmaster. Grattis
Jajo82 skrev: ↑31 aug 2021, 21:53
Tja, den er 34 kg tyngre enn speedmaster, den har så klart muligheten til å bli voldsom,kommer litt an på høyrearmen
Men stor? Nei det synes ikke jeg, satt på en xvs 1900 og den var stor.
Uansett, du blir sikkert veldig fornøyd med speedmaster. Grattis
Jeg hadde en XVS1300 og den føtes gedigen og tung. Flott sykkel på alle måter, men den var tung å få med seg i svingene ja. Jada, blir bra dette seru :)
Spenstig av Graarud å slenge med en sykkel på kjøpet når du handler intercom.
Men spøk til side; en sjeldent vakker sykkel du har bestilt der, Bjerknez!
erik m skrev: ↑31 aug 2021, 22:10
Spenstig av Graarud å slenge med en sykkel på kjøpet når du handler intercom.
Men spøk til side; en sjeldent vakker sykkel du har bestilt der, Bjerknez!
Hehe, ja. Graarud er hyggelige sån
Må vel si meg enig med deg der. Jeg synes alle syklene jeg så i dag fra Triumph er skikkelig gjennomførte. Lite plast og mange påkostede detaljer. Andre sykler ser jo nesten kjipe ut i forhold synes jeg. Nå skal det snart cruices igjen