Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

Hadde det vært en konkurranse om å ha størst mulig sykkel, så hadde jeg kjøpt denne :twothumbs:

Men denne er fullstendig sjeleløs for min del. Suzuki og Honda er to MC merker som ikke akkurat klinger hos meg. ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

Merker at Triumph SpeedMaster vokser mer og mer på meg. Sykkelen er i mine øyne rett og slett så vakker og se på at jeg nesten har lyst til å kjøpe den bare for å henge den i taket på utstilling.

Det med valg av MC er en rar greie. Det ene året jakter man kubikk og kneskrap, mens det neste året så er dette helt fjernt. Jeg tror rett og slett jeg har lagt alt for mye i det å eie en MC med gode prestasjoner og flotte tall på papiret, noe som ikke har gitt meg mer enn kortvarig glede. Kjøp av "feil" sykkel resulterte i vond rygg og litt slitsomme langturer sammenlignet med cruiseren jeg hadde hvor jeg ikke forsto hvorofr alle måtte stoppe hele tiden. Med nakensyklene jeg har hatt og spesielt S1000R sitter man bare å venter på at noen omsider skal svinge inn for en stopp.

S1000R var null problem og kjøre på korte turer, men på sist sommertur merker man jo at det blir begrenset. Man har på en måte kun lyst til å forte seg hjem.

Jeg har også opplevd og miste førerkortet, og selv om dette selvsagt ikke var sykkelen sin feil, så blir fristelsen for stor. Jeg tror at en cruiser ala Speedmaster har like godt drag som S1000R der kreftene faktisk trengs. Kreftene på S1000R merket man liksom ikke skikkelig før man rundet 100km/t. Kanskje derfor jeg var så glad i motorveier? Jeg synes den presterte aller best i høyere hastigheter.

Formålet med neste sykkel er å kose meg på tur med en sykkel som ser gjennomført bra ut, og som har en skikkelig grom lyd og mye moment der man trenger det.

Jeg har helt gitt opp håpet om at mye kubikk vil gi meg noe kjlreglede over tid. Jeg må liksom prøvekjlre den først for å overbevise meg selv, og det ser ut til at kan bli vanskelig, for AGM ser ikke ut til å ha en slik for prøvekjøring.

HVIS jeg av en eller flere grunner allikevel skulle ende med en nakensykkel, så er Speed Triple RS1200 eller aller helst kanskje Superduke 1290 valget. Grunnen er fordi jeg husker sittestillingen på disse to var ganske komfortabel. Spesielt Superduke som var overraskende oppreist.

Men jeg tror jeg gjør rett i å nærme meg cruiser segmentet, men utvalget i den sjangeren synes jeg er ganske labert med tanke på hva jeg liker. Det er KUN SpeedMaster og kanskje HD Fat Bob som faller i smak i det segmentet. Prismessig koster Fat Bob FRA 350.000 kroner. Da går jeg heller lett for Triumph Rocket i så tillfelle.

Hvis ikke motoren i Speedmaster står til forventningene jeg har laget oppe i hodet mitt, så er det kun SuperDuke, Speed Triple og Rocket som står igjen som alternativer. Ja, jeg vet, det spriker stort i type sykkel, men det er nå slikt mitt hode fungerer om dagen :lol

Online
popeye
Innlegg: 47
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av popeye »

En kompis kjøpte seg en 2021 Triumph Rocket 3 GT i sommer som jeg fikk prøvd en runde. Vil du ha moment så leverer denne over 220 nm. Det føles rimelig rått kan jeg skrive under på.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

popeye skrev: 21 aug 2021, 15:23 En kompis kjøpte seg en 2021 Triumph Rocket 3 GT i sommer som jeg fikk prøvd en runde. Vil du ha moment så leverer denne over 220 nm. Det føles rimelig rått kan jeg skrive under på.
Ja, Rocket har alt tror jeg. Men opp mot 400k er mye penger for en motorsykkel. Jeg har ikke slått den helt fra meg enda, men som sagt, mye penger for en motorsykkel som blir stående og ta opp plass i garasjen. ;)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 21 aug 2021, 16:41
popeye skrev: 21 aug 2021, 15:23 En kompis kjøpte seg en 2021 Triumph Rocket 3 GT i sommer som jeg fikk prøvd en runde. Vil du ha moment så leverer denne over 220 nm. Det føles rimelig rått kan jeg skrive under på.
Ja, Rocket har alt tror jeg. Men opp mot 400k er mye penger for en motorsykkel. Jeg har ikke slått den helt fra meg enda, men som sagt, mye penger for en motorsykkel som blir stående og ta opp plass i garasjen. ;)
Og den tar mye plass også :D

Tomkrn
Innlegg: 41
Registrert: 16 jul 2017, 10:58
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 2018 + KTM SAS 1290 2023

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Tomkrn »

Hva med den nye HD Sportster S, har du vurdert denne?

Nymoderne motor har den fått også..
2023 KTM SAS 1290
2018 Husqvarna 701 Enduro
x2013 KTM 990 SMT
x2021 BMW R1250GS
x2016 BMW S1000XR
x2018 KTM 790 Duke
x2010 KTM 990 SMT
x2014 KTM 690 Duke
x1991 Yamaha TDM 850

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 21 aug 2021, 14:35 Merker at Triumph SpeedMaster vokser mer og mer på meg. Sykkelen er i mine øyne rett og slett så vakker og se på at jeg nesten har lyst til å kjøpe den bare for å henge den i taket på utstilling.

