Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av SilverSmurfer »

Svart og Hvit da? Eller Svart? Rød?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 22 aug 2021, 17:19 Svart og Hvit da? Eller Svart? Rød?
Jeg liker så absolutt den svarte og hvite best. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av FredrikE24 »

Fin sykkel, kjekt med muligheten for å pakke i sidevesker og stroppe en pakksekk bakpå. Sikkert fin å cruise på tur med.

Jeg kjenner en viss skepsis til sittestillingen og humpete vestlandsveier, men om man avpasser farten, så går det sikkert bra.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 22 aug 2021, 20:50 Fin sykkel, kjekt med muligheten for å pakke i sidevesker og stroppe en pakksekk bakpå. Sikkert fin å cruise på tur med.

Jeg kjenner en viss skepsis til sittestillingen og humpete vestlandsveier, men om man avpasser farten, så går det sikkert bra.
Ja, jeg blir mer og mer overbevist om at dette er den rette sykkelen. Avslappet sittestilling som i følge tester sier at salen er myk og har god støtte. Sittestillingen er avslappet og sykkelen ser rett og slett helt nydelig ut. 1200 motoren gir nok mer en bra nok moment og lyden er i følge de videoene jeg har sett veldig bra.

Jeg kan også foreta service på Eurospeed i Sverige og spare en god slant penger og sykkelen koster jo heller ikke så mye. 220k ca. Med alt av utstyr jeg skal ha som varmeholker, sidevesker i skinn etc.

Jeg har jo hatt cruiser før også, men denne var større og tyngre. Speedmaster er lettere og mer kompakt og føles ikke for voldsom i forhold til størrelse.

Jeg savner rett og slett å cruise av gårde med en mørk romling fra eksosen. Jeg er faktisk helt overbevist om at dette er rette sykkelen for meg. :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av kjellv »

Da er det bare å melde seg på neste forumtreff. Det blir i Telemark, så langt kan vel denne kjøres også?

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 22 aug 2021, 21:52 Da er det bare å melde seg på neste forumtreff. Det blir i Telemark, så langt kan vel denne kjøres også? Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Hehe, man skulle tro det ja :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

Begynner å leke litt med tanken og siden jeg ikke har planer om å kjøpe noe sykkel før til neste år, så har man jo god tid til å planlegge forskjellige ting vedrørende hva man trenger til sykkelen.

Jeg klarer jo selvsagt og bruke Google og har sett på en del bagasjeløsninger til Triumph Speedmaster. Triumph har også sine egne løsninger som også ser ganske bra ut, men jeg synes sideveskene er ganske små....?

Jeg ser ikke noe poeng med sidevesker når dem rommer kun 15 liter så jeg er trolig ute etter noen som er LITT større, men som samtidig ikke ser for dumt ut på sykkelen.

Jeg vil ha noe som står i stil til sykkelen og gjerne skinn eller røffe stoffvesker etc.

Tankveske ser jeg kan bli et problem på på denne grunnet plasseringen av tanklokket. igjen, der vil jeg også ha noe som ser bra ut og gjerne i skinn eller røft stoff etc.

Givi er jo et kjent merke, men synes ikke Givi har så stort utvalg når det kommer til litt classic stil. SW-Motech har en del som ser bra ut, men igjen så er sideveskene ganske små som dem har til Speedmasteren.

Så min foreløpige tanke er å gå for Triumph sine orginale sidevesker som vil romme det meste jeg trenger til daglig og til småturer, og heller kjøpe en såkalt salveske som stroppes fast bak på sykkelen som er større. Feks. 40-60 liter. Jeg hadde en slik veske på Cruiseren jeg hadde fra Givi. En såkalt "Dry Bag". Denne kunne også brukes som ryggstøtte og det var utrolig behagelig. Men jeg vil ha en slik som ser litt mer klassisk ut. En slik "Dry Bag" kan jo fort bli for bred for sykkelen. Cruiseren jeg hadde før hadde sideveskene montert omtrent i flukt med salen så da kunne dry bag'en hvile på disse. men på Speedmasteren så sitter de orginale sideveskene lenger ned.

Når det gjelder tankveske, så blir det nok vanskeligere. Igjen, så vil jeg ha noe som ser ålreit ut og som passer sykkelen. Merker at jeg er glad for at jeg har god tid på meg :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av FredrikE24 »

Tankveske på den der? Nei, det kan du ikke ha. Nå har du jo 30liter sidevesker, og med en romslig tailbag er du i mål for langtur. Tankveske passer ikke stilen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 23 aug 2021, 07:16 Tankveske på den der? Nei, det kan du ikke ha. Nå har du jo 30liter sidevesker, og med en romslig tailbag er du i mål for langtur. Tankveske passer ikke stilen.
Er enig med deg at tanklveske ikke passer stilen. Men jeg har med meg så mye rart i den tankvesken når jeg er på tur at jeg merker at det blir vanskelig og venne seg av med den. Selv om jeg forstår at jeg kanskje må det.

I tankvesken har jeg alt som jeg trenger ofte. jeg slipper derfor å rote rundt og åpne bagasje etc. I tankvesken har jeg mobiltelefon + 12V lading med Power Bank etc, en fille og en liten spruteflaske med vann for vask av visir, En brusflaske og en liten kaffetermos, samt at jeg bruker tankvesken til hurtilagring av hansker etc.

jeg kommer til å fylle opp EN av sideveskene på 15 liter bare med det jeg skulle hatt i tankvesken. Den andre sidevesken på 15 liter får man jo ikke så mye ned i med tanke på klær som tar mye plass og dermed kan den fort bli litt overflødig.

Derimot må jeg ha en tail bag (eller hva det heter) som er stor nok til å stappe klær og sko ned i.

Men jeg har jo ikke tenkt til å kjøre rundt med de sideveskene året rundt og heller ikke tail bag. Jeg må ha ett sted og legge brusflasken, mobilen, lommeboken, nøkler etc. Mye får jeg plass til i lommene selvsagt, og det er mulig jeg må tenke litt annerledes.

Kanskje det finnes løsninger for å montere veske andre steder på sykkelen i steden for å bruke tankveske? Jeg vet at Triumph har en egen veske som monteres på svingarmen, men denne er kun på 3 liter. Tror det blir litt lite for å romme batteribank, brusflaske og mobiltelefon og en fille samt liten spruteflaske....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

Her er den avbildet med den orginale svingarm vesken:
triumph2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av THagen80 »

Kunne dette vært noe å ha på baken av sykkelen?

https://urbanebikes.com/products/shad-sr28
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

THagen80 skrev: 23 aug 2021, 08:56 Kunne dette vært noe å ha på baken av sykkelen?

https://urbanebikes.com/products/shad-sr28
Ja, i utgangspunktet, men 27 liter er i minste laget tror jeg. Dessuten er jeg redd for at utseendet på denne minner meg litt for mye på bestfar... ;)

mogs
Innlegg: 191
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av mogs »


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22925
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av Bjerknez »

Ja, har kikket på denne siden. Mye fint der. Denne falt jeg litt for som sal bag:
https://www.vikingbags.com/century-blac ... 5-prd1.htm

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Bjerknez - Triumph Speedmaster 1200

Legg inn av THagen80 »

Hvis ikke du går for noe litt brutalt og traktoraktig de gangene du skal på langtur eller trenger litt plass da :)
Koffert MC.jpg
Eller noe som er litt mer merkespesifikt: https://sw-motech.com/en/products/lugga ... 034330.htm
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Svar