Det med valg av MC er en rar greie. Det ene året jakter man kubikk og kneskrap, mens det neste året så er dette helt fjernt. Jeg tror rett og slett jeg har lagt alt for mye i det å eie en MC med gode prestasjoner og flotte tall på papiret, noe som ikke har gitt meg mer enn kortvarig glede. Kjøp av "feil" sykkel resulterte i vond rygg og litt slitsomme langturer sammenlignet med cruiseren jeg hadde hvor jeg ikke forsto hvorofr alle måtte stoppe hele tiden. Med nakensyklene jeg har hatt og spesielt S1000R sitter man bare å venter på at noen omsider skal svinge inn for en stopp.

S1000R var null problem og kjøre på korte turer, men på sist sommertur merker man jo at det blir begrenset. Man har på en måte kun lyst til å forte seg hjem.

Jeg har også opplevd og miste førerkortet, og selv om dette selvsagt ikke var sykkelen sin feil, så blir fristelsen for stor. Jeg tror at en cruiser ala Speedmaster har like godt drag som S1000R der kreftene faktisk trengs. Kreftene på S1000R merket man liksom ikke skikkelig før man rundet 100km/t. Kanskje derfor jeg var så glad i motorveier? Jeg synes den presterte aller best i høyere hastigheter.

Formålet med neste sykkel er å kose meg på tur med en sykkel som ser gjennomført bra ut, og som har en skikkelig grom lyd og mye moment der man trenger det.

Jeg har helt gitt opp håpet om at mye kubikk vil gi meg noe kjlreglede over tid. Jeg må liksom prøvekjlre den først for å overbevise meg selv, og det ser ut til at kan bli vanskelig, for AGM ser ikke ut til å ha en slik for prøvekjøring.

HVIS jeg av en eller flere grunner allikevel skulle ende med en nakensykkel, så er Speed Triple RS1200 eller aller helst kanskje Superduke 1290 valget. Grunnen er fordi jeg husker sittestillingen på disse to var ganske komfortabel. Spesielt Superduke som var overraskende oppreist.

Men jeg tror jeg gjør rett i å nærme meg cruiser segmentet, men utvalget i den sjangeren synes jeg er ganske labert med tanke på hva jeg liker. Det er KUN SpeedMaster og kanskje HD Fat Bob som faller i smak i det segmentet. Prismessig koster Fat Bob FRA 350.000 kroner. Da går jeg heller lett for Triumph Rocket i så tillfelle.

Hvis ikke motoren i Speedmaster står til forventningene jeg har laget oppe i hodet mitt, så er det kun SuperDuke, Speed Triple og Rocket som står igjen som alternativer. Ja, jeg vet, det spriker stort i type sykkel, men det er nå slikt mitt hode fungerer om dagen :lol
Jeg mener bobberen og speedmasteren skal være relativt like å kjøre, mere oppreist på SM pga styre, mulig du kan få testet en bobber hvis speedmaster ikke er mulig å prøvekjøre

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4744
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av FredrikE24 »

Ja, dette med MC er merkelig. Jeg fikk besøk av min gamle K100RS16V idag. Noen synes nok dette er ganske trauste greier, men jeg får veldig lyst på en med en gang. Fantastisk sykkel i mine øyne.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

Tomkrn skrev: 21 aug 2021, 18:39 Hva med den nye HD Sportster S, har du vurdert denne?

Nymoderne motor har den fått også..
Ja, om ikke vurdert, så har jeg kikket litt på den. Men personlig synes jeg HD er overpriset. Utseendet er bra, men det er ikke så mya annet som drar meg i retning av HD.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4744
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av FredrikE24 »

Og veldig mangel på pønsj?

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av SilverSmurfer »

Med Speedmaster går jeg ut i fra at du mener nye Bonneville Speedmaster? Det er jo en vakker sykkel, som også ser komfortabel ut og samtidig har god motor. Tror det hadde vert en god match.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 22 aug 2021, 11:44 Med Speedmaster går jeg ut i fra at du mener nye Bonneville Speedmaster? Det er jo en vakker sykkel, som også ser komfortabel ut og samtidig har god motor. Tror det hadde vert en god match.
Ja, nye Bonneville Speedmaster ja. :thumleft

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 234
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Subsea79 »

Kanskje nevnt før her, men hva med Indian? Jeg har ikke prøvd de, men både FTR og Scout ser jo smashing ut.
Bmw R9T er også en nydelig sykkel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

Subsea79 skrev: 22 aug 2021, 14:15 Kanskje nevnt før her, men hva med Indian? Jeg har ikke prøvd de, men både FTR og Scout ser jo smashing ut.
Bmw R9T er også en nydelig sykkel.
Ja, Indian Scout er faktisk en veldig flott sykkel som jeg nå har tatt med i vurderingen. Den ser ikke like bra ut som Speedmasteren synes jeg, men den er langt i fra stygg. :)

BMW R NineT utgår grunnet plassering av eksospotten. Jeg føler denne sitter på feil side. Er det mulig og flyttet denne til den andre siden, så er også denne med i vurderingen når ny sykkel skal bestemmes.

Indian har også en Cruiser line som egentlig kanskje er mer interresant, men en ferdig konfigurert Indian Cruiser koster 370.000 kroner. Da velger jeg MYE heller en Rocket. ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Laidback eller supernaked?

Legg inn av Bjerknez »

Har tenkt mye...

Jeg tror jeg har bestemt meg med 95% sikkerhet. Det bare MÅ bli en slik:
Skjermbilde.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